Reglează-ți glicemia în mod natural!

· 13 decembrie 2015
Consumul de scorțișoară îți mărește sensibilitatea la insulină, permițându-i organismului tău să depindă mai puțin de acest hormon pentru a putea regla glicemia.

Persoanele ce au glicemia crescută se află mereu în căutarea unei modalități de a ține nivelul zahărului din sânge sub control. Acestea trebuie să fie foarte atente, deoarece una dintre consecințele posibile ale problemei lor de sănătate este chiar moartea. În cazul persoanelor sănătoase, glicemia are valori cuprinse între 80 și 100 de miligrame per decilitru de sânge.

Nivelul de glucoză din corp este reglat de un hormon numit insulină, a cărui funcție primară este tocmai gestionarea acestei substanțe. Însă, persoanele ce suferă de diabet fie nu pot produce insulină într-o cantitate suficient de mare, fie devin rezistente la acest hormon, ceea ce le îngreunează capacitatea de a-și ține sub control glicemia.

Deși orice diabetic trebuie să urmeze un tratament medicamentos adecvat pentru a-și regla glicemia, nu ai nimic de pierdut dacă iei în considerare și cele nouă sfaturi și remedii naturiste pe care ți le vom prezenta în continuare.

9 soluții naturale pentru a-ți regla glicemia

Fă exerciții în mod regulat!

Glucoza este una dintre cele mai importante surse de energie pe care organismul nostru le are la dispoziție. Cu cât facem mai multă mișcare, cu atât avem nevoie de mai multă energie. Astfel, o rutină de exerciții adecvată este una dintre cele mai bune modalități de a ține sub control glicemia.

În plus, exercițiile fizice pot reduce necesarul de insulină al pacienților ce au nevoie de o cantitate suplimentară din acest hormon. Pentru început, ideal este să-ți stabilești o rutină de exerciții de nivel mediu, pe care să o practici în fiecare zi timp de 20-30 de minute.

Redu consumul de glucide!

Orice aliment care îți aprovizionează organismul cu glucide îți va mări în cele din urmă glicemia. Pentru a preveni această problemă, te sfătuim să eviți consumul în exces al alimentelor bogate în glucide.

Mărește aportul de proteine!

Carnea de somon te ajută să scazi glicemia

Consumul de carne slabă, cum ar fi cea de pește, piept de pui sau cotlete de porc, ajută la reducerea cantității de glucide ce sunt convertite în glucoză, fapt ce ajută organismul să regleze glicemia mai ușor.

Servește mai multe mese în cursul zilei!

Persoanele care au glicemia ridicată ar trebui să mănânce câte un aliment sănătos la fiecare două-trei ore. Una dintre principalele cauze ale glicemiei mărite este creșterea bruscă a nivelului de zahăr din sânge, ceea ce provoacă o poftă de dulce greu de controlat.

Practică tehnici de relaxare!

Yoga te ajută să ții glicemia sub control

Atunci când ești foarte stresat, este posibil ca ficatul tău să înceapă să elibereze glicogen în sânge. Glicogenul reprezintă sursa secundară de glucoză a organismului nostru, acesta putând ridica foarte mult glicemia. Încearcă să-ți pui deoparte câteva ore din zi pentru a practica tehnici de relaxare.

Scorțișoară

Mai multe studii au demonstrat că scorțișoara poate avea un efect benefic în ceea ce privește tratarea diabetului și scăderea glicemiei. Acest condiment se găsește cu ușurință în orice magazin alimentar și poate mări sensibilitatea organismului la insulină. Astfel, organismul va deveni mai puțin dependent de insulină pentru a regla glicemia.

Cactus Nopal

Sucul de nopal te ajută să scazi glicemia

Numeroase studii au adus în prim-plan cactusul Nopal și posibilele beneficii ale acestuia în ceea ce privește scăderea glicemiei. Grație conținutului său bogat în fibre și alte substanțe ce ajută organismul să regleze procesul de metabolizare a zahărului, acest cactus este un remediu ideal pentru diabetici.

Usturoi

Un alt ingredient ce nu trebuie să lipsească din dieta unei persoane care are glicemia ridicată este usturoiul. Mai multe studii au demonstrat că un consum regulat de usturoi poate reduce glicemia în cazul pacienților ce suferă de diabet de tip 1 și 2.

Dar cum acționează usturoiul? Asemenea cactusului Nopal, acest aliment ne poate ajuta organismul să regleze procesul de metabolizare a glucozei. În plus, usturoiul conține anumite substanțe ce produc o reacție asemenea celei produse de insulină.

Ceapă

Ceapa te ajută să-ți scazi glicemia

Un studiu efectuat la Universitatea din Gezira (Sudan) a demonstrat că pacienții ce suferă de diabet de tip 1 și 2 își pot reduce glicemia consumând 100 de grame de ceapă în fiecare zi. Acest lucru se datorează conținutului bogat de flavonoide și sulf al cepei.