Berea: cum să o bem?

· 2 februarie 2016

Toată lumea iubește berea rece! Uneori ne simțim vinovate atunci când bem bere: dacă beau paharul acesta, o să mă îngraș? Oare îmi strică dieta? Acestea sunt câteva dintre cele mai des întâlnite întrebări legate de consumul de bere.

Pentru a vă liniști, vrem să vă împărtășim toate informațiile despre bere. Aceasta nu vă îngrașă, atât timp cât o consumați cu moderație.

1. Dacă sunt la cură de slăbire, pot să beau bere?

Berea la pahar și la halbă

Berea este acea băutură pe care o savurați cu familia și prietenii la diverse evenimente. În general, nu beți bere în fiecare zi, ci preferați să o consumați în momentele festive sau de relaxare.

Această băutură veche de sute de ani, de culoarea chihlimbarului, este obținută din orz și din alte cereale. După cum știți, aceasta are un anumit nivel de tărie, motiv pentru care trebuie să consumați berea cu moderație. Dar, ce se întâmplă dacă o beți la sfârșit de săptămână? Puteți să vă permiteți acest răsfăț fără să vă îngrășați? Iată explicația:

  • În general, berea are puține calorii și foarte puține grăsimi saturate. Mai exact, aceasta are 43 de calorii la 100 ml. Așadar, dacă beți un pahar de 250 ml, veți consuma doar 90 de calorii.
  • Ce înseamnă asta? Puteți consuma bere cu moderație. Nu uitați că atunci când beți cola sau alte băuturi carbogazoase, acestea au mult mai multe calorii.
  • Nutriționiștii recomandă să bem bere cu precauție. Dacă vă place foarte mult această băutură și vreți să o beți în fiecare zi, încercați să consumați mai puțin de un pahar, adică 200 ml. Știți deja că fiecare pahar băut înseamnă 90 de calorii, așa că trebuie să le ardeți efectuând câteva exerciții sau o plimbare. Deoarece conține calorii și alcool, este indicat să nu depășiți această cantitate.
  • Berea cea mai sănătoasă este cea preparată în mod natural și tradițional, berea neagră: aceasta este făcută din malț și hamei și conține mult fier.

2. Ce beneficii aduce berea?

Berea rece

1. Berea vă protejează rinichii de pietre

Berea are un efect diuretic puternic! Consumul moderat scade riscul apariției problemelor renale și calculilor cu 40%.

2. Berea îmbunătățește digestia

Berea neagră este benefică pentru digestie. În afară de fier, aceasta conține multe fibre și, prin urmare, îmbunătățește tranzitul intestinal, prevenind apariția problemelor gastrice și intestinale.

3. Combate colesterolul rău

Berea scade colesterolul

Berea este bogată în fibre, ceea ce vă permite să vă mențineți un nivel optim al LDL-ului, numit și colesterol rău.

4. Berea este bogată în vitamina B (B1, B2, B6 și B12)

Persoanele care beau bere în mod regulat, obțin cu 30% mai multe vitamine din complexul B decât cei ce aleg alte băuturi. Aceste vitamine vă dau mai multă energie, întăresc oasele și mușchii și vă ajută să metabolizați globulele roșii.

5. Berea contribuie la sănătatea oaselor

Este adevărat: consumul de bere ajută la menținerea unui nivel optim al siliciului în organism, fapt ce contribuie la sănătatea oaselor.

6. Berea vă ajută să dormiți mai bine

Berea provoacă somn

Știți de ce? Datorită nivelului mare de acid nicotinic și riboflavin, ce vă ajută să dormiți mai bine.

7. Berea previne formarea cheagurilor de sânge

Berea stimulează circulația sângelui, ceea ce previne formarea cheagurilor.

8. Berea întărește sistemul imunitar

Această băutură este bogată în vitamine și antioxidanți, ajutând la întărirea sistemului imunitar. Dacă o consumați cu moderație, de exemplu două sau trei pahare pe săptămână, nu veți mai răci atât de des, nu veți mai avea dureri musculare sau articulare, iar inima dumneavoastră va fi mai sănătoasă.

3. Ce băutură este mai benefică: berea sau vinul?

Berea și vinul sunt sănătoase

Nutriționiștii spun că ambele băuturi sunt foarte bune, cu condiția să fie consumate cu moderație. Cu alte cuvinte, să nu beți mai mult de un pahar pe zi. Iată diferențele dintre acestea:

  • Vinul: un pahar de vin pe zi vă protejează inima mai bine decât berea. Acesta conține mult mai mulți antioxidanți, precum polifenolii. Vinul are și un conținut mai bogat de potasiu și magneziu.
  • Berea: conține mai multă vitamina B, nutrienți și fibre solubile. Nu uitați că are și o concentrație mai scăzută alcool.

Așadar, alegerea depinde de gusturile fiecăruia. Le puteți consuma pe rând de-a lungul unei săptămâni, în funcție de meniu sau de ocazie. Dar, nu uitați: Întotdeauna cu moderație!