9 motive pentru a începe să tricotezi

Tricotatul îmbunătățește mobilitatea mâinilor și poate combate chiar și depresia, întrucât creierul tău este concentrat asupra acestei acțiuni și uită de alte aspecte negative. 

Există numeroase motive pentru a începe să tricotezi. Deși unii dintre noi asociază această activitatea cu bătrânețea, în realitate foarte multe persoane de toate vârstele apelează la ea pentru a-și stimula mintea.

Poate nu știai, dar tricotatul ajută la întărirea funcțiilor cognitive și îmbunătățește starea generală de sănătate. Beneficiile pe care le oferă această îndeletnicire sunt atât de mari, încât unele persoane o numesc terapie prin tricotat!

Cel mai mare avantaj este faptul că, deși pare complicat de departe, tricotatul este simplu pentru începători. Astfel, oricine poate desfășura această activitate, indiferent de vârstă.

Vrei să afli câteva motive întemeiate pentru a începe să tricotezi? Iată-le!

1. Începe să tricotezi pentru a combate depresia

Începe să tricotezi pentru a combate depresia

Tricotatul este o activitate manuală care te ajută să te relaxezi și care îți îmbunătățește dispoziția, mai ales în timpul episoadelor depresive. Dacă te concentrezi asupra unui astfel de proiect, poți combate anxietatea și alte simptome neplăcute asociate depresiei.

În timp ce tricotezi, ești concentrat pe această activitate. Astfel, atenția îți este distrasă de la motivele care îți provoacă tristețe. 

2. Tricotatul protejează creierul

Persoanele care împletesc sau desfășoară activități similare de la vârste tinere sunt supuse unui risc mai mic de deteriorare cognitivă la bătrânețe decât cele care nu își exersează creierul în acest fel.

Tricotatul îți stimulează memoria și ajută la scăderea producției de substanțe care afectează activitatea cerebrală. Această îndeletnicire îți îmbunătățește, de asemenea, mobilitatea și capacitatea de concentrare.

3. Îți „antrenează” vederea

Începe să tricotezi pentru a-ți întări vederea

Deși există multe exerciții pentru întărirea vederii, tricotatul este una dintre cele mai simple și mai distractive opțiuni.

Mișcarea ochilor dintr-o parte în alta îmbunătățește vederea și ajută la lubrifierea naturală a ochilor. Acest exercițiu îți menține văzul în stare optimă și scade riscul de boli cronice, cum ar fi cataracta și degenerarea maculară.

4. Ameliorează durerile cronice

Ai nevoie de un motiv în plus pentru a începe să tricotezi? Se pare că acest obicei poate ajuta la ameliorarea durerilor cronice, cum ar fi cele cauzate de artrita reumatoidă. Creierul se concentrează asupra activității manuale, iar acest lucru ajută la reducerea considerabilă a durerii. 

În plus, mișcarea mâinilor îmbunătățește circulația sanguină și combate inflamațiile Aceste efecte contribuie, de asemenea, la ameliorarea durerilor.

5. Îți oferă o stare de bine

Începe să tricotezi pentru a-ți îmbunătăți starea de spirit

Persoanele care tricotează în mod regulat sunt mai puțin acaparate de griji și mai fericite. În timpul desfășurării acestei activități, creierul secretă serotonină, un neurotransmițător care îmbunătățește sănătatea mintală.

6. Combate stresul

Deși poate părea greu la început, tricotatul este o terapie relaxantă care poate combate stresul și anxietateaTehnica și capacitatea de concentrare pe care le impune îți mențin creierul activ și îți distrag atenția de la aspectele care îți provoacă stări negative.

Având în vedere că poți tricota oriunde, poți să îți aduci lucrul cu tine în locuri relaxante, în care îți poți limpezi gândurile.

7. Stimulează creativitatea

Începe să tricotezi pentru a-ți stimula creativitatea

Persoanele care tricotează își îmbunătățesc în acest fel imaginația și creativitatea. Acest lucru le este de ajutor în alte proiecte care țin tot de tricotat sau de alte domenii de activitate.

8. Îți îmbunătățește capacitatea de coordonare

Mișcarea alternantă a firului cu cele două andrele este extrem de utilă în ceea ce privește  îmbunătățirea capacității de coordonare.

Dacă alegi modele și tehnici de împletit din ce în ce mai complexe, această provocare îți îmbunătățește abilitățile mintale, viteza și capacitatea de concentrare.

Poate părea surprinzător, însă tricotatul este una dintre cele mai recomandate activități pentru persoanele cu deficiențe motorii.

9. Începe să tricotezi pentru a-ți îmbunătăți stima de sine

Începe să tricotezi pentru a-ți îmbunătăți stima de sine

Pe lângă faptul că reprezintă o modalitate minunată de a-ți petrece timpul liber, tricotatul este o provocare care implică atingerea anumitor obiective. Încheierea unor proiecte de acest gen se poate transforma în țeluri care, odată îndeplinite, te pot ajuta să îți îmbunătățești stima de sine.

Faptul că duci la bun sfârșit părțile dificile și creezi un articol vestimentar frumos poate fi un cadou pe care ți-l oferi la final. Această recompensă îți îmbunătățește starea de spirit.

După cum poți vedea, tricotatul nu este o activitate destinată numai bunicuțelor, ci o adevărată terapie pentru minte și trup! Începe să tricotezi cât mai curând și bucură-te de beneficiile pe care ți le oferă această îndeletnicire utilă și distractivă. 

Te-ar mai putea interesa