Alimente și suplimente împotriva pielii uscate

· 28 ianuarie 2016

Deși există numeroase creme și uleiuri care te pot ajuta să-ți hidratezi pielea atunci când aceasta devine uscată, este mult mai bine să abordezi această problemă din interior, consumând diferite alimente și suplimente ce pot hrăni celulele pielii astfel încât aceasta să fie netedă, tânără și frumoasă.

Îți vom prezenta câteva alimente care te vor ajuta să-ți menții pielea hidratată și îți vom recomanda suplimente naturale foarte eficiente, destinate persoanelor afectate de pielea uscată sau ridată .

Alimente benefice împotriva pielii uscate

  • Fructele bogate în vitamina C: Această vitamină este esențială pentru sănătatea pielii tale. O poți obține în mod natural consumând citrice (lămâi, portocale, grepfrut, mandarine, etc.) sau fructe roșii (căpșuni, mure, zmeură, etc.).
Citricele sunt utile împotriva pielii uscate

  • Ginsengul american (panax quinquefolium): Este o plantă medicinală care revigorează și hidratează pielea uscată. De asemenea, ginsengul american îți va fi foarte folositor atunci când vei ajunge la o vârstă mai înaintată. Consumă ginseng timp de 15 zile. Poți relua acest tratament la fiecare două sau trei luni.
  • Ginkgo biloba (sub formă de infuzie sau extract): Este o plantă medicinală cu numeroase proprietăți benefice. Printre acestea se numără reglarea secreției glandelor sebacee ale pielii (ginkgo biloba ajutându-te astfel să-ți menții pielea hidratată), dar și reechilibrarea pielii uleioase sau mixte. O poți consuma timp de trei luni, fie sub formă de infuzie, fie sub formă de extract.
  • Uleiul din semințe de in: Conținând Omega 3, acest ulei îți poate îngriji și hidrata pielea, părul și unghiile, motiv pentru care este indicat să îl aplici local, dar și să îl consumi ca aliment. Uleiul din semințe de in se consumă rece și nu este recomandat să fie încălzit. Îl poți consuma simplu sau, dacă nu îți place gustul său, îl poți amesteca cu alte feluri de mâncare.
  • Drojdia de bere: La nivelul pielii, drojdia de bere acționează ca depurativ, substanță regenerantă și mineralizator. Îți recomandăm să o consumi dacă ai probleme cu pielea, cum ar fi dermatita, psoriazisul, acneea, vergeturile, arsurile sau cicatricile rezultate în urma intervențiilor chirurgicale. Consumă zilnic una sau două linguri de drojdie de bere amestecată cu suc, iaurt, etc.
  • Untul sau untul clarificat (ghee): Conținând acizi grași și vitamina A, untul este un aliment excelent dacă vrei să-ți hrănești pielea (spre deosebire de margarină, care este un aliment artificial). Însă nu este indicat să faci abuz, în special dacă ai puțin peste greutatea normală. Te sfătuim să consumi o lingură de unt pe zi, dar nu mai mult.
Untul este un remediu eficient împotriva pielii uscate

  • Morcovii fierți: Morcovii sunt foarte bogați în vitamina A și dacă îi consumi fierți organismul tău îi digeră mai ușor. De asemenea, îi poți consuma cruzi cât de des dorești.
  • Alimentele bogate în proteine: Dieta ta zilnică trebuie să includă proteine, deoarece mulți oameni fac abuz de carbohidrați. Nu vorbim aici numai despre proteine animale. Dacă preferi proteinele vegetale, găsești surse bogate în legume, nuci, ciuperci, etc. Proteinele sunt esențiale pentru sănătatea pielii tale.

Suplimente naturale împotriva pielii uscate

În această secțiune, îți vom prezenta câteva suplimente nutritive ce pot completa o dietă bogată în alimentele menționate mai sus:

  • Vitamina C: Este unul dintre cele mai bune suplimente pentru pielea ta, revitalizând-o și dându-i strălucire. Consumă vitamina C în doze mici de mai multe ori pe zi. Consumul unei doze mari face ca excesul de vitamina C să fie eliminat prin urină, astfel încât să nu apară supradozajul. În plus, vitamina C îți întărește și sistemul imunitar.
  • Siliconul organic: Siliconul este esențial pentru regenerarea pielii tale. În acest scop, îți recomandăm să îl consumi în forma sa organică.
  • Colagenul: Auzim tot mai des despre suplimentele pe bază de colagen, ce ne ajută să îmbunătățim textura și fermitatea pielii. Colagenul este o proteină esențială nu numai pentru piele, ci și pentru mușchi și articulații. Te sfătuim să începi să consumi colagen numai după ce împlinești vârsta de 40 de ani.
  • Seleniul: Seleniul conferă pielii tale elasticitate, un lucru esențial atunci când aceasta este uscată. Suplimentele pe bază de seleniu pot fi combinate și cu alte minerale, cum ar fi zincul (care este de asemenea foarte benefic) și vitamina E.

Sursa fotografiilor: madlyinlovewithlife și veronicasheppard.