Hipertensiune arterială – câteva restricții

Hipertensiune arterială: atat ce cord

În zilele noastre, multe persoane suferă de hipertensiune arterială. Această boală poate fi cauzată de diverși factori, cum ar fi obezitatea, moștenirea genetică, obiceiurile alimentare proaste, un stil de viață sedentar și nu numai, iar ea poate avea ramificații serioase, fiind deseori asociată cu apariția bolilor cardiovasculare.

Dieta noastră este unul din factorii cei mai importanți atunci când vorba de hipertensiunea arterială. Mai există și alți factori ce intră în joc, dar dieta ta va avea fără doar și poate un efect mare asupra tensiunii tale arteriale.

Persoanele care suferă de hipertensiune arterială ar trebui să adopte un stil de viață sănătos, ce le va permite să țină această problemă sub control, înainte să fie prea târziu. În acest articol îți vom vorbi despre tot ceea ce trebuie eviți dacă suferi de hipertensiune arterială. Citește în continuare!

Alimente pe care trebuie să le eviți dacă suferi de hipertensiune arterială

Așa cum tocmai ți-am spus, alimentele pe care le consumăm reprezintă unul din factorii principali ce îți pot influenta tensiunea arterială. Dacă cumva suferi de hipertensiune arterială, citește în continuare ca să afli ce alimente ar fi bine să eviți.

Mezelurile și cârnații

Mezelurile și cârnații au un conținut mare de sodiu și grăsimi, ce sunt periculoase pentru sănătatea arterială și circulația sanguină. Te sfătuim să consumi carne de pui sau de curcan (ambele fără piele), de iepure, de vițel etc.

Brânzeturile

Majoritatea brânzeturilor au un conținut ridicat de sodiu ce este nociv pentru persoanele care suferă de hipertensiune arterială. Această substanță crește cantitatea de lichid reținute în organism, ceea ce provoacă creșterea tensiunii arteriale.

Dar nu-ți face griji: poți înlocui brânzeturile tradiționale cu diverse tipuri fără sodiu, pe care le poți găsi cu ușurință în orice magazin alimentar.

Hipertensiune arterială: brânzeturi

Snack food-urile

Majoritatea snack food-urilor conțin mult sodiu și grăsimi, ce sunt nocive pentru organism. Dacă suferi de hipertensiune arterială, evită prăjelile, nucile sărate, chipsurile, cartofii prăjiți, covrigii etc.

Untul și margarina

Untul și margarina sunt folosite în mod obișnuit pentru a prepara sau servi diverse mâncăruri. Însă, acestea au un conținut ridicat de sodiu și grăsimi, nocive pentru sănătatea arterială. Te sfătuim fie să-ți reduci consumul de unt și margarină, fie să le înlocuiești pe acestea cu ulei de măsline.

Evită carnea uscată sau sărată

Hipertensiune arterială: friptură

Carnea deshidratată și toate celelalte produse asemănătoare disponibile în magazine nu sunt recomandate celor care suferă de hipertensiune arterială, în mare parte din cauze conținutului lor ridicat de sodiu, necesar pentru ca ele să reziste mai mult.

Sosurile pentru salate și condimentele

Condimentele și sosurile pentru salate, cum ar fi maioneza, ketchupul, Thousand Islands etc. sunt foarte bogate în sodiu, element ale cărui efecte nocive deja ți le-am prezentat. În locul acestora, prepară-ți singur(ă) un sos de salată care să aibă un conținut scăzut de sodiu.

Ceaiul negru

Hipertensiune arterială: ceaiul negru

Acest tip de ceai are un conținut bogat de cafeină, substanță ce nu este recomandată celor care suferă de hipertensiune arterială, pentru că stimulează producția de adrenalină și cortizol și cresc tensiunea arterială.

Semințele de anason

Ceaiurile preparate cu semințe de anason ne pot crește tensiunea arterială foarte mult și, în anumite cazuri, pot provoca infarcturi.

Alte obiceiuri pe care să le eviți dacă suferi de hipertensiune arterială

  • Nu consuma băuturi alcoolice! Alcoolul, în cantități mari, îți poate crește tensiunea arterială. Cu toate acestea, mai multe studii au demonstrat că unu sau două pahare de vin în fiecare zi au un efect benefic, reglând tensiunea arterială.
  • Nu duce un stil de viață sedentar! Lipsa de activitate fizică (de obicei asociată și cu obezitate și niveluri ridicate de colesterol) poate cauza multe probleme de sănătate, inclusiv hipertensiune arterială. Te sfătuim să mănânci sănătos, să faci multă mișcare, să bei destulă apă, să nu te stresezi și să-ți vizitezi medicul periodic.
  • Evită cafeaua! Încă se mai fac multe studii pentru a descoperi exact cum cafeaua afectează tensiunea arterială—mai exact, dacă creșterea pe care aceasta o provoacă este doar temporară sau de durată. Totuși, dacă suferi de hipertensiune arterială, îți recomandăm să eviți pe cât posibil consumul de cafea.