Sucul de sfeclă te ajută să îți îngrijești creierul

Sfecla este un aliat de nădejde pentru sănătatea noastră. Acest fapt se datorează abilității sale de a combate inflamațiile cronice și de a preveni ateroscleroza și hipertensiunea arterială.

Sfecla are un gust intens și unic. Multe persoane o adoră, drept pentru care acestea includ sfeclă în diverse rețete naturale și sucuri delicioase. Conform mai multor studii, sucul de sfeclă poate stimula fluxul sanguin spre creier.

Consumul unui singur pahar de suc de sfeclă în fiecare zi te ajută să previi demența și alte boli degenerative. În articolul de azi vrem să îți prezentăm tot ceea ce trebuie să știi despre această băutură.

Sucul de sfeclă, un aliat de nădejde al sănătății cerebrale

Sucul de sfeclă este o băutură foarte bogată în nutrienți

Sfecla își are originea pe coastele Africii. Odată cu nașterea comerțului, aceasta s-a răspândit rapid în Asia și Europa.

Deși pare greu de crezut, sfecla nu a câștigat în popularitate doar datorită tuberculilor săi. Frunzele acestei rădăcinoase au fost și continuă să fie foarte apreciate. În Roma antică ele erau incluse în multe preparate populare.

Mai târziu, după ce Anglia a restricționat accesul francezilor la trestia de zahăr, Napoleon a popularizat ideea de folosire a sfeclei ca sursă de zahăr. În prezent, aceasta continuă să fie un ingredient indispensabil în producția zahărului și este foarte utilă diabeticilor.

Dar oare, deoarece conține zahăr, sfecla nu este cumva mai degrabă nocivă decât benefică? Răspunsul la această întrebare este nu. De fapt, creierul are nevoie de glucoză pentru a produce energie. În acest scop, sfecla și toți nutrienții speciali din componența sa sunt esențiali. Mai jos îți explicăm despre ce este vorba.

Nitrații din sucul de sfeclă

Sfecla este foarte bogată în nitrați. Acești compuși prezintă o abilitate incredibilă: pot deschide vasele de sânge, stimulând fluxul sanguin și crescând oxigenarea organismului. Usturoiul, varza și legumele cu frunze verzi ca spanacul oferă, într-o mai mică măsură, acest beneficiu interesant.

Cu ajutorul nitraților din componența sfeclei, poți să îți îmbunătățești dispoziția și să îți reduci riscul de a suferi un accident vascular cerebral. Unele persoane includ acest aliment în dieta lor zilnică, pe când altele nu îi suportă gustul neobișnuit.

Luând în considerare toate beneficiile sfeclei, merită să încerci să îi apreciezi gustul. Poți să o combini cu alte ingrediente, astfel încât să îi accesezi proprietățile mai ușor.

Sfecla combate inflamațiile cronice

Printre altele, sucul de sfeclă este foarte benefic pentru creier

Pe lângă nitrați, sfecla este bogată în numeroși compuși bioactivi, care pot să combată sau să reducă impactul inflamațiilor cronice. Inflamațiile reprezintă principala cauză a tulburărilor cardiace și a accidentelor vasculare cerebrale.

Cu cât experimentezi această problemă mai frecvent, cu atât circulația ta sanguină este mai îngreunată. Astfel, oxigenarea organismului este inhibată și toxinele încep să se acumuleze. Puțini factori sunt mai nocivi pentru sănătate ca neuro-inflamațiile.

Consumul de sfeclă de două sau trei ori pe săptămână este un obicei foarte benefic. Dacă reușești să îl adopți, îți vei reduce riscul de a suferi de hipertensiune arterială și ateroscleroză. Totodată, îți vei îngriji procesele cognitive.

Cum se prepară sucul de sfeclă?

Sucul de sfeclă nu este greu de preparat

Ingrediente

  • 3 sfecle proaspete
  • 2 morcovi
  • ¼ varză roșie
  • 7 mandarine
  • 2 căni de apă

Instrucțiuni

  • Mai întâi, spală bine sfeclele și morcovii.
  • Apoi, toacă-le mărunt pentru a le facilita procesarea. Toacă și varza roșie.
  • Pune sfeclele, morcovii și varza roșie tocată în robotul tău de bucătărie.
  • Procesează-le până obții o băutură omogenă și pune-o deoparte.
  • Stoarce sucul mandarinelor.
  • Combină sucul de mandarină cu cele 2 căni de apă și băutura preparată anterior. Sucul de sfeclă obținut va fi foarte gustos!

Nu uita, sucul de sfeclă trebuie consumat pe tot parcursul zilei. Începe prin a-l bea la micul dejun, apoi servește-l împreună cu masa ta principală.

Dacă vrei, poți procesa o sfeclă de mărime medie cu un pahar de apă. Sucul obținut îți va permite să profiți de proprietățile incredibile ale acestei rădăcinoase în orice moment al săptămânii, într-un mod rapid și simplu.

Creierul tău îți va fi recunoscător!

Te-ar mai putea interesa