Crampele musculare: remedii rapide

Extractul de rozmarin combate inflamațiile și stimulează circulația. Poți să-l prepari acasă pentru a-l avea la îndemână pentru un masaj rapid împotriva crampelor musculare.
Crampele musculare pot fi foarte dureroase

Crampele musculare pot fi foarte dureroase, motiv pentru care este important să cunoști câteva metode rapide și naturale de a le ameliora – mai ales dacă acestea reprezintă o problemă cu care te confrunți frecvent.

În articolul de azi îți prezentăm câteva dintre cele mai eficiente soluții împotriva acestor spasme bruște și dureroase.

Crampele musculare

Crampele musculare sunt o problemă mai comună decât crezi, afectând în mod regulat unul din doi oameni cu vârste de peste 60 de ani. Majoritatea persoanelor suferă periodic de astfel de crize.

Crampele musculare apar atunci când un nerv este iritat, provocând contractarea spontană a mușchiului. Această încordare involuntară poate dura câteva secunde sau câteva minute.

Crampele musculare apar adesea în zona picioarelor

Crampele se pot manifesta în orice parte a corpului, dar cel mai frecvent afectează gambele, coapsele, picioarele și mâinile.

Dacă suferi de crampe musculare cronice, cauzele pot fi diverse:

  • Deficitul de minerale – mai ales potasiu, magneziu, fier și calciu
  • Deficitul de vitamina E
  • Pierderea excesivă de lichide sau deshidratarea (cauzată de transpirație, diaree, etc.)
  • Stresul
  • Boli precum artrita, ateroscleroza și fibromialgia
  • Administrarea de medicamente diuretice

Crampele musculare periodice sunt provocate de:

  • Faptul că nu faci întinderi înainte sau după o sesiune de exerciții
  • Mișcările bruște
  • Expunerea la temperaturi scăzute

Întinderi

Crampele musculare sunt cauzate de o contracție a țesutului, motiv pentru care primul pas spre ameliorarea durerii constă în a-l întinde. Dacă, de exemplu, crampele apar la nivelul gambei, întinde piciorul, ține laba acestuia dreaptă, îndreaptă degetele în sus și încearcă să împingi călcâiul cât mai departe de șold.

În cazul în care crampele afectează degetele de la picioare, apucă-le cu mâna și încearcă să le întinzi pe fiecare în parte.

Întinde piciorul pentru a ameliora crampele musculare

Masaj

Ia puțin ulei vegetal (de măsline, floarea soarelui, susan, cocos sau migdale) și masează zona afectată, exercitând o ușoară presiune. Este esențial să masezi în direcția opusă durerii.

Cel mai important este să generezi puțină căldură la nivel local pentru a facilita vindecarea rapidă.

Pernă electrică

O altă modalitate de a aplica puțină căldură pe locul dureros este cu ajutorul unei perne electrice. Încearcă să întinzi mușchiul atunci când aplici perna fierbinte și masează-l după ce se încălzește.

Dacă nu ai un astfel de produs la îndemână, poți folosi orice tip de compresă caldă. Unele persoane folosesc sticle cu apă caldă.

Extract de rozmarin

Extractul de rozmarin ameliorează crampele musculare

Extractul de rozmarin este o opțiune excelentă pentru un masaj cu ulei. Acesta combate inflamațiile și stimulează circulația, motiv pentru care este indicat să îl ai la îndemână în momentele în care te confrunți cu crampe musculare.

Un alt avantaj al folosirii acestui extract este prețul convenabil, dar și faptul că poți să îl prepari acasă, urmând pașii de mai jos:

  • Ai nevoie de un vas de sticlă cu capac.
  • Umple recipientul cu fire de rozmarin. Cele mai bune plante sunt cele înflorite.
  • Adaugă alcool sanitar până acoperi rozmarinul (găsești spirt medicinal în orice farmacie sau supermarket).
  • Pune capacul și strânge-l bine, apoi lasă amestecul să stea 15 zile într-un loc răcoros și întunecat.
  • Agită-l un pic în fiecare zi.
  • După 15 zile strecoară lichidul și toarnă-l într-un recipient din sticlă închisă la culoare, cu un capac pe care poți să-l strângi bine.

Cum poți preveni crampele musculare?

Dacă suferi de crampe musculare cel puțin o dată pe săptămână, este indicat să încerci să le previi folosind remedii naturale, însă nu uita că aceste spasme pot reprezenta și un simptom al unui dezechilibru în organism.

  • În primul rând, trebuie să mărești consumul de alimente bogate în magneziu și potasiu, două minerale care se găsesc în legume și fructe precum roșiile și bananele. Cacaua simplă este, de asemenea, un aliment recomandat împotriva crampelor.
  • Mănâncă în fiecare zi o salată cu nuci și semințe încolțite ce îți oferă vitamine și minerale.
  • Dacă în cazul tău crampele sunt foarte persistente, folosește un supliment cu magneziu.
  • Pentru crampele din zona picioarelor, folosește apă rece atunci când îți faci duș. 
  • Extractul de călin este un alt remediu eficient pentru prevenirea crampelor.