6 obiceiuri pentru îmbunătățirea funcției tiroidiene

Chiar dacă această glandă nu-ți provoacă probleme, este esențial să-ți îngrijești adecvat tiroida prin adoptarea anumitor obiceiuri, pentru a optimiza funcționarea ei. Astfel, te vei simți mult mai bine.

Funcționarea corectă a tiroidei este un factor esențial pentru a avea o sănătate optimă. Pe lângă faptul că reglează procesele hormonale, tiroida joacă un rol important în ceea ce privește metabolismul, dispoziția și greutatea corporală. Așadar, este important să adoptăm obiceiuri pentru îmbunătățirea funcției tiroidiene.

Deși deseori îl ignorăm, acest organ mic, localizat în partea frontală a gâtului, secretă hormoni care reglează activitatea țesuturilor și a organelor care alcătuiesc sistemele principale ale corpului uman.

Printre altele, tiroida contribuie la sintetizarea proteinelor, la circulația sanguină și la oxigenare. Totodată, ea îndeplinește multe alte funcții care asigură o calitate optimă a vieții.

Problema este că, din cauza moștenirii genetice și a obiceiurilor nesănătoase, se pot declanșa diverse boli care afectează tiroida. Drept consecință, multe organe încep să experimenteze dificultăți și, în timp, bolile se cronicizează.

Din acest motiv, este indicat să adoptăm anumite obiceiuri pentru îmbunătățirea funcției tiroidiene în mod natural. Numai așa vom putea avea o viață sănătoasă.

1. Învață cum să faci față stresului

Femeie care are nevoie de obiceiuri pentru îmbunătățirea funcției tiroidiene

Gestionarea inadecvată a stresului se numără printre factorii care provoacă dezechilibre la nivelul tiroidei.

Deși nu pare să existe vreo legătură între stres și această glandă, expunerea continuă la emoții negative afectează abilitatea organismului de a utiliza hormonii tiroidieni. Acest fenomen are la bază creșterea producției de cortizol, o substanță chimică care împiedică pătrunderea hormonilor tiroidieni în celule.

2. Folosește ulei de cocos

Acizii grași din componența uleiului de cocos reprezintă un supliment eficient pentru îmbunătățirea funcției acestei glande și a hormonilor săi. Substanțele menționate optimizează funcționarea tiroidei în cadrul activităților metabolice.

Datorită conținutului semnificativ de vitamine, minerale și antioxidanți, uleiul de cocos contracarează o parte dintre efectele negative ale dezechilibrelor tiroidiene.

3. Creșterea aportului de iod, pe lista de obiceiuri pentru îmbunătățirea funcției tiroidiene

Obiceiuri pentru îmbunătățirea funcției tiroidiene precum consumul de iod din surse marine

Un aport scăzut de iod se numără printre principalele cauze ale secreției insuficiente de hormoni tiroidieni, o boală numită hipotiroidism. Organismul uman nu are abilitatea de a produce acest nutrient pe cont propriu, drept pentru care trebuie să obținem iod prin intermediul alimentelor sănătoase.

Cele mai recomandate opțiuni sunt:

  • Fructele de mare
  • Peștele de apă rece
  • Brânza
  • Ouăle
  • Sarea de masă
  • Afinele
  • Algele marine
  • Căpșunile ecologice
  • Iaurtul ecologic
  • Cartofii

4. Consumă alimente cu zinc

Carența de zinc poate declanșa principalele două boli tiroidiene: hipertiroidismul și hipotiroidismul. Dacă organismul nu dispune de acest nutrient în cantități suficiente, apar dezechilibre ale activității hormonilor tiroidieni, provocând o serie de reacții nedorite la nivelul sistemelor vitale ale corpului.

Deși putem lua suplimente cu zinc, este indicat să obținem acest mineral din alimente care pot îmbunătăți funcția tiroidiană, cum ar fi:

  • Fructele de mare și peștele
  • Carnea slabă
  • Carnea de porc
  • Carnea de pui
  • Spanacul
  • Fructele cu coajă lignificată
  • Semințele
  • Ciocolata amăruie

5. Mișcarea regulată, printre cele mai recomandate obiceiuri pentru îmbunătățirea funcției tiroidiene

Mișcarea pe lista de obiceiuri pentru îmbunătățirea funcției tiroidiene

Unul dintre beneficiile mai puțin cunoscute ale mișcării este faptul că poate îmbunătăți funcția tiroidiană. Activitatea fizică este utilă pentru a trata atât hipertiroidismul, cât și hipotiroidismul deoarece reglează activitatea hormonilor tiroidieni și echilibrează metabolismul.

Printre altele, mișcarea îmbunătățește dispoziția și te ajută să menții un nivel optim de energie fizică și mentală.

  • Te sfătuim să-ți dedici cel puțin 30 de minute din zi exercițiilor cardiovasculare sau antrenamentelor combinate.

6. Asigură-te că îți satisfaci necesarul zilnic de magneziu

Magneziul este un alt mineral esențial util pentru a proteja sănătatea tiroidiană. Din păcate, acesta intră și în categoria de nutrienți greu de absorbit. Așadar, deși multe alimente îl conțin, un număr mare de persoane prezintă o carență de magneziu.

Tiroida are nevoie de magneziu pentru a converti iodul în hormoni. În plus, absorbția corectă a magneziului face posibilă menținerea unei sănătăți metabolice și hormonale optime.

În comerț există diverse suplimente și loțiuni cu magneziu, dar putem obține acest mineral și consumând:

  • Avocado
  • Ouă
  • Spanac
  • Stafide
  • Porumb
  • Banane
  • Ierburi uscate
  • Tărâțe
  • Pudră de cacao
  • Fructe cu coajă lignificată
  • Semințe (de dovleac, de in, de floarea soarelui)

Ești predispus la boli tiroidiene? Indiferent dacă răspunsul tău la această întrebare este da sau nu, asigură-te că adopți toate obiceiurile pentru îmbunătățirea funcției tiroidiene prezentate în acest articol. De asemenea, dacă vrei ca această glandă să funcționeze așa cum trebuie, optează pentru un stil de viață mai sănătos.

Nu uita să te supui unui control medical în mod regulat, astfel încât să surprinzi orice problemă la timp.

Te-ar mai putea interesa