6 obiceiuri care provoacă dureri cervicale

· 20 noiembrie 2016
Pentru a preveni durerile cervicale, este important să eviți pe cât posibil aceste obiceiuri dăunătoare. Printre ele se numără fumatul și poziția inadecvată a corpului. 

Aproximativ 67% din populația mondială are obiceiuri care provoacă dureri cervicale. Ești și tu inclus în acest procent „generos”?

Știi ce obiceiuri provoacă dureri cervicale? Ce poți face pentru a combate acest disconfort?

Durerile cervicale sunt cauzate de activități care implică mișcări repetitive sau de o postură prelungită și inadecvată a corpului. Ele pot duce la tensiune, leziuni ale ligamentelor sau spasme la nivelul mușchilor gâtului.

De cele mai multe ori, adopți fără să realizezi obiceiuri care provoacă dureri cervicale. Poate nu ți-ai dat seama că acestea au anumite efecte negative sau ești conștient/ă că îți afectează sănătatea, însă nu le-ai asociat niciodată cu neplăcerile din zona gâtului.

Astăzi îți dezvăluim care sunt aceste obiceiuri dăunătoare. Fii foarte atent/ă și fă schimbările necesare pentru a te bucura de o viață mai sănătoasă și mai confortabilă.

Obiceiuri care provoacă dureri cervicale

Sedentarismul poate provoca dureri cervicale

Sedentarism pe lista de obiceiuri care provoacă dureri cervicale

Lipsa activității fizice este dăunătoare pentru întregul corp.

Sedentarismul este unul dintre obiceiurile care îți afectează gâtul, deoarece intervine în metabolismul discului intervertebral, care are nevoie de mișcare pentru a menține echilibrul vital al celulelor.

Structura coloanei vertebrale îți permite să te miști cu ușurință, drept pentru care atunci când nu faci asta, apar leziuni. Acestea provoacă dureri de-a lungul coloanei și mai ales în zona gâtului.

Modalitatea de a evita aceste neplăceri este mișcarea. Orice activitate fizică este utilă:

  • Mersul pe jos
  • Alergatul
  • Înotul
  • Dansul
  • Yoga

Nu te forța prea tare la început. Dacă ești sedentar/ă, iar apoi adopți un program de exerciții foarte intens, poți provoca leziuni la nivelul gâtului, al genunchilor și al coloanei vertebrale.

Citește și:

Coloana vertebrală: cum să o menții sănătoasă

Postura inadecvată a corpului

Durerile cervicale afectează multe persoane, iar statul la calculator poate fi responsabil de această problemă. De multe ori, scaunele de la birou nu se pliază pe curbura naturală a coloanei. 

Din cauza faptului că partea inferioară a spatelui și brațele nu sunt sprijinite așa cum ar trebui, persoanele care stau mult la calculator sunt nevoite să se aplece în față.

Acest obicei este foarte dăunător, deoarece creează o curbură în formă de „C” la nivelul coloanei. Astfel, resimți o presiune în zona gâtului și a discului lombosacral.

Ideal ar fi să ai un spațiu de lucru ergonomic, adaptat posturii tale și care nu îți afectează sănătatea. Ar trebui, de asemenea, să îți setezi o alarmă la fiecare 30-40 de minute, pentru a-ți aminti să-ți schimbi poziția corpului. În acest fel îți îmbunătățești circulația sanguină și îi oferi coloanei un răgaz pentru a se odihni.

Postura corpului este afectată și de alți factori, cum ar fi o încălțăminte necorespunzătoare sau faptul că obișnuiești să cari genți sau obiecte grele. Nu uita că nu trebuie să cari niciodată mai mult de 10% din greutatea corpului tău. Deși pare greu de realizat, ține cont de această recomandare – mai ales în cazul copiilor care poartă în spate ghiozdane foarte grele.

Fumatul

Fumatul pe lista de obiceiuri care provoacă dureri cervicale

Fumatul se află și el pe lista de obiceiuri care provoacă dureri cervicale. Acesta este deja asociat cu diabetul și cancerul pulmonar, dar acum poți să mai adaugi ceva pe listă: durerile cervicale cronice.

Fumatul duce la deshidratarea discurilor intervertebrale, care accelerează procesul degenerativ. Astfel, poți ajunge să suferi de hernie de disc sau de compresie nervoasă care împiedică funcționarea corespunzătoare a coloanei.

Acest obicei prost cauzează și blocarea vaselor sanguine. Astfel, în timp, în coloana vertebrală și în discurile intervertebrale pătrunde din ce în ce mai puțin oxigen .

Telefonul mobil

Butonarea telefonului mobil nu îți suprasolicită numai degetele mari de la mâini. De fiecare dată când îți apleci capul să te uiți la telefon, îți încordezi mușchii gâtului. 

Imaginează-ți o minge medicinală care stă în vârful unei ținte de golf. Capul tău are o greutate de aproximativ 5 kg, ceea ce înseamnă că este foarte greu pentru acea țintă să susțină mingea medicinală.

Limitează timpul petrecut cu telefonul în față sau ține acest obiect la nivelul ochilor pentru a preveni problemele în zona gâtului.

Îți recomandăm și:

6 remedii naturiste pentru gâtul înțepenit

Consumul excesiv de alcool

Când dormi într-o poziție ciudată, a doua zi te doare gâtul. Acest lucru se poate întâmpla din când în când, însă se pare că se întâmplă mai des atunci când consumi alcool.

Iată de ce: oamenii au tendința să își schimbe de multe ori poziția în timpul somnului, dar atunci când consumă în mod excesiv alcool, se mișcă mult mai puțin.

Corpul tău poate rămâne „blocat” într-o poziție neobișnuită care îți ține gâtul încordat pentru mult timp. Pentru a evita aceste neplăceri, evită să consumi alcool în exces. Dacă este posibil, renunță complet la băuturile alcoolice.

Salteaua sau pernele incomode

Saltea incomodă pe lista de obiceiuri care provoacă dureri cervicale

Pe lista de obiceiuri care provoacă dureri cervicale întâlnim și dormitul pe prea multe perne sau pe perne prea moi. Aceste obiceiuri pot afecta alinierea dintre cap și spate, exercitând o presiune asupra gâtului.

O saltea moale este o altă alegere greșită, întrucât creează puncte de presiune asupra coloanei. Nu este o idee bună să dormi nici pe o saltea prea tare, deoarece coloana are propriile sale curburi, pe care salteaua trebuie să se plieze.

Cea mai bună opțiune este o saltea fermă cu perne ergonomice, create în așa fel încât să îți mențină capul în linie dreaptă cu spatele.

Ai identificat deja obiceiurile care îți provoacă dureri cervicale? Dacă da, nu ezita să faci schimbările necesare pentru a reduce disconfortul din zona gâtului.

Hurley, R. W., & Chang, J. L. (2018). Cervical radicular pain. In Fundamentals of Pain Medicine. https://doi.org/10.1007/978-3-319-64922-1_20

Pohl, M., Back, T., Leimert, M., Seifert, J., Stoffel, M., Amelung, R. I., … Van De Weyer, T. (2018). Cervical Radiculopathy. Aktuelle Neurologie. https://doi.org/10.1055/a-0575-7066

Binder, A. I. (2007). Cervical spondylosis and neck pain. British Medical Journal. https://doi.org/10.1136/bmj.39127.608299.80