Slăbește cu lămâie, ovăz și spirulină

· 18 decembrie 2015
Fulgii de ovăz reprezintă o opțiune ideală pentru a te simți sătul și a preveni pofta de dulce. Poți să-i consumi la micul dejun, întrucât îți oferă energie, fără să te îngrașe. 

Secretul pierderii sănătoase și treptate în greutate constă în includerea în dieta zilnică a alimentelor care, datorită proprietăților lor naturale, ajută la pierderea rapidă în greutate. În acest articol îți explicăm cum poți reuși acest lucru cu ajutorul a trei alimente cu proprietăți medicinale: lămâie, ovăz și spirulină. Află despre ce este vorba!

Lămâie

Lămâia este un aliment extraordinar ce te ajută să slăbești și să te menții sănătos. Acest fruct curăță organismul de substanțe toxice și ajută digestia și absorbția nutrienților datorită conținutului bogat de vitamina C.

În plus, în ciuda gustului acru, lămâia neutralizează excesul de aciditate atunci când ajunge în stomac. Așadar, este un aliment alcalinizant ce ajută la menținerea sănătății organismului.

Cum să o incluzi în alimentație?

  • Pe stomacul gol: bea zeama de la o jumătate de lămâie amestecată cu un pahar sau două de apă. Acesta este și un remediu ideal pentru constipație.
  • Ca dressing pentru salate: reduci în acest fel consumul de sare și oțet.
  • Între mese: poți să bei apă cu lămâie pe tot parcursul zilei. Dacă dorești, adaugă și puțină stevia pentru a o îndulci.
Apă cu lămâie

Ovăz

Ovăzul este o cereală extrem de hrănitoare, bogată în fibre și alți nutrienți ce oferă o senzație de sațietate și înlătură pofta de dulce. De aceea, ovăzul este o alegere ideală pentru micul dejun. Poți să-l prepari în următoarele feluri:

  • Băutură din ovăz: poți să o cumperi de la magazin sau să o prepari acasă, amestecând în blender fulgi de ovăz, apă, fructe și nuci.
  • Ovăz fiert: se prepară la fel ca orezul cu lapte, dar folosind numai ovăz. Fierbe fulgii de ovăz timp de câteva minute, apoi adaugă un praf de scorțișoară și de ghimbir. Este un preparat recomandat în special pentru zilele friguroase, întrucât oferă căldură și energie.
  • Meniu complet pentru micul dejun: este o modalitate ideală de a te menține sătul pentru o perioadă mai mare de timp. Amestecă 2 linguri de fulgi de ovăz măcinați cu puțină brânză proaspătă, semințe, zeamă de lămâie, o mână de nuci și fructe uscate și o lingură de miere. Poți să adaugi și fructe proaspete. Este un mic dejun hrănitor ce conține numai ingrediente sănătoase. Acestea sunt asimilate complet de către organism, fără să te îngrașe, ba din contră. ajutându-te să slăbești.
  • Cu piureuri de legume: Poți să adaugi o mână de fulgi de ovăz în piureurile de legume pe care le prepari pentru a oferi mâncării o consistență cremoasă și a evita folosirea laptelui sau a cartofilor.
Rețetă cu ovăz și lămâie

Spirulină

Spirulina este o algă de apă dulce ce este considerată un super-aliment, datorită proprietăților sale nutritive de excepție, fiind bogată în proteine, enzime, clorofilă, acizi grași esențiali, vitamine (A, B, E și H) și minerale (fier, calciu, fosfor, magneziu).

Așa zisele „super-alimente” sunt ideale în curele de slăbire, deoarece oferă numeroși nutrienți într-o porție mică de mâncare, lucru ce te ajută să reduci cantitatea de mâncare consumată, simțindu-te în același timp sătul.

Pe lângă senzația de sațietate oferită, spirulina reglează nivelul de zahăr din sânge și combate anxietatea, acești factori fiind cei ce te determină să mănânci mai mult decât este necesar.

Îți recomandăm să iei spirulina numai sub formă de tablete și întotdeauna înainte de masă. Dacă vrei să câștigi în greutate, ia acest supliment imediat după masă.

Dacă nu agreezi gustul, poți încerca să încorporezi spirulina în anumite rețete.

Smoothie verde cu lămâie

Modul în care poți să slăbești cu lămâie, ovăz și spirulină

Planul pe care trebuie să-l urmezi dacă vrei să slăbești cu ajutorul acestor trei alimente este următorul:

  • Pe stomacul gol: apă cu zeamă de lămâie
  • Spirulină înainte de micul dejun
  • Mic dejun cu ovăz
  • Apă cu lămâie între mese
  • Spirulină înainte de masa de prânz
  • Masă de prânz care să includă și fulgi de ovăz (opțional)
  • Apă cu lămâie între mese
  • Spirulină înainte de cină (opțional, deoarece este posibil să-ți ofere prea multă energie)

Sursa fotografiilor: DorteF, Chinkerfly și vanessayavonne.