Umbrelele emoționale te apără de tristețe

În zilele înnorate trebuie să-ți deschizi umbrela emoțională pentru a proteja de negativitate, astfel încât să ai puterea necesară pentru a lupta și a merge mai departe. În articolul de azi îți vom explica cum poți să faci asta.
Umbrelele emoționale ne ajută să conservăm energia pozitivă

Umbrelele emoționale ne ajută să trecem cu bine peste zilele înnorate. Din păcate, câteodată o zi sumbră este urmată de una și mai întunecată și tot așa până când ne trezim prinși într-un „sezon nefavorabil”, din care parcă nu mai putem evada.

Nu este neobișnuit să ne simțim astfel. La un moment dat toată lumea trece printr-o perioadă în care ghinioanele se țin în lanț. Cu toții trecem prin momente dificile de suferință personală.

Există zile în care, indiferent de cât de strălucitor este soarele, ne simțim înconjurați numai de întuneric. De multe ori nu este nevoie să ni se întâmple ceva rău în mod concret. O apatie intensă și o stare de rău general ne strică dispoziția, în anumite situații determinându-ne să ne pierdem speranța.

Pentru a învinge asemenea zile, este esențial să apelăm la umbrelele emoționale pe care le avem la dispoziție. Acestea sunt scuturi invizibile care ne protejează de indivizii toxici, de gândurile negative, de frică și de griji. Te sfătuim să-ți folosești umbrelele emoționale cât mai frecvent posibil. Citește în continuare pentru a afla cum să faci asta.

Umbrelele emoționale îți oferă protecție într-o zi înnorată

Umbrelele emoționale sunt bariere impenetrabile care ne protejează stima de sine. Acestea adaugă puțină culoare acelor sentimente sumbre care ne cuprind adesea.

Cu toții avem dreptul să fim triști din când în când. Confruntarea demonilor care ne chinuie și recunoașterea fricilor noastre poate fi o veritabilă experiență terapeutică, permițându-ne să ne cunoaștem mai bine.

Însă, după ce ne-am prăbușit total, este cazul să ne ridicăm din nou în picioare și să mergem mai departe. Umbrelele emoționale ne motivează, oferindu-ne forță și speranță. Nu uita: o zi în care te trezești fără speranță este o zi pierdută.

Unbrelele emoționale îți oferă protecție în zilele înnorate

Martin Seligman, un psiholog celebru, este cel mai de seamă reprezentant al unuia dintre cele mai interesante curente ale psihologiei pozitive. Traiectoria sa profesională este în sine destul de captivantă. Pentru mult timp Seligman a fost expert în domeniul depresiei.

Printre altele, Martin Seligman a inventat concepte importante, printre care se numără cel de „neajutorare învățată”. Treptat el a realizat că majoritatea școlilor de psihologie sunt orientate către studierea și tratarea bolilor mentale și a dimensiunilor complexe ale emoțiilor negative.

În opinia lui Seligman, psihologia contemporană nu se străduiește să-i învețe pe oameni cum să fie fericiți. Din acest motiv, el a scris cărți precum Fericirea autentică (Authentic Happiness) și Optimismul se învață (Learned Optimism). În aceste cărți autorul ne oferă strategii utile pentru a ne putea crea propria bunăstare.

În cele ce urmează, îți vom prezenta cei cinci pași care, conform lui Seligman, ne ajută să fim mai fericiți. Tehnica inventată de Seligman se numește „PERMA”, fiecare literă a acronimului corespunzând cu denumirea (în limba engleză) unuia dintre cei cinci pași. Aceasta ne ajută să ne deschidem umbrelele emoționale și să fim fericiți.

P – Emoțiile pozitive (Positive Emotions)

Cu cât emoțiile pe care le experimentezi sunt mai pozitive, cu atât vei fi mai fericit. Această regulă pare evidentă, dar cum putem îndeplini acest pas?

  • Schimbă-ți gândurile și vei începe să simți emoții noi.
  • Începe cu lucrurile mărunte, care vor constitui baza fericirii tale. De pildă, atunci când te ridici din pat dimineața, spune-ți: „Astăzi va fi o zi minunată!”
  • Alte exemple de gânduri benefice sunt, de pildă, „Nu voi lăsa acea persoană să mă supere astăzi” sau „Astăzi mă voi pune pe mine pe locul întâi și voi avea grijă de mine.”

Umbrelele emoționale ne permit să ne protejăm fericirea

E – Implicare (Engagement)

În cadrul acestui punct, Martin Seligman ne propune să adoptăm o atitudine pozitivă de fiecare dată când trebuie să îndeplinim o sarcină zilnică. Deși ceea ce facem este plictisitor, este necesar să privim aceste activități cu alți ochi pentru a ne simți mai bine.

R – Relații (Relationships)

Relațiile noastre cu cei din jur au potențialul de a fi o sursă importantă de fericire, dar și de probleme. Umbrelele emoționale ne ajută să ne protejăm de acei indivizi care ne cauzează durere, griji și anxietate.

Este necesar să ne distanțăm de acele persoane care ne fac rău. În schimb, trebuie să ne apropiem de cei care ne pot îmbogăți viața cu adevărat, oferindu-ne multă fericire și lumină.

M – Sens (Meaning)

Această dimensiune este puțin mai complexă, dar totuși ușor de înțeles. Seligman ne sugerează să ne implicăm în activități care ne fac să ne simțim utili și care dau sens vieții noastre.

Simțindu-te util, confortabil și optimist cu privire la proiectele tale și la relațiile cu cei din jur, bunăstarea va prospera fiecare zi. Descoperă ceva care te motivează, care îți aduce speranță și care te face să te placi pe tine însuți.

Unbrelele emoționale sunt de neprețuit în acele momente dificile

A – Realizări (Accomplishment)

Sentimentul că ești capabil să-ți îndeplinești obiectivele, că ești priceput și că eforturile tale sunt recompensate te va ajuta să simți că într-adevăr realizezi ceva. Astfel vei fi mai fericit.

Cheia este consecvența. Nu trebuie să te lași deznădăjduit și să rămâi pe loc. Profită de umbrelele emoționale pe care le ai la dispoziție pentru a te proteja împotriva zilelor sumbre.