Cauzele tendinitei mușchiului biceps

21 octombrie 2019
Principala cauză a tendinitei mușchiului biceps este utilizarea excesivă a bicepsului superior din cauza mișcării repetate și frecvente a plasării brațelor deasupra umerilor. Află tot ce trebuie să știi despre această afecțiune în rândurile de mai jos!

Tendinita bicepsului este o boală care afectează tendonul mușchiului biceps. De obicei, nu are consecințe grave pentru pacient. Cel mai adesea este detectată atunci când o persoană suferă de durere la simpla mișcare a brațului. Descoperă în cele ce urmează cauzele tendinitei mușchiului biceps!

În general, există mulți factori care favorizează manifestarea tendinitei bicepsului. Aceștia includ activități sportive, muncă care implică utilizarea frecventă a forței brațelor și vârsta. Deși este o afecțiune rară, tendinita bicepsului poate duce la ruperea tendoanelor dacă nu este tratată corect.

Tendinita bicepsului este una dintre principalele cauze ale durerilor de umăr. Deși începe cu o inflamație care provoacă durere, poate duce în cele din urmă la leziuni cronice cu ruperea parțială sau totală a tendonului.

În acest articol, vom arunca o privire mai atentă asupra acestei afecțiuni și a cauzelor ce duc la apariția acesteia.

Bicepsul și tendoanele sale

Cauzele tendinitei mușchiului biceps la bărbați

Bicepsul participă la majoritatea mișcărilor brațului și ajută la stabilizarea articulațiilor din apropiere.

În esență, mușchiul biceps este situat în brațul superior. Tendonul distal atașează partea inferioară a bicepsului de cot. Apoi, tendoanele proximale atașează mușchiul de umăr.

Practic, tendoanele sunt țesuturi conjunctive puternice. În această zonă există două tendoane proximale. Acestea se atașează de omoplat în diferite puncte. Ele ajută la susținerea celei mai înalte părți a brațului în soclul umărului. În mod similar, acestea facilitează mișcarea.

Bicepsul este implicat în mai multe mișcări. Participă la mișcarea antebrațului (în special la întoarcerea palmelor înainte sau în sus). În plus, este implicat în îndoirea cotului și ajută la stabilizarea articulației umărului.

Îți recomandăm:

11 exerciții care ameliorează durerea de umeri

Ce este tendinita bicepsului?

Bicepsul poate suferi diferite leziuni care se pot manifesta atât la nivelul umărului, cât și la inserția acestuia în cot. Tendinita bicepsului apare atunci când există inflamație în porțiunea lungă a tendonului proximal.

Afecțiunea provoacă dureri severe în umărul anterior. În general, acest lucru apare atunci când brațul este ridicat deasupra umărului. Tendinita bicepsului face dificilă desfășurarea activităților cotidiene, cum ar fi îmbrăcarea unei cămăși, aruncarea unei mingi, dormitul pe zona afectată, etc.

Cauzele tendinitei mușchiului biceps

Femeie care ridică greutăți

Sporturile, munca ce implică utilizarea obișnuită a forței brațului și vârsta afectează bicepsul.

Printre cele mai frecvente cauze ale tendinitei mușchiului biceps este utilizarea excesivă a brațului din cauza activităților sportive sau a celor legate de muncă. Cele mai des întâlnite afecțiuni care duc la apariția acestui simptom sunt bolile inflamatorii, leziunile coafei rotatorilor, leziunile anterioare, traumatismele sau sindromul de afectare subacromială.

Uneori, capul humeral este ridicat anormal și împins în față, ceea ce poate deteriora bicepsul. Acest lucru duce la o afecțiune cunoscută sub denumirea de sindrom de afectare subacromială, care poate duce și la tendinita bicepsului.

Toate afecțiunile de mai sus provoacă inflamații, edeme sau mici rupturi. Dacă problema progresează, poate apărea degenerarea cronică. Aceasta duce la modificarea fibrelor normale de colagen ale tendonului. În cele din urmă, ar putea duce la ruperea parțială sau completă a tendonului.

Îți recomandăm:

Exerciții pentru tendinita umărului

Prevenirea tendinitei bicepsului

Principala modalitate de prevenire a tendinitei bicepsului este evitarea tuturor activităților care implică așezarea brațelor deasupra capului. Aceste mișcări sunt foarte frecvente în sporturi precum baseballul și tenisul.

Dacă nu poți evita să faci aceste mișcări, ar trebui să practici exerciții pentru a-ți consolida mușchii umărului și ai brațului superior. Dacă mușchii umărului sunt bine dezvoltați, brațul nu va pierde stabilitatea și, prin urmare, va fi mai puțin predispus la accidentare.

O altă măsură preventivă este realizarea mișcărilor repetitive printr-o tehnică adecvată. Posturile ciudate sau incomode supun umărul la un stres excesiv, care sfârșește prin a declanșa probleme precum tendinita bicepsului.

Dacă simți durere la nivelul bicepsului sau al umărului în timp ce desfășori o anumită activitate, oprește-te din ceea ce faci și consultă un medic specialist.

Bard, H. (2012). Tendinopatías: etiopatogenia, diagnóstico y tratamiento. EMC-Aparato locomotor, 45(3), 1-20.