Cele mai bune 5 remedii pentru constipație

În multe ocazii, obiceiurile alimentare și stilul de viață pot afecta sănătatea digestivă, favorizează astfel apariția unor probleme precum constipația. Descoperă mai jos remedii care te ajută să ameliorezi constipația!
Cele mai bune 5 remedii pentru constipație

Ultima actualizare: 15 Martie, 2021

Ai nevoie de remedii naturale pentru constipație?

Constipația este o tulburare care este o adevărată durere de cap. Constipația cronică îi forțează pe oameni să recurgă la laxative. În acest articol, îți vom împărtăși câteva remedii naturale care pot ajuta la tratarea acestei probleme și la îmbunătățirea calității vieții celor care suferă de constipație.

5 remedii naturale pentru constipație

Constipația cronică este o boală care afectează aproximativ un sfert din populație (între 15 și 25%). Deși oamenii pot suferi de aceasta la orice vârstă, este mai frecventă la femei și la persoanele în vârstă, așa cum subliniază acest articol din Medicine – Programa de Formación Médica Continuada Acreditado.

Această problemă intestinală înrăutățește foarte mult calitatea vieții bolnavilor. Prin urmare, este esențial să faci anumite modificări ale stilului de viață și ale dietei pentru a depăși această afecțiune deranjantă. Iată câteva sfaturi!

1. Adoptă o dietă bogată în fibre.

Alimente care sunt remedii pentru constipație

Primul remediu pe care îl prezentăm în acest articol este creșterea aportului de fibre alimentare, mai ales dacă majoritatea alimentelor pe care le consumi sunt rafinate, așa cum subliniază acest studiu.

Fibrele funcționează în două moduri în intestine. În primul rând, cresc volumul scaunului. Apoi, accelerează tranzitul în colon. Fibrele hrănesc bacteriile intestinale benefice.

Pentru a-ți crește aportul de fibre, ar trebui să incluzi în dieta ta zilnică fructe, legume, cereale integrale, leguminoase, nuci și semințe. Totuși, nu face abuz de alimente „îmbogățite” cu fibre sau tărâțe.

Aceste recomandări sunt valabile și pentru constipația la copii, atât timp cât aceasta nu are legătură cu o boală. Copiii vor observa o ameliorare semnificativă într-un timp scurt grație acestor modificări alimentare.

2. Bea mai multă apă.

Nu-ți poți crește aportul de fibre fără a bea suficientă apă. Acest lucru ar putea fi contraproductiv pentru intestine și sănătatea generală, deoarece apa ajută fibrele să acționeze și să-și mărească dimensiunea.

Un studiu efectuat de cercetătorii de la Universitatea Națională San Marcos din Lima, Peru, indică faptul că există o relație între consumul de lichide al unei persoane și constipație. Astfel, experții ne recomandă să bem cel puțin 1,5 litri de apă pe parcursul zilei între mese pentru a digera fibrele pe care le-am consumat.

Consumul de apă îmbunătățește frecvența mișcării intestinale și consistența scaunului.

3. Fă mișcare regulat.

Fată care aleargă

Deși nu toate studiile sunt concludente în acest sens, unele dintre ele arată rezultate pozitive în ceea ce privește relația dintre activitatea fizică și constipație. De fapt, practicarea sportului este o recomandare generală pentru a te bucura de o sănătate bună și de o calitate optimă a vieții.

Cercetările publicate în Canadian Journal of Gastroenterology and Hepatology arată faptul că activitatea fizică moderată sau intensă (între 20 și 60 de minute de trei până la cinci ori pe săptămână) ameliorează constipația. Astfel, în 12 săptămâni, oamenii pot observa ameliorări ale disconfortului intestinal legat de această afecțiune.

4. Ia în considerare suplimentele probiotice.

Cererea mondială de suplimente  probiotice este în creștere. Acest lucru se datorează faptului că microorganismele vii sunt benefice pentru flora bacteriană intestinală și pentru sănătatea generală.

Același studiu pe care tocmai l-am menționat în secțiunea anterioară a evaluat rezultatele consumului de probiotice Bifidobacterium și Lactobacillus. Astfel de probiotice au fost eficiente în îmbunătățirea frecvenței și consistenței scaunelor atât la adulți, cât și la copii.

Cu toate acestea, experții nu știu încă dacă o anumită tulpină de probiotice este mai eficientă decât alta. Sunt necesare mai multe studii în acest sens. Din acest motiv, poți opta pentru suplimentele care includ mai multe tulpini.

5. Folosește psyllium, o plantă pentru ameliorarea constipației.

Psyllium folosit în remedii pentru constipație

Psyllium-ul, sau ispaghula, este o plantă ale cărei semințe ajută la reglarea tranzitului intestinal și, prin urmare, ameliorează constipația. Când este amestecat cu apă, se umflă și creează un jeleu care poate ajuta la curățarea sistemului gastrointestinal.

Astfel, psyllium-ul poate ajuta la creșterea frecvenței, a consistenței și a greutății scaunului, așa cum subliniază acest studiu publicat în Alimentary Pharmacology & Therapeutics.

  • Doza recomandată este de 6 până la 12 g pe zi.
  • Cel mai eficient moment pentru a lua psyllium este pe stomacul gol, cu două pahare de apă și cu cel puțin o jumătate de oră înainte de micul dejun.
  • Poți găsi psyllium în plafare și farmacii.
  • Cu toate acestea, este mai bine să discuți cu medicul înainte de a încerca remedii noi.

Pentru a ameliora constipația…

Acum cunoști câteva remedii pentru constipație. Prin urmare, este foarte important să-ți îmbunătățești tranzitul intestinal pentru a putea avea o bună calitate a vieții.

Cu toate acestea, cel mai bine este ca, înainte de a face orice schimbare a stilului de viață, să te consulți cu un profesionist în domeniul sănătății, astfel încât acesta să-ți poată oferi un diagnostic și un tratament adecvat și să-i poți adresa orice întrebări.

S-ar putea să te intereseze...
8 laxative naturale împotriva constipației
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
8 laxative naturale împotriva constipației

Există metode a preveni apariţia afecţiunilor tractului digestiv. De ce să nu încerci laxative naturale împotriva constipației?