Anghinare pentru 7+ remedii

Datorită proprietăților de detoxifiere, putem combate constipația și problemele digestive cu anghinare, care este bogată în fibre.

Anghinare. Cui nu-i place o salată de anghinare fiartă cu puțin oțet și ulei de măsline? Este delicioasă! Nu numai că că este o legumă cu un gust foarte plăcut, cu frunze cărnoase, dar de la anghinare mai putem beneficia și de multe proprietăți medicinale. În acest articol vă vom prezenta câteva dintre cele mai puternice remedii naturiste oferite de anghinare!

Anghinare în scopuri medicale

Orice familie ar trebui să aibă pe masă anghinare, deoarece este o plantă cu multe proprietăți curative. Unele persoane, pentru că nu știu cum să o prepare, evită să o folosească sau pierd toate beneficiile pe care aceasta le putea oferi. Este păcat, pentru că putem fi mult mai sănătoși consumând anghinare, care se poate găsi oriunde în lume.

1. Anghinare pentru ficat sănătos

Anghinare pentru ficat

Faptul că putem să ajutăm ficatul să se refacă și să grăbim acest proces cu anghinare, este bine cunoscut de toată lumea. Și, nu numai că regenerează celulele bolnave, dar ajută și secreția de bilă. Vă recomandăm anghinare pentru boli precum: hepatita, ciroza sau pentru încetinirea funcțiilor hepatice. Cu ajutorul unei infuzii de anghinare, beneficiați de proprietățile ei minunate.

Cum se prepară? Luați o anghinare pe care o fierbeți într-un litru de apă până se înmoaie. Apoi, adăugați zeama de la o jumătate de lămâie și consumați-o după masă.

2. Ajută la slăbit

Slăbiți cu anighinare

Vă recomandăm anghinare pentru slăbit și arderea grăsimilor. Proprietățile ei diuretice și de detoxifiere ne ajută să eliminăm toxinele din organism. Consumați aceeași infuzie, prezentată mai sus, în fiecare zi. Nu uitați să țineți și o dietă sănătoasă în același timp.

3. Bună pentru inimă

Anghinare pentru inimă

Consumul regulat de anghinare ajută la purificarea sângelui. Este recomandată pentru reducerea colesterolului rău și a trigliceridelor. Mai mult, cu anghinare, puteți scădea nivelul de zahăr din sânge, fiind recomandată și celor care suferă de diabet. Așadar, consumați anghinare pentru inimă!

4. Îmbunătățește metabolismul și digestia

Anghinare pentru indigestie

Vă recomandăm anghinare și pentru a îmbunătăți digestia, deoarece are un conținut bogat de fibre și proprietăți purificatoare. Dacă aveți vreodată senzația de greutate după masă, v-ați pierdut pofta de mâncare sau suferiți de constipație, nu ezitați să fierbeți câteva frunze de anghinare. Nu numai că vindecă inflamarea intestinală și reglează metabolismul, dar întărește și sistemul imunitar în același timp.

5. Oferă energie

Anghinare, energie

Știți câte vitamine conține o anghinare? Este o adevărată comoară de vitamina A și B6, plină de minerale precum calciu, fosfor, magneziu, potasiu, sodiu și fier… toate fiind necesare pentru a transforma carbohidrații în energia de care are nevoie organismul nostru.

6. Remediu pentru fiere

Anghinare pentru calculi

 

Uneori, fierea nu funcționează corespunzător, încetinind astfel digestia și favorizând formarea pietrelor. Pentru a vă trata de pietre la fiere, preparați o infuzie din 5 frunze uscate de anghinare. Adăugați și câteva picături de zeamă de lămâie și consumați-o după masa de prânz. Unele persoane combină această infuzie cu boldo, sporindu-i astfel efectele terapeutice.

7. Reduce nivelul acidului uric

Acid uric, anghinare

Dacă suferiți din cauza efectelor nivelului mare de acid uric, cristalele acumulate în sânge pot crea blocaje în vene și artere, producându-vă durere. Aceste reziduuri sunt produse de alimentele cu un conținut mare de purine, compuși pe care îi găsim în carne. Prin consumul regulat de anghinare crudă în salate sau fiartă la abur, veți reduce treptat nivelul de acid uric și problemele asociate cu guta.

8. Vindecă durerile de cap

Anghinare pentru durere de cap

Potrivit experților, unele dureri de cap pot fi provocate de disfuncțiile ficatului. Dacă acesta nu funcționează normal și este plin de toxine, sau stochează prea multă grăsime, putem avea senzație de indispoziție și dureri de cap. Așa că, nu ezitați să consumați mai mult din această legumă, mai ales sub formă de infuzie.

În concluzie, vă recomandăm să consumați cu încredere anghinare de cel puțin două sau trei ori pe săptămână. Puteți să le pregătiți în diferite feluri cât mai originale, precum salate cu creveți, cu orez integral, sau combinate cu fasole și linte – alimente pline de proteine pentru întreaga familie.

Nu uitați că în această legumă se găsește și mult sodiu. Așa că, persoanele care trebuie să țină o dietă fără sare, trebuie să consume anghinare cu moderație.

Sperăm că v-a făcut plăcere să citiți acest articol despre anghinare și beneficiile ei pentru sănătate.

Te-ar mai putea interesa