Infuzii pentru sistemul nervos

· 25 august 2015

Atunci când crezi că situația ți-a scăpat de sub control, ești foarte nervos pentru un lucru ce urmează să se întâmple, nu poți controla o criză nervoasă sau când stresul pune stăpânire pe mintea și corpul tău, încearcă una din aceste excelente infuzii naturale pentru sistemul nervos, fără a mai avea nevoie de medicamente din farmacie.

Nervozitatea, boala secolului

În societatea în care trăim este foarte obișnuit ca oamenii să fie nervoși, grăbiți sau stresați, depresivi sau deprivați de somn. Tensiunile și presiunea la care ești expus zilnic îți distrug sistemul nervos. Deși doctorii spun că puțină tensiune este bună pentru sănătate, problemele apar atunci când standardele normale sunt depășite.

Vine o vreme când pare că orice ai face (dormi tot weekendul, petreci timp afară facând yoga sau meditând, etc.) nu este suficient. Va trebui să faci o schimbare pentru a îți recăpăta sănătatea și energia pentru a face față provocărilor și obligațiilor zilnice fără a te stresa și a deveni anxios, fapt ce se sfârșește prin a te îmbolnăvi serios.

infuzii

Beneficiile plantelor naturale pentru sistemul nervos sunt de a ameliora simptomele, a relaxa corpul și mintea, a dormi mai bine, a controla tensiunea arterială, a calma anxietatea și a oferi persoanei o stare de bine fără dureri de cap sau musculare, palpitații sau tahicardie, depresii, etc.

Care sunt cele mai bune plante pentru sistemul nervos?

Principalele plante folosite în infuzii ce luptă contra problemelor sistemului nervos sunt:

  • Ginseng: poate fi tipul comun sau Siberian. Ambele sunt folosite în lupta contra depresiei și pentru ameliorarea stresului ce este atât de comun în ziua de azi. Sunt tonice naturale excelente pentru sistemul nervos. Deși este consumat de obicei ca și ceai, ginsengul este foarte eficient.
  • Sunătoare: folosește timp de 4-6 luni la rând, este un tonic ce repară sistemul nervos. Este foarte utilă în tratamentul persoanelor depresive. Trebuie să consumi un ceai dintr-o linguriță de sunătoare în apă fiartă de două ori pe zi.
ceai sistemul nervos

  • Limba-mielului: este folosită pentru a echilibra excesul de hormoni secretați de glandele suprarenale în situații de stres intens. Bea o infuzie dintr-o lingură de frunze uscate într-o cană de apă. Poți bea câteva pahare pe zi.
  • Valeriană: este una dintre cele mai cunoscute plante pentru sistemul nervos. Este folosită pentru a lupta contra oricărei boli a sistemului nervos și pentru a reduce manifestările psihosomatice ca spasmele, palpitațiile, vomatul, insomnia, etc. Prepară o infuzie din 15 g de rădăcină. Las-o să stea peste noapte și bea dimineața.
  • Crețușcă: uleiul esențial al acestei plante îi dă o aromă delicioasă și de asemenea are proprietăți sedative ce pot calma „fluturii din stomac”. Infuzia de crețușcă tratează și aciditatea gastrică și ulcerele. Prepară din două lingurițe la o cană de apă și bea de trei ori pe zi după masă.
ceai 2

  • Pitaya (fructul dragonului): acesta conține o substanță numită captină, cu efect blând de stimulare a sistemului nervos. Nu este dăunător ca alți stimulenți (cum ar fi cafeaua), ci tratează nervozitatea, tensiunea arterială ridicată și aritmiile cardiace.
  • Arborele Boldo: altă plantă foarte populară ce ajută de asemenea digestia și ameliorează durerile de stomac. Este bogată în boldină și uleiurile sale esențiale au efect sedativ și calmant pentru întreg sistemul nervos. Prepară o infuzie din 2,5 g de Boldo la 100 ml de apă înainte de a merge la culcare. Nu trebuie să continui tratamentul mai mult de 4 săptămâni  consecutive.
  • Busuioc: această plantă aromatică ce este folosită adesea în gastronomie, este de asemenea o opțiune excelentă pentru întărirea sistemului nervos și ameliorează afecțiunile stomacului. Bea o infuzie din o linguriță de busuioc uscat la o cană de apă fiartă. Îți sugerăm să consumi după mesele principale.
ceai 3

  • Salata verde: este un sedativ ce de asemenea calmează. Ajută la calmarea nervilor, la un somn mai bun noaptea și controlează papitațiile. Una din rețetele bunicii este adăugarea de frunze de salată verde în apa cu care este îmbăiat bebelușul pentru ca acesta să doarmă mai relaxat. Bea un ceai din frunze de salată sau consumă una înainte de culcare. Unii oameni spun că este bună și pentru un smoothie sau un suc.
  • Trandafir sălbatic: Calmează sistemul nervos și durerile de stomac. Prepară o infuzie din tradafir sălbatic folosind o linguriță de flori uscate la cana de apă. Bea până la două căni pe zi.
  • Mușețel: o altă plantă „populară” cu efecte calmante și sedative pentru sistemul nervos. Reduce tensiunea, inhibă spasmele musculare ale stomacului și este și analgezic. Prepară un ceai din 4 g de flori la o cană de apă. Lasă-l 10 minute. Bea până la 3 căni pe zi.

Sursa fotografiilor: iweatherman, Tiago Ribeiro, Jessica Louis, Vibha Raj, Naam ym și dragonflysky.