Un somn adânc cu banane și scorțișoară

5 ianuarie 2019
Alimentația reprezintă un factor important dacă vrei să ai parte de un somn adânc. Citește în continuare pentru a descoperi beneficiile incredibile ale bananelor și scorțișoarei în ceea ce privește somnul și a învăța cum să folosești aceste două ingrediente pentru a prepara un ceai.

Viețile noastre se mișcă într-un ritm din ce în ce mai alert pe zi ce trece. Din cauza zilelor de lucru interminabile, mulți dintre noi suntem nevoiți să continuăm anumite sarcini acasă. Nu reușim niciodată să avem un somn adânc din pricina grijilor.

Vestea bună este că numeroase persoane au început să își dea seama cât de important este să aibă grijă de sine. În acest scop, acestea își rezervă puțin timp în fiecare zi doar pentru ele.

Când vine vorba despre somn, problema este că majoritatea dintre noi avem un nivel ridicat de stres. După cum probabil știi deja, stresul ne împiedică să avem un somn adânc și odihnitor.

Nu putem avea un somn adânc din cauza stresului
Așadar, este important să ne amintim că, pe lângă siluetă, alimentele consumate au un impact și asupra funcțiilor interne ale organismului. Asta înseamnă că anumite alimente ne relaxează, pe când altele ne oferă energie. Din acest motiv, te sfătuim să încorporezi cea din urmă categorie în dieta ta zilnică, în special seara.

În articolul de azi vrem să îți vorbim despre banane și scorțișoară. Aceste două alimente au primit atenție negativă, în mare parte din cauza gustului lor dulce. Aroma apetisantă a bananelor și a scorțișoarei ne face să bănuim că acestea promovează câștigul în greutate.

Te-ar putea interesa și:

Cele mai bune 8 remedii naturiste care induc somnul

Drept consecință, mulți dintre noi excludem bananele și scorțișoara din dieta noastră zilnică. Însă, deși pare greu de crezut, scorțișoara stimulează pierderea în greutate. În plus, bananele activează mușchii și le oferă ajutor atunci când ne antrenăm.

Beneficiile bananelor în ceea ce privește somnul

Beneficiile bananelor pentru un somn adânc

Probabil ai observat că jucătorii de tenis obișnuiesc să mănânce banane între meciuri. Acest obicei este popular deoarece bananele sunt bogate în magneziu și potasiu, două minerale care previn crampele și aprovizionează organismul cu energie.

Mai mult, aceste două minerale previn spasmele musculare care se pot declanșa atunci când practicăm un sport dificil. Magneziul și potasiul au abilitatea de a ameliora tensiunea musculară.

Beneficiile acestora nu se limitează la cele deja menționate. Magneziul și potasiul reglează și tensiunea arterială și susțin eliminarea substanțelor nocive care se pot acumula în organism.

Nu în ultimul rând, magneziul și potasiul stimulează producția de serotonină și melatonină, doi hormoni esențial pentru a avea un somn adânc și odihnitor. Pe lângă somnolență, aceste substanțe produc și o stare de fericire.

Este foarte bine să avem un nivel ridicat de serotonină și melatonină în organism. Când sunt prezente, acestea reduc prezența cortizolului și, implicit, nivelul de anxietate. Datorită tuturor acestor beneficii, bananele sunt un veritabil aliat dacă vrem să avem un somn adânc.

Pentru a obține un supliment delicios și sănătos, te sfătuim să combini bananele cu scorțișoara.

Scorțișoara te ajută să ai un somn adânc

Scorțișoara reprezintă un ingredient ideal pentru a elimina zahărul prezent în alimente. Este foarte bine să combinăm acest ingredient cu bananele.

În plus, scorțișoara facilitează digestia, drept pentru care ne ajută să avem un somn adânc. În fond, dacă ai un abdomen voluminos sau suferi de hiperaciditate gastrică, îți este practic imposibil să te odihnești corespunzător.

Un alt beneficiu al scorțișoarei este abilitatea sa de a facilita circulația sanguină și a regla tensiunea arterială. Drept rezultat, acest condiment ne ajută să ne relaxăm mai ușor.

După cum bine vezi, scorțișoara amplifică efectele benefice ale bananelor. De asemenea, ea combate orice efecte negative ale acestui fruct. Așadar, poți să consumi banane cu scorțișoară fără a te îngrijora că te vei îngrășa sau vei face diabet.

Te-ar putea interesa și;

5 ceaiuri pentru un somn mai odihnitor

Nu uita, medicii ne recomandă să consumăm scorțișoară pentru a combate diabetul și problemele coronariene sau vasculare. Mai jos îți arătăm cum poți folosi bananele și scorțișoara pentru a prepara un ceai delicios care te ajută să ai un somn adânc.

Ceai de banană și scorțișoară pentru un somn adânc și odihnitor

Ceai de banană și scorțișoară pentru un somn adânc

Următoarea rețetă este foarte simplă.

Ingrediente

  • 1 banană ecologică
  • ½ sau 1 lingură de scorțișoară (în funcție de preferințele tale)
  • 1 l de apă

Mod de preparare

  • Pune apa la fiert într-o cratiță în timp ce pregătești restul ingredientelor.
  • Nu decoji banana. Spal-o bine pentru a îndepărta orice urmă de produsele aplicate pe aceasta.
  • Taie ambele capete ale bananei.
  • Pune banana în apă și las-o să fiarbă pentru 15-20 de minute.
  • După ce s-a scurs intervalul de timp indicat, oprește focul și strecoară infuzia obținută.
  • Adaugă cantitatea de scorțișoară aleasă.

Datorită beneficiilor oferite, acest ceai de banană și scorțișoară este foarte util pentru a avea un somn adânc și odihnitor. Te sfătuim să îl bei cu o oră înainte de culcare. Combină-l cu o activitate relaxantă. În curând, vei începe să îi observi efectele benefice și îți vei putea începe ziua cu toată energia de care ai nevoie.

Nu este așa că vrei să încerci această băutură naturistă incredibilă? Spune-ne în secțiunea de comentarii cum te-ai simțit după ce ai încercat-o.

  • Horovitz, S. G., Braun, A. R., Carr, W. S., Picchioni, D., Balkin, T. J., Fukunaga, M., & Duyn, J. H. (2009). Decoupling of the brain’s default mode network during deep sleep. Proceedings of the National Academy of Sciences. https://doi.org/10.1073/pnas.0901435106
  • van Alphen, B., Yap, M. H. W., Kirszenblat, L., Kottler, B., & van Swinderen, B. (2013). A Dynamic Deep Sleep Stage in Drosophila. Journal of Neuroscience. https://doi.org/10.1523/JNEUROSCI.0061-13.2013
  • Genzel, L., Kroes, M. C. W., Dresler, M., & Battaglia, F. P. (2014). Light sleep versus slow wave sleep in memory consolidation: A question of global versus local processes? Trends in Neurosciences. https://doi.org/10.1016/j.tins.2013.10.002