4 trucuri simple pentru un somn bun

Adormind cu telefonul, ne vei avea un somn bun

Dacă vă numărați printre persoanele care au probleme cu somnul și care adorm greu, este foarte posibil să fi încercat tot felul de remedii: ceaiuri, smoothie-uri, pastile, perne ergonomice… Există numeroase metode pentru a vă asigura un somn bun și ați auzit probabil tot felul de sfaturi și trucuri pentru aceasta. În articolul următor vă prezentăm însă 4 modalități eficiente, probate științific, ce vă pot ajuta să scăpați de problemele cu somnul. Încercați-le! Nu aveți ce pierde.

1. Temperatura potrivită pentru un somn mai bun

Dormi mai mult pentru un somn mai bun

Multe studii au demonstrat faptul că temperatura ideală pentru somn este între 15 și 20ºC. Dacă nu se încadrează în acest interval, veți începe să aveți tulburări de somn.

Universitatea Berkeley din California, spre exemplu, în urma unui studiu care s-a întins pe 5 ani, a concluzionat că cei care dorm în locuri în care temperatura este mai redusă se relaxează și se odihnesc mai bine. Straniu, dar adevărat. Mulți dintre noi credem că în timpul nopții, iarna, trebuie să ne încălzim cu mai multe pături și pilote.

Ideal este ca în încăperea în care dormiți temperatura să nu depășească 20ºC. Dacă este puțin mai redusă, este chiar mai bine. Vara, din cauza căldurii nu vă puteți bucura de un somn bun. Așa că încercați să vă reglați temperatura și veți vedea rezultatele.

2. Dormiți cu un picior descoperit

Somn odihnitor

Zâmbiți? Este adevărat! Mulți dintre noi fac acest lucru fără să își dea seama de ce. Un studiu apărut în “Science of Us”explică motivul:

  • În timpul somnului, temperatura corpului nostru scade cu câteva grade.
  • Dacă acest lucru nu se întâmplă, ne vom confrunta cu insomnia, vom deveni anxioși și agitați.
  • Picioarele sunt cel mai bun reglator al temperaturii corpului, așa că un mod foarte simplu de a vă relaxa este să scoateți un picior deasupra păturii. Temperatura corpului va scădea și veți avea un somn bun. Acest truc funcționează de fiecare dată!

3. Beneficiile dormitului pe partea stângă

Somn

V-am mai prezentat și cu alte ocazii beneficiile dormitului pe partea stângă. O vom face și în acest articol deoarece veți vedea că această poziție este foarte potrivită și sănătoasă. Încercați-o:

  • Multe dintre organele noastre, precum și sistemul limfatic funcționează mai bine în timpul nopții. Acestea se purifică, se drenează și se oxigenează… Dacă dormim pe partea dreaptă vom îngreuna aceste procese și, în consecință, nu ne vom putea bucura de un somn profund și sănătos.
  • Digestia se realizează mai ușor atunci când dormim pe partea stângă. Stomacul își îndeplinește funcțiile mai bine și nu vom simți senzația de greutate sau balonare.

    4. Închideți aparatele electronice cu 2 ore înainte de culcare

Somn bun fără telefon pornit

Mulți dintre noi obișnuim să mergem la culcare cu laptopul sau telefonul mobil și înainte de a adormi să verificăm rețelele de socializare și să vorbim cu prietenii sau familia.

Și dumneavoastră procedați așa? Potrivit Fundației pentru Mediu Sănătos, organele noastre vitale funcționează prin impulsuri electrice. Dacă le expunem la impulsuri artificiale, ne putem confrunta cu diverse simptome:

  • Insomnie
  • Alterarea ritmului biologic
  • Oboseală matinală
  • Dificultăți de concentrare pe timpul zilei

Țineți cont de acest sfat simplu de acum înainte. Pentru a avea un somn bun, opriți calculatorul, televizorul și telefonul cu două ore înainte de culcare. Poate că sunteți obișnuiți să vă uitați la un film sau să urmăriți un show TV înainte de a adormi, dar dacă suferiți de insomnie, este mai bine să renunțați la acest obicei.

Cu două ore înainte de a merge la culcare opriți orice aparat electronic și faceți un duș fierbinte și relaxant. După aceea, citiți în liniște o carte bună. Somnul va veni treptat, în cel mai relaxant mod cu putință. Fără să vă dați seama ochii vi se vor închide și vă veți pierde în povestea din cartea dumneavoastră.

Ce poate fi mai plăcut? Încercați chiar astăzi!