Echilibrul hormonal ajută la arderea grăsimilor

· 24 septembrie 2015
Un echilibru hormonal precar poate fi cauza pentru care nu puteți slăbi. De aceea este important să urmați un regim specific pentru fiecare zonă a corpului pentru a restabili activitatea hormonilor.

Nu toată lumea face legătura dintre echilibrul hormonal, producția de hormoni și grăsimea acumulată în organism. Drept urmare, multe persoane schimbă dietă după dietă sau își petrec toată ziua la sala de fitness, dar nu slăbesc niciun kilogram.

În acest articol veți afla cum vă puteți restabili echilibrul hormonal, astfel încât să ardeți grăsimile din anumite zone ale corpului și să nu vă îngrășați din nou mai târziu.

Nu doar hormonii sunt responsabili pentru creșterea în greutate – și metabolismul joacă un rol important. Altfel spus, cu cât se acumulează mai multă grăsime în organism, cu atât vă vine să mâncați mai mult. Și dacă există și un dezechilibru hormonal, toate eforturile de a slăbi vor fi în zadar.

Probabil vă gândiți că, dacă nu mai mâncați alimente de tip fast food și alergați câte o jumătate de oră, veți slăbi, dar este posibil ca altceva să vă strice planurile.

Trebuie să țineți cont că, dacă există un dezechilibru hormonal, nu veți ajunge niciodată să aveți greutatea și silueta la care visați. 

Dezechilibrul hormonal: la masa învinșilor

Este bine să știți noțiunile de bază în privința activității hormonale. Cu siguranță ați aflat că, în primul rând, hormonii sunt substanțe chimice pe care organismul le produce pentru o funcționare optimă.

Fiecare dintre aceștia are un rol important în producerea de energie, în relaxare, în menținerea masei musculare și în… acumularea de grăsimi. De aceea, multe femei, într-o anumită etapă a ciclului menstrual sau a sarcinii, au anumite pofte  alimentare specifice.

Echilibrul hormonal este o condiție esențială pentru atingerea obiectivelor stabilite privind adoptarea unui stil de viață activ și atingerea greutății ideale.

Grăsimea abdominală eliminată prin echilibrul hormonal

Primul pas este detoxifierea organismului prin eliminarea toxinelor în exces, acumulate în organism.

Alimentele cel mai puțin recomandate în dietă sunt cele care conțin o cantitate mare de conservanți. Aceștia explică de ce vă este poftă mai degrabă de o pungă de chipsuri decât de un măr. Nu mai mâncați așa ceva.

Va fi greu la început și ar putea dura cam trei săptămâni până scăpați de tot de acest obicei. Dar, partea bună este că rezultatele vor fi evidente. Alimentația joacă un rol foarte important în ceea ce privește eficiența procesului de detoxificare a organismului.

Echilibrul hormonal: alimente permise și interzise

Dacă aveți un dezechilibru hormonal, evitați mâncărurile cu indice glicemic ridicat. Acestea stimulează apetitul și vă fac să mâncați necontrolat.

Vă sfătuim să eliminați din dietă sau măcar să reduceți carbohidrații, consumul de zahăr rafinat (pâinea, orezul, pastele, produsele făinoase) și toate alimentele procesate care conțin diverși aditivi și conservanți.

Pe de altă parte, există și alimente care ajută la slăbit, dar și la menținerea sănătății organismului. Datorită indicelui glicemic scăzut, acestea nu afectează echilibrul hormonal, iar efectele se vor vedea și la nivelul pielii, nu numai în interior.

Vă recomandăm să consumați alimente bogate în fibre, precum banane, stafide, anghinare, ovăz, nuci și fasole. Acestea au efecte pozitive asupra sistemului digestiv.

În plus, nu uitați să beți doi litri de apă pe zi (chiar și trei vara) pentru a vă activa metabolismul și pentru a-i oferi organismului o cantitate suficientă de lichide pentru eliminarea toxinelor prin urină și transpirație.

Citiți și:

Cum să eviți creșterea în greutate la menopauză?

Alimente pentru eliminarea grăsimii de pe fiecare zonă a corpului

Așa este – în unele zone ale corpului este mai greu să slăbești decât în altele. Situația diferă la fiecare persoană în parte, în funcție de propriile obiceiuri, însă hormonii au, de asemenea, un rol fundamental.

De exemplu, dacă organismul produce o cantitate mare de estrogen (hormon feminin), persoana în cauză va avea șoldurile și coapsele mai plinuțe.

Se pare că există o terapie hormonală pentru a ajunge la un echilibru în fiecare zonă a corpului:

Abdomenul

Dacă abdomenul nu este chiar ferm, înseamnă că mâncați prea mult. Grăsimea se acumulează pe abdomen din cauza unui nivel ridicat de cortizol (cunoscut și sub numele de hormonul stresului). Tocmai de aceea, persoanele care stau multe ore la muncă sau sunt stresate se îngrașă în această zonă.

Ca să scăpați în mod natural de grăsimea de pe burtă, adăugați busuioc în alimentație, un condiment originar din India care scade nivelul cortizolului. Mai puteți mânca și: spanac, citrice, orz, fasole și nuci.

Spatele

Dacă acumulați multă grăsime pe spate, ceea ce nu se întâmplă prea des, înseamnă că aveți un nivel crescut de insulină. Alimentele care vă pot ajuta să reduceți aceste valori sunt cele care conțin acid linoleic: iaurtul, carnea slabă, cerealele integrale și legumele verzi.

Vă recomandăm să citiți și:

Alimente care ajută la arderea grăsimii localizate

Fesele

Grăsimea de pe fese eliminată prin echi

Multe femei își doresc să aibă un posterior atrăgător și ferm. Așa cum am menționat mai devreme, în cele mai multe cazuri, dacă vă îngrășați cu precădere în această zonă, motivul îl reprezintă un nivel ridicat de estrogen.

Pentru a contracara acest efect, mâncați legume din familia cruciferelor – ca de exemplu conopida sau broccoli. Acestea conțin fitochimicale care ajută la neutralizarea esterogenului. Mai puteți consuma semințe de in, de chia, de susan, struguri roșii și rodii.

  • Kyrou, I., & Tsigos, C. (2009). Stress hormones: physiological stress and regulation of metabolism. Current Opinion in Pharmacology. https://doi.org/10.1016/j.coph.2009.08.007
  • Perry, B., & Wang, Y. (2012). Appetite regulation and weight control: The role of gut hormones. Nutrition and Diabetes. https://doi.org/10.1038/nutd.2011.21
  • Buffenstein, R., Poppitt, S. D., McDevitt, R. M., & Prentice, A. M. (1995). Food intake and the menstrual cycle: A retrospective analysis, with implications for appetite research. Physiology and Behavior. https://doi.org/10.1016/0031-9384(95)02003-9
  • Brown, L. M., Gent, L., Davis, K., & Clegg, D. J. (2010). Metabolic impact of sex hormones on obesity. Brain Research. https://doi.org/10.1016/j.brainres.2010.04.056