Subconștientul îți vorbește pentru a-ți oferi răspunsuri

4 aprilie 2017
Te simți lipsit de motivație? Ești prins într-o relație toxică? Te simți singur? Îți este frică? Citește în continuare pentru a descoperi cum să îți explorezi cele mai adânci unghere ale subconștientului tău.

Câte probleme ți-au ieșit în cale recent? Una? Mai multe? Ai trecut prin zeci și zeci de conflicte? Uneori subconștientul îți vorbește și îți poate oferi soluția salvatoare pe care o cauți. Nu trebuie decât să înveți cum să îi dai ascultare și să interpretezi mesajele pe care acesta ți le transmite. Accesarea subconștientului nu este însă simplă, necesitând multă introspecție.

Multe persoane aleg să apeleze la serviciile unui psiholog specializat în hipnoză pentru a-și putea accesa subconștientul. Alții o fac pe cont propriu, folosind așa-numita „metodă a plimbării prin casă”.

Când subconștientul îți vorbește

Subconștientul îți vorbește și transmite anumite mesaje

Ai avut vreodată un atac de anxietate? Această problemă este un simplu semnal de alarmă pe care mintea ta ți-l transmite. Poate nu cunoști motivul pentru care ești neliniștită. Nu este însă exclus să fi fost copleșită de anumite probleme pentru o perioadă lungă de timp.

Când aștepți prea mult înainte să rezolvi o problemă, aceasta poate deveni un obstacol. Știi probabil că nu este o idee bună să îți ignori problemele, dar aștepți totuși ca acestea să devină o realitate care nu poate fi trecută cu vederea. Dacă organismul tău încearcă să îți transmită un mesaj, dă-i ascultare, întrucât subconștientul îți vorbește din acest motiv.

Citește și: 

Vorbitul în somn – care sunt cauzele?

Motorul gândirii

Subconștientul îți vorbește și devine un instinct

Bruce Lipton, un medic și cercetător, spunea un lucru foarte interesant: „Subconștientul este de mii de ori mai puternic decât mintea conștientă. Îți utilizezi subconștientul 95% din timp, dar nu îl poți controla”.

Motivul pentru care nu ne putem controla subconștientul este faptul că acesta reprezintă o parte a minții care joacă un rol important în cadrul procesului gândirii. Încearcă să te gândești la răspunsurile unor întrebări simple, care îți vin în minte aproape automat. De exemplu:

— Unde se află turnul Eiffel?

— În Paris.

Răspunzi la această întrebare fără a te gândi prea mult, deoarece răspunsul a fost internalizat în subconștientul tău.

Același lucru se întâmplă când îți miști degetele uneia dintre mâini sau ieși la o plimbare. Nu trebuie să fii conștient de o mișcare pentru a o executa. Însă, în mod surprinzător, și contrariul poate fi adevărat. Există anumite probleme de care nu suntem pe deplin conștienți. Poate nu le-am acordat suficientă atenție sau poate sperăm că se vor rezolva de la sine.

Subconștientul și instinctele

Subconștientul îți vorbește și te ajută să iei decizia corectă

Există o legătură strânsă între instincte și subconștient. Ai revenit vreodată asupra unei decizii pentru că intuiția ta ți-a sugerat că nu este cea mai bună variantă? Deși poate ai etichetat acest fenomen drept o simplă presimțire, adevărul este că acesta este unul dintre ocaziile când subconștientul îți vorbește și încearcă să te avertizeze asupra unei probleme.

Subconștientul te încurajează să iei decizia corectă, cea care îți va oferi cele mai multe beneficii, printr-un ordin tăcut. Pregătește-te să îi dai ascultare. Această parte a minții tale te va ajuta în mai multe situații de viață. Așadar, ce poți să faci?

  • Acordă atenție emoțiilor tale. Reprimarea acestora reprezintă o încercare inutilă de a-ți amuți subconștientul.
  • Ai curajul de a te descoperi. Când te adâncești în subconștientul tău, este posibil să descoperi părți din tine de care nu ești mulțumită sau dimpotrivă, niște trăsături pe care, într-adevăr, le poți aprecia despre tine.
  • Acceptă situația. Nu toate relele în viață au drept cauză ghinionul, iar anumite lucruri negative nu sunt direcționate către tine. Nenorocirile nu își aleg victimele.
  • Petrece mai mult timp singură. Frica de singurătate te obligă să te refugiezi în locuri aglomerate, astfel încât să te poți evita pe tine însuți.

Te sfătuim să citești și:

Singurătatea este necesară ca să fii liber

Conectează-te cu sinele tău profund

Subconștientul îți vorbește prin tehnica Mindfulness

Tehnica mindfulness, numită și „conștiința deplină”, este o practică care ne permite să ne stabilim o legătură cu sinele nostru interior. Una din tehnicile acesteia, meditația, ne poate fi de mare ajutor.

Dacă vrei să te conectezi cu subconștientul tău, te sfătuim să începi să acorzi atenție viselor tale. Chiar dacă acestea par să fie lipsite de noimă, pune-le în scris pentru a le analiza mai târziu. Acest pas este esențial pentru a stabili o legătură strânsă cu subconștientul tău.

De îndată ce reușești să stabilești contactul, este important să faci o schimbare. Modifică aspectele care îți fac rău și te oprimă, repară rănile care refuză să se vindece. Continuând să urmezi același drum ca înainte, practic îți întorci spatele instinctelor tale.

Asemenea rezolvării problemelor, nu este ușor să îți schimbi comportamentul. Însă, chiar dacă nu iei nicio măsură, subconștientul tău va continua să lucreze.

Acesta nu obosește niciodată și îți transmite semnale pentru a te avertiza că trebuie să schimbi drumul pe care îl urmezi și să iei în considerare soluțiile pe care ți le pune la dispoziție.

Așadar, te simți lipsit de motivație? Ești prins într-o relație toxică? Te simți singur? Îți este frică? De ce? Investighează ungherele adânci ale minții tale și vei afla că subconștientul îți vorbește și îți transmite anumit mesaje. Numai acolo vei găsi răspunsurile pe care le cauți.

  • Welsh, David T., and Lisa D. Ordóñez. “Conscience without Cognition: The Effects of Subconscious Priming on Ethical Behavior.” Academy of Management Journal 57.3 (2014): 723–742. Academy of Management Journal. Web.
  • Porges, Stephen. “Neuroception: A Subconscious System for Detecting Threats and Safety.” Zero to Three May (2004): 19–24. Print.
  • Dalgleish, Tim et al. “The Power of Subconscious Mind.” Journal of Experimental Psychology: General 136.1 (2007): 23–42. Journal of Experimental Psychology: General. Web.