7 greșeli frecvente în curele de slăbire

Știai că produsele „light” pot face mai mult rău sănătății decât bine? Află care sunt cele mai frecvente greșeli pe care le fac multe persoane în curele de slăbire. 

O cură de slăbire se bazează, după cum bine știm, pe un regim alimentar. Alimentația este foarte importantă pentru a atinge o greutate sănătoasă și echilibrată. 

Din păcate, există multe mituri cu privire la curele de slăbire care, în loc să te ajute, se transformă într-un obstacol în obținerea siluetei dorite. Îți expui organismul unor carențe nutriționale și efecte secundare care îți afectează sănătatea fizică și emoțională.

Este foarte important să cunoști „capcanele” care te împiedică să slăbești în mod sănătos și să îți menții noua greutate.

Să vedem care sunt acestea!

1. Îți bazezi cura de slăbire pe alimente „light”

Alimentele light sunt niște capcane în curele de slăbire

Alimentele „light” au mai puține calorii și glucide decât versiunile originale, însă campaniile publicitare care promovează aceste produse ne induc în eroare.

Alimentele ușoare sau „light” afectează calitatea nutrițională a dietei adoptate. Totodată, acestea te împiedică să slăbești. De ce? Pentru că, încurajat de gândul că sunt mai sănătoase, ai tendința să mănânci cantități mari din aceste alimente.

În realitate, multe dintre produsele ușoare sunt procesate și conțin aditivi chimici. În timp, aceste substanțe dăunătoare provoacă probleme grave de sănătate.

2. Apelezi la diete „minune”

Așa-zisele diete minune sunt sărace în nutrienți. Chiar dacă oferă rezultate într-o perioadă scurtă de timp, aceste cure pot cauza efecte secundare severe.

Fiind foarte sărace în calorii, dietele stricte presupun o reduce semnificativă a cantității de nutrienți de care organismul are nevoie pentru a funcționa în condiții optime.

În plus, odată cu grăsimile, pierzi și masă musculară, iar aceasta este necesară pentru a-ți menține corpul puternic și sănătos.

Multe dintre dietele „miraculoase” provoacă și schimbări la nivelul metabolismului. Ulterior ajungi să câștigi și mai mult în greutate.

3. Crezi că toate salatele sunt bune

Nu toate salatele sunt potrivite în curele de slăbire

Salatele cu fructe și legume sunt foarte sănătoase pentru persoanele care încearcă să atingă greutatea ideală. Însă este o greșeală să crezi că toate salatele sunt potrivite în curele de slăbire. Multe rețete conțin alimente bogate în calorii și grăsimi care afectează metabolismul.

Pastele rafinate, dressingurile și alți aditivi industriali nu sunt cele mai bune alegeri dacă îți dorești să scapi de kilogramele în plus.

4. Excluzi din alimentație toate grăsimile… chiar și pe cele sănătoase

Alimentele cu un conținut ridicat de grăsimi provoacă anumite temeri atunci când vine vorba de siluetă. S-a dovedit însă că eliminarea completă a acestor substanțe din alimentație poate provoca probleme la nivelul metabolismului și al stării generale de sănătate.

Unele tipuri de grăsimi, cele mononesaturate și polinesaturate, oferă numeroase beneficii în controlarea grăsimilor dăunătoare. 

De exemplu, peștele și uleiul de măsline îți cresc nivelul de energie. Totodată, aceste alimente stimulează arderea caloriilor și te ajută să slăbești.

În plus, grăsimile sănătoase hrănesc celulele și ajută la scăderea colesterolului rău și a trigliceridelor. 

5. Mănânci numai carbohidrați

Carbohidrații trebuie consumați cu moderație în curele de slăbire

Consumul de alimente bogate în carbohidrați nu este cea mai bună decizie dacă vrei să ai o greutate corporală sănătoasă și echilibrată. Chiar dacă acestea nu trebuie eliminate complet din dietă, este indicat să le consumi cu moderație. În plus, acestea trebuie însoțite, dacă se poate, de o sursă de proteine și grăsimi nesaturate.

Un consum excesiv de carbohidrați mărește glicemia, încetinește metabolismul și te predispune la obezitate.

6. Gătești mâncăruri fără gust

A mânca sănătos nu trebuie să fie sinonim cu a servi preparate monotone și fără gust. O dietă echilibrată trebuie să conțină toate tipurile de nutrienți. Prin urmare, poți încerca numeroase feluri de mâncare.

Important este să știi să îți controlezi porțiile și să pui în farfurie un procent mai mare de fructe și legume. 

7. Sari peste micul dejun

Obiceiul de a sări peste micul dejun nu ajută la slăbire

A sări peste micul dejun este una dintre cele mai mari greșeli ale persoanelor care vor să slăbească

Mulți consideră, în mod eronat, că obiceiul dăunător de a ignora prima masă a zilei îi ajută să reducă din numărul zilnic de calorii care constituie un impediment în obținerea greutății dorite.

Ai căzut și tu în „capcanele” enumerate mai sus? După cum poți vedea, atunci când vine vorba de curele de slăbire, poți face multe greșeli care te împiedică să îți atingi obiectivul. Încearcă să le eviți de acum înainte și optează pentru o dietă sănătoasă și completă. 

Te-ar mai putea interesa