8 obiceiuri care duc la instalarea depresiei

Știai că anumite obiceiuri care țin de alimentație, mișcare fizică, contactul cu natura, respirație sau direcția privirii pot duce, în timp, la instalarea depresiei?

Mulți factori pot provoca depresie, motiv pentru care dacă schimbi unele mici obiceiuri zilnice, poți observa o îmbunătățire într-o perioadă scurtă de timp. Te invităm să afli și tu care sunt aceste obiceiuri dăunătoare de care te faci și tu vinovat în mod inconștient în fiecare zi.

Lipsa de substanțe hrănitoare

Deși pare ciudat, depresia este legată de sistemul nervos, iar acesta este „hrănit” de alimentele pe care le consumi. Pentru a avea o alimentație echilibrată, evitând astfel apariția depresiei și a altor afecțiuni nervoase, trebuie să incluzi în mesele zilnice următoarele substanțe nutritive:

  • Magneziu, care se găsește în nuci, legume cu frunze verzi, avocado;
  • Triptofan, prezent în cacao;
  • Acizi grași omega 3, din semințele de in;
  • Vitamina B12, care se găsește în sardine, ouă și produse lactate;
  • Acid folic, prezent în fructe și legume cu frunze verzi.

ciocolata contra depresiei-John-Loo

Alimente dăunătoare

Pe de altă parte, există alimente care acționează ca o otravă care absoarbe vitaminele și mineralele din organism. Acestea creează dependență, modifică echilibrul natural al organismului și duc la instalarea unor stări psihice negative. Ele sunt următoarele:

  • Carnea, atunci când este consumată în exces;
  • Grăsimile saturate;
  • Aspartamul (îndulcitor artificial);
  • Conservanții și aromele artificiale;
  • Zahărul rafinat și dulciurile;
  • Băuturile artificiale;
  • Alcoolul.

grasimi-cwd19781

Lipsa mișcării fizice

Mișcarea fizică este o condiție indispensabilă vieții, ajutând și la eliberarea endorfinelor, hormonii fericirii. Mulți consideră că mișcarea este necesară pentru menținerea unei greutăți normale, pe când alții susțin că oamenii au făcut mișcare dintotdeauna, la început pentru supraviețuire, dar că în prezent este mai mult o alegere cu un scop estetic. Oricum ar fi, activitatea fizică este importantă. După ce faci puțină mișcare, vei observa deja o diferență.

Privitul în jos

Poate vei fi surprins, dar mișcarea ochilor este și ea legată de starea de spirit. Privitul în jos este asociat cu sentimentele negative, motiv pentru care trebuie să încerci să privești mereu în sus și să îți concentrezi atenția asupra detaliilor prezente la nivelul superior. Este un exercițiu foarte simplu și nu te costă nimic să-l încerci.

Evită conflictele interne

Potrivit opiniei anumitor medici terapeuți, trebuie să descoperim ce se află la originea cazurilor de depresie. La bază se află de obicei un conflict, iar problema apare atunci când îl ignorăm și așteptăm ca timpul să îl facă să dispară. Poate că respectivul individ face ceva ce el/ea nu-și dorește, sau are în interiorul său o furie reprimată sau o tristețe acumulată în timp. Pentru vindecarea acestor probleme emoționale, îți recomandăm să apelezi la homeopatie sau la remediile florale Bach, întrucât acestea nu prezintă contraindicații sau efecte secundare și pot fi folosite de persoane de orice vârstă.

Nu uita de natură

Dezechilibrele psihice sunt din ce în ce mai frecvente, chiar și în rândul tinerilor. Acestea se datorează în parte și absenței contactului cu natura. Culoarea verde ajută în mod natural la refacerea echilibrului psihic, iar lumina soarelui este absolut necesară celor care au o stare proastă. Însă adevărul e că toți avem nevoie de natură. Dacă locuiești la oraș, încearcă să iei contact cu natura măcar în weekend.

Natura-Poytr

Respirație incorectă

În ziua de azi, respirăm suficient cât să ne menținem în viață, dar fiecare celulă din corpul nostru are nevoie de oxigen, iar dacă nu i-l oferim, va fi supusă unui mare stres. Este important să înveți să respiri corect. Pentru a reuși acest lucru, poți încerca diverse terapii (yoga, tai chi, antigimnastică, metoda Feldenkrais etc.).

Lipsa contactului cu alte persoane

Oamenii depresivi au tendința de a se izola și de a evita contactul cu ceilalți oameni, inclusiv cu persoanele apropiate. De aceea trebuie să lupți să-ți revii, chiar dacă la început va fi mai greu. O variantă bună ar fi să îi lași pe ceilalți să îți facă un masaj. Folosirea unor uleiuri esențiale care au printre proprietăți îmbunătățirea stării de spirit este o idee și mai bună. Cele mai potrivite esențe sunt: oregano, levănțică, mușețel, bergamotă, geranium, iasomie, lămâie, santal, mandarină, roiniță, portocală, metil, petitgrain, rodie, salvie și ylang-ylang. Pentru a te hotărî, miroase fiecare aromă și lasă-te ghidat de intuiție. După ce ai ales un ulei, amestecă-l cu o cremă hidratantă.

Sursa fotografiilor: John Loo, cwd 1978 și Poytr.