5 alimente energizante

Pe lângă faptul că ne pot regla sistemul nervos și ne dau multă energie, bananele sunt foarte bogate în potasiu, ce previne tensiunea musculară și crampele.
Alimente energizante: felii de banană

Dacă vrem să ne putem trăi viața de zi cu zi, avem nevoie de multă energie. Însă, deseori se întâmplă să ne simțim obosiți din diferite motive. În astfel de situații, trebuie să încercăm să consumăm alimente energizante, ce ne vor ajuta să ne recăpătăm energia pierdută.

Din păcate, deseori alegem să consumăm alimente nesănătoase, ce ne fac rău—în mod special cele cu un conținut bogat de zahăr sau alte ingrediente nocive. Dar nu-ți face griji: în acest articol îți vom prezenta cinci alimente energizante foarte sănătoase, pe care ar trebuie să le consumi în fiecare zi!

Alimente energizante

1. Fulgii de ovăz

Fulgii de ovăz îți vor da energie imediat. Te sfătuim să-i consumi la micul dejun, ca să-ți faci plinul de energie necesară ca să-ți începi ziua. Fulgii de ovăz sunt bogați în fibre și carbohidrați benefici, ce sunt surse sănătoase de energie. Și, nu în ultimul rând, poți consuma acest aliment în fiecare zi, fără a atrage vreo consecință negativă!

Poți consuma fulgii de ovăz sub diferite forme: ca cereale cu lapte, fierte, ca ingredient într-un smoothie etc.

2. Bananele

Alimente energizante: banana

Bananele au un conținut bogat de potasiu, motiv pentru care sunt o sursă minunată de energie. Aceste fructe îți vor da un supliment instantaneu de energie. În plus, potasiul este bun pentru mușchi tăi, în mod special dacă ești genul de persoană care face sport sau ridică greutăți.

Potasiul poate preveni crampele musculare și anumite leziuni și, în plus, îți va regla sistemul nervos. Mănâncă câte două banane în fiecare dimineață și vei fi alert(ă) toată ziua!

3. Peștele

Carnea de pește (în mod special tonul, somonul, păstrăvul și sardinele) este bogată în acizi grași Omega-3, ce sunt o sursă de energie foarte rapidă. În plus, o dietă bogată în pește îți va permite să-ți îmbunătățești memoria și sistemul nervos și îți va reduce nivelul de stres, îți va ameliora depresia și te va ajuta să te concentrezi mai ușor.

Un sendviș de ton este un mic dejun foarte energizant!

4. Ouăle

Alimente energizante: ouă

Deși poate ai auzit de multe ori că ouăle nu sunt sănătoase, adevărul este că acestea sunt un aliment foarte benefic pentru organismele noastre. Printre altele, ouăle conțin proteine, grăsimi sănătoase, vitamine, minerale și antioxidanți—toate acestea sunt esențiale pentru buna funcționare a organismului tău.

Ouăle sunt niște alimente energizante foarte bune, în același timp ajutându-ne să ne concentrăm atenția mai ușor. Un ou în fiecare dimineață este o metodă bună pentru a-ți începe ziua cu un plin de energie.

5. Apa

Deși poate că te surprinde, apa este un aliment energizant foarte important. Stresul și activitățile fizice ne pot lăsa deshidratați, iar un pahar de apă este cea mai bună modalitate de a ne recăpăta energia pierdută. Te sfătuim să bei cel puțin două pahare de apă de fiecare dată când te simți epuizat(ă).

Și, desigur, nu uita să bei cel puțin doi litri de apă în fiecare zi!