Un smoothie sănătos cu ghimbir, cocos și sfeclă

30 noiembrie 2017
Următorul smoothie cu nucă de cocos, ghimbir și sfeclă îți va aproviziona organismul cu un plus de energie, stimulând simultan pierderea în greutate. Citește în continuare pentru descoperi beneficiile oferite de acesta și modul în care se prepară!

Rețeta surprinzătoare pe care dorim să ți-o prezentăm în acest articol combină beneficiile a 3 ingrediente naturale și delicioase. La final, vei obține un smoothie sănătos cu ghimbir, cocos și sfeclă.

Printre altele, această băutură este benefică pentru sistemul digestiv și stimulează pierderea în greutate. În cele ce urmează îți vom detalia proprietățile sale, precum și modul în care o poți prepara.

3 ingrediente medicinale care te ajută să prepari un smoothie sănătos

Nuca de cocos

Smoothie sănătos cu gimbir, cocos și sfeclă ce oferă diverse beneficii

Nuca de cocos este foarte benefică pentru corpul uman. Fiind bogată în tot felul de nutrienți, acest fruct este considerat a fi un super-aliment.

Deși prezintă un conținut semnificativ de ulei, nuca de cocos conține doar grăsimi sănătoase, de care organismul nostru are nevoie. De fapt, ea poate activa metabolismul și facilita pierderea în greutate.

Nuca de cocos conține și multe vitamine, oligoelemente, acizi grași și fibre. În plus, aceasta conține antioxidanți și are un efect diuretic, hidratant și energizant. Dacă o cumperi proaspătă, îi poți folosi toate componentele.

  • În primul rând, extrage „apa” din interiorul nucii de cocos, o băutură bogată în minerale.
  • Apoi, poți să prepari un lapte cu ajutorul pulpei și să folosești resturile ca făină pentru fursecuri și prăjituri.
  • Nu în ultimul rând, folosește coaja nucii de cocos pentru a aprinde un foc în șemineu sau grătar.

Ghimbirul

Acest condiment exotic este util pentru a trata tot felul de probleme de sănătate, în special pe cele care afectează femeile. Ghimbirul este indispensabil dacă suferi de probleme digestive, deoarece activează acizii gastrici, ameliorează flatulența și îmbunătățește absorbția nutrienților.

Asemenea nucii de cocos, ghimbirul combate retenția de apă și accelerează metabolismul, două beneficii esențiale dacă vrei să pierzi în greutate și să eviți balonarea. Acesta conține și un antioxidant perfect pentru a combate efectele nocive ale radicalilor liberi asupra organismului.

  • Poți include ghimbir proaspăt sau sub formă de pulbere în aproape orice preparat, pentru a-i oferi un gust unic.
  • Ghimbirul este și mai gustos dacă este inclus în preparate cu pește și carne, precum și în deserturi, supe și băuturi precum următorul smoothie sănătos.

Sfecla

Smoothie sănătos cu ghimbir, sfeclă și ingrediente medicinale

Sfecla este una dintre legumele de grădină ce nu ar trebui să lipsească niciodată din bucătărie. Aceasta este delicioasă indiferent dacă o servești crudă sau gătită. Pe lângă proteine și fibre vegetale, sfecla oferă vitamine (A, B6 și C) și minerale (fier, fosfor, zinc, potasiu și cupru).

Această legumă are o aromă dulce și o culoare vie violet spre roșu. O poți include în diverse rețete, atât dulci, cât și picante, inclusiv în sucuri și orice tip de smoothie sănătos. De asemenea, sfecla este foarte energizantă.

Un alt beneficiu interesant al acestei rădăcinoase este faptul că poate reduce tensiunea arterială și inflamațiile. Totodată, aceasta are un efect anticancerigen și detoxifiant asupra sângelui și a ficatului.

Cum să prepari acest smoothie sănătos cu ghimbir, nucă de cocos și sfeclă

Acest smoothie sănătos cu ghimbir, cocos și sfeclă este ușor de preparat

Acest smoothie sănătos cu ghimbir, nucă de cocos și sfeclă are un gust incredibil. Oricine îl poate bea în orice moment al zilei. Însă te sfătuim să îl bei mai ales atunci când trebuie să te soliciți fizic sau mental.

Poți, de asemenea, să îl servești dacă ai nevoie de un plus de nutrienți. Persoanele epuizate, stresate și gravidele vor avea mult de câștigat dacă aleg să consume următorul smoothie sănătos.

Ingrediente

Cantitățile de mai jos sunt suficiente pentru a prepara 1 l de smoothie:

  • 1 nucă de cocos
  • 1 sfeclă
  • 1 bucată de ghimbir (fie întreg, fie sub formă de pulbere)
  • 1 l de apă

Dacă nu ai la dispoziție o nucă de cocos proaspătă, poți folosi 1 l de lapte de cocos în loc de apa nucii propriu-zise.

Instrucțiuni

  • Mai întâi, prepară laptele de nucă de cocos. Pur și simplu bate pulpa fructului împreună cu 1 l de apă fierbinte până obții o băutură albă.
  • Apoi, adaugă sfecla și ghimbirul. Ambele ingrediente trebuie să fie decojite și tăiate în mai multe bucăți.
  • Dacă ai optat pentru lapte de nucă de cocos gata preparat, bate-l direct împreună cu sfecla și ghimbirul. Nu este nevoie să îl încălzești.
  • Bate amestecul din nou până devine roz.
  • Strecoară și servește. Acest smoothie sănătos poate fi băut atât cald, cât și rece.
  • Dacă vrei, poți să îndulcești smoothie-ul cu puțină Stevia rebaudiana sau miere. Dar nu uita că sfecla îi oferă deja o aromă dulce.

Citește și: Smoothie-uri pentru un abdomen plat

Bea acest smoothie sănătos cu ghimbir, cocos și sfeclă pe tot parcursul zilei. Ca să profiți la maxim de nutrienții săi, te sfătuim să îl bei pe stomacul gol, fără a-l combina cu niciun alt aliment. Poți consuma litrul de smoothie preparat într-o zi sau două, dar nu depăși acest interval.

Te-ar mai putea interesa