10 beneficii ale semințelor de chia

4 februarie 2018
Semințele de chia ies în evidență datorită conținutului mare de antioxidanți și fibre, care stimulează eliminarea toxinelor în exces și mențin organismul sănătos.

Te-ar interesa să afli principalele beneficii ale semințelor de chia? Acest aliment este originar din America Centrală, unde inițial a fost folosit de mayași și azteci în scop medicinal și nutritiv.

Semințele de chia au fost uitate după sosirea coloniștilor europeni, fiind declasate de amaranth, quinoa și orz. Acum câteva decenii însă, aceste semințe au devenit celebre pe plan mondial. În prezent, ele sunt cultivate în multe locuri și au fost incluse pe lista de „super-alimente”.

Popularitatea semințelor de chia se datorează conținutului lor ridicat de nutrienți, cum ar fi proteinele și fibrele. Odată absorbiți, aceștia optimizează funcționarea mai multor sisteme vitale ale organismului.

Semințele de chia reprezintă și o sursă importantă de acizi grași omega-3, antioxidanți și minerale esențiale care, de îndată ce sunt ingerate, măresc nivelul energiei și previn apariția bolilor.

Principalul avantaj al semințelor de chia este faptul că aroma lor asemănătoare nucii poate fi combinată cu multe alte ingrediente. Astfel, este foarte ușor să le incluzi în dieta ta zilnică.

Deoarece multe persoane nu cunosc proprietățile incredibile ale acestui aliment, în articolul de azi ne propunem să prezentăm 10 beneficii ale semințelor de chia. Citește în continuare pentru a le descoperi!

1. Ținerea sub control a poftei de mâncare

Beneficii ale semințelor de chia pentru a evita mâncatul în exces

Datorită conținutului ridicat de fibre, semințele de chia intră în categoria de alimente care reduc anxietatea.

  • Fibrele prelungesc senzația de sațietate după masă. Acest efect ne ajută să evităm consumul excesiv de calorii.

2. Stimularea pierderii în greutate

Pe lângă faptul că previn mâncatul în exces, semințele de chia conțin grăsimi și antioxidanți care reduc nivelul grăsimii acumulate în țesuturile corpului.

  • Atât timp cât nu facem abuz, semințele de chia stimulează metabolismul și măresc consumul de energie, ajutându-ne să ardem calorii mai ușor.

3. Fortificarea musculaturii

Beneficii ale semințelor de chia ca să te menții în formă

Mineralele din componența semințelor de chia sunt ideale pentru a îmbunătăți sănătatea musculară, în special când le combini cu exerciții fizice.

  • Acești nutrienți, împreună cu proteinele de calitate superioară ale semințelor de chia, fortifică masa musculară și accelerează regenerarea țesuturilor.

4. Ameliorarea durerilor articulare

Includerea semințelor de chia în dietă poate reduce riscul dezvoltării de boli cronice, precum artrita și osteoartrita.

  • Acest beneficiu se datorează conținutului lor de acizi grași omega-3 și antioxidanți, care ameliorează inflamațiile asociate bolilor menționate.

5. Îmbunătățirea sănătății osoase, unul dintre cele mai interesante beneficii ale semințelor de chia

Beneficii ale semințelor de chia pentru articulații

Nutrienții de calitate superioară ai semințelor de chia sunt ideali pentru a menține oasele sănătoase și puternice.

  • Semințele de chia prezintă un conținut semnificativ de calciu, având abilitatea de a reduce pierderea densității osoase și riscul apariției de boli ca osteoporoza.
  • Acizii grași omega-3 previn dezechilibrele inflamatorii și reduc efectele negative ale radicalilor liberi.

6. Susținerea digestiei

Consumul regulat de semințe de chia este o modalitate simplă și sănătoasă de a susține digestia și sănătatea intestinală.

  • Fibrele naturale din componența acestor semințe se îmbină cu apa în timpul digestiei, ceea ce facilitează eliminarea deșeurilor și mișcările intestinale.
  • Semințele de chia intră în categoria de alimente prebiotice. Dacă le consumi, îți hrănești flora bacteriană din colon, prevenind infecțiile gastrointestinale.

7. Îngrijirea sănătății cardiovasculare

Beneficii ale semințelor de chia pentru inimă

Oferind acizi grași omega-3 și vitamina E, semințele de chia reprezintă un supliment util pentru a preveni bolile cardiovasculare.

  • Ambii nutrienți menționați ameliorează inflamațiile și țin sub control nivelul colesterolului rău (LDL) și al trigliceridelor, principalii factori care provoacă tulburări cardiace.

8. Îmbunătățirea performanțelor sportive

Ca să-ți îmbunătățești performanțele sportive, este important să consumi surse de proteine, grăsimi sănătoase și alți nutrienți care joacă rolul de „combustibil” pentru sistemele corpului.

Semințele de chia satisfac toate aceste cerințe nutriționale. Așadar, ele sunt printre cele mai recomandate alimente pentru sportivii de performanță și persoanele care fac mișcare regulat.

9. Detoxificarea organismului

Detoxificarea naturală pe lista de beneficii ale semințelor de chia

Antioxidanții acestor semințe minunate sunt utili pentru a elimina toxinele acumulate în sânge. Ei protejează celulele și optimizează funcțiile organelor excretoare, astfel încât organismul să fie curățat de toxine.

10. Prevenirea îmbătrânirii premature

Consumul de semințe de chia nu previne doar îmbătrânirea prematură a pielii, ci și pe cea a organelor interne ale corpului.

  • Acizii grași omega-3, vitamina E și mineralele esențiale susțin regenerarea celulară. În plus, acești nutrienți creează o barieră protectoare împotriva efectelor negative ale radicalilor liberi din mediu.

Cele 10 beneficii ale semințelor de chia prezentate în acest articol te-au convins să le încerci? După cum se poate observa, ele constituie un aliment complet.

Poți cumpăra semințe de chia din orice plafar sau supermarket. Consumă-le pentru a te convinge că sunt într-adevăr sănătoase.

Te-ar mai putea interesa