9 nutrienți ce îți mențin inima sănătoasă și puternică

· 9 iulie 2017
Cu toții vrem să trăim o viață lungă și sănătoasă, însă uneori alimentele pe care le consumăm ne împiedică să ne atingem obiectivul. Află care sunt 9 dintre vitaminele și mineralele esențiale de care ai nevoie pentru a ajunge la 90 de ani cu o inimă sănătoasă.

Probabil te gândești că nu are rost să ajungi la vârsta de 90 de ani, dacă nu ești sănătos. Însă dacă incluzi anumiți nutrienți esențiali în alimentație, îți poți menține inima sănătoasă până la bătrânețe.

Una dintre principalele noastre preocupări este îngrijirea sănătății. Numai așa putem trăi o viață lungă și de calitate superioară.

O stare bună de sănătate depinde de mai mulți factori, unul dintre cei mai importanți fiind alimentația. O dietă adecvată ne ajută să ne menținem o greutate corporală adecvată și un nivel echilibrat al colesterolului, al tensiunii arteriale și al glicemiei.

A mânca sănătos pentru a trăi mai bine este o formulă magică în care trebuie să investim oricât putem.

Astăzi îți propunem să faci anumite schimbări în alimentație, adăugând în dietă 9 nutrienți care te ajută să îți menții inima sănătoasă.

1. Acizii grași omega 3 îți mențin inima sănătoasă

Vorbim de multe ori de beneficiile dietei mediteraneene în articolele noastre. Printre altele, aceasta este foarte benefică și inimii.

Dieta mediteraneană se bazează pe consumul de uleiuri naturale și pește proaspăt, alimente care conțin acizi grași mononesaturați (acid oleic) care ajută la scăderea colesterolului și a trigliceridelor.

În plus, alimentele bogate în acizi grași omega 3 previn inflamațiile de la nivelul sistemului cardiovascular.

2. Magneziul

Magneziul îți menține inima sănătoasă

Magneziul este un mineral esențial care oferă energie corpului și ajută la relaxarea musculaturii, în special în zona inimii.

Un nivel echilibrat de magneziu în organism contribuie la prevenirea infarctului miocardic și a accidentului vascular cerebral.

Deficitul de magneziu afectează în principal femeile. Nu ezita să întrebi medicul dacă este necesar să iei anumite suplimente alimentare care conțin acest mineral.

3. Coenzima Q10

Coenzima Q10 acționează în combinație cu magneziul, seleniul, vitamina C, vitamina E și zincul. Un echilibru al acestor nutrienți te ajută să ajungi la bătrânețe cu inima sănătoasă.

În caz că nu știai, coenzima Q10 este un antioxidant care se găsește în anumite alimente pe care este indicat să le consumi cu moderație. În plus, este recomandat să alegi produse naturale, fără chimicale. Iată câteva dintre cele mai bune opțiuni:

  • Carne de pui sau de curcan
  • Ouă
  • Macrou
  • Sardine
  • Somon

4. Vitamina D

Vitamina D îți menține inima sănătoasă

În prezent, începem să recunoaștem toate beneficiile minunate ale vitaminei D. Obiceiul de a sta la soare în mod regulat , pentru o perioadă scurtă de timp, te protejează de numeroase boli, multe dintre ele cardiace.

Vitamina D se găsește și în ouă, pește sau produse lactate îmbogățite cu această vitamină.

Te invităm să citești și:

5 alimente nocive pentru inimă

5. Vitamina C

Vitamina C este un antioxidant puternic pe care trebuie să îl incluzi în dietă dacă vrei să ajungi la 90 de ani într-o formă fizică excelentă. Această vitamină previne deteriorarea celulelor, scade nivelul de colesterol rău, (LDL) și mărește rezistența și flexibilitatea arterelor.

Pentru a consuma mai multă vitamina C, îți recomandăm să începi ziua cu un pahar de apă călduță cu lămâie.

Poți, de asemenea, să prepari salate delicioase cu căpșuni, spanac, nuci sau piept de curcan cu semințe de rodii sau kiwi. Aceste alimente îți mențin inima sănătoasă și oferă multe alte beneficii.

6. Probioticele

Probioticele te ajută să îți menții inima sănătoasă

Poate vei fi surprins să găsești probioticele pe lista de nutrienți benefici sistemului cardiovascular. Însă, chiar și atunci când vine vorba de bunăstarea inimii, este important să ținem cont de sănătatea intestinelor.

O floră bacteriană cu probleme slăbește sistemul imunitar și poate duce la apariția inflamațiilor în corp.

Dacă nu funcționează în mod corespunzător, intestinele ajung să absoarbă nutrienți negativi, provocând probleme grave la nivelul inimii.

7. Alicina

Alicina este un compus prezent în usturoi care îi oferă mirosul caracteristic. Această substanță are un efect puternic asupra sănătății cardiace și arteriale, întrucât reduce inflamațiile de la nivelul vaselor sanguine și îmbunătățește circulația.

Adaugă usturoi în dieta ta zilnică. Nu trebuie decât să pisezi ușor un cățel de usturoi și să-l lași deoparte timp de 5 minute înainte de a-l adăuga în diverse preparate culinare. Acest procedeu te ajută să întărești efectele alicinei.

8. Licopenul

Licopenul din roșii îți menține inima sănătoasă

Licopenul este un carotenoid foarte important, care protejează inima împotriva mai multor boli. Acest nutrient, care se găsește în roșii și morcovi, îmbunătățește flexibilitatea arterelor și funcționarea țesutului endotelial, ajutând la combaterea aterosclerozei.

Îți recomandăm să citești și:

Ateroscleroza – 12 remedii naturiste care o previn

9. Vitamina E

Vitamina E se găsește în avocado, spanac sau migdale. Acest nutrient are proprietăți antioxidante și protectoare care ajută la scăderea valorii colesterolului rău (LDL) și la creșterea nivelului de colesterol bun (HDL).

Acestea fiind spuse, nu uita că este important să menții un echilibru între aportul acestei vitamine și al celorlalți nutrienți. Dacă, de exemplu, suferi de un deficit de magneziu sau de vitamina C, nu mai poți proteja în mod eficient sănătatea sistemului cardiovascular.

  • Ravera, A., Carubelli, V., Sciatti, E., Bonadei, I., Gorga, E., Cani, D., … Lombardi, C. (2016). Nutrition and cardiovascular disease: Finding the perfect recipe for cardiovascular health. Nutrients. https://doi.org/10.3390/nu8060363
  • Heart Foundation. (2008). Fish, fish oils, n-3 polyunsaturated fatty acids and cardiovascular health. Position Statement. https://doi.org/10.1111/j.1365-2699.2012.02686.x
  • Holick, M. F. (2004). Vitamin D: Importance in the prevention of cancers, type 1 diabetes, heart disease, and osteoporosis. In American Journal of Clinical Nutrition. https://doi.org/10.1093/ajcn/79.3.362