Ce se întâmplă după ce ai atins greutatea ideală?

· 27 octombrie 2016
Pentru a-ți menține greutatea ideală, trebuie să elimini din vocabular cuvântul „dietă” și să-l înlocuiești cu „stil de viață.” Conștientizarea acestei mici modificări te poate ajuta să faci permanente rezultatele obținute. 

Este o satisfacție nemaipomenită să te urci pe cântar și să observi că ai atins greutatea ideală. În urma combinației dintre o dietă sănătoasă și un program de exerciții fizice regulate, rezultatele sunt în sfârșit vizibile.

Antrenamentul de la sala de fitness nu ți se mai pare la fel de dificil ca la început și reușești să ridici tot mai multe greutăți. Cât despre alimentație, ai renunțat la  hamburgeri și cartofi prăjiți, iar efectele sunt vizibile pe corpul tău.

Iată ce se întâmplă după ce ai atins greutatea ideală. Pregătește-te pentru toate beneficiile și provocările din această nouă etapă a vieții tale.

1. Ai atins greutatea ideală? Trebuie să sărbătorești!

Trebuie să sărbătorești dacă ai atins greutatea ideală

Da! Să începem cu cel mai bun lucru. Atingerea greutății ideale este o realizare. Este o bucurie imensă să observi că eforturile tale au dat roade, drept pentru care merită să sărbătorești.

Dar asta nu înseamnă că trebuie să arunci totul pe apa sâmbetei. Cu o simplă „sărbătorire” poți să-ți anulezi tot progresul. Alege o variantă originală de a-ți celebra reușita, fără a afecta rezultatele obținute.

  • Pentru a arăta tuturor cât de mulțumită ești de felul în care arăți, poți să porți rochia pe care o păstrai în fundul dulapului și care acum îți vine foarte bine.
  • Ai putea, de asemenea, să te înscrii la un curs de dans la care nu ai îndrăznit să participi până acum.
  • O altă idee este să organizezi o petrecere la care să-ți inviți persoanele dragi. Desigur, carbohidrații și tortul nu au ce căuta la această reuniune. Alege mai degrabă bucăți de fructe, deserturi pe bază de iaurt sau alte opțiuni similare.

2. După ce ai devenit membră a clubului, nu poți să mai ieși din el

Odată ce ai luat decizia de a adopta obiceiuri alimentare mai sănătoase, nu poți să te răzgândești. Persoanele care au atins greutatea ideală au reușit acest lucru doar prin adoptarea unui regim alimentar echilibrat.

Te-ar putea interesa și:

Împiedică acumularea de grăsimi: 5 sfaturi simple

Pentru a nu recâștiga kilogramele pierdute, trebuie să continui să mănânci corect.

Însă, pentru a a-ți menține noua greutate pe termen lung, este necesar să reții un lucru foarte important: trebuie să ștergi din mintea ta cuvântul „dietă.”

Pasul următor este să adaugi în spațiul rămas liber sintagma „stil de viață sănătos.” Aceasta nu se rezumă numai la alimentație, ci include un set complet de obiceiuri benefice care te ajută să-ți menții greutatea ideală pe termen nelimitat.

4. Poți să savurezi și alimente delicioase

Poți să savurezi și alimente delicioase dacă ai atins greutatea ideală

Având în vedere că este vorba despre un nou stil de viață, nu trebuie să renunți la micile tale plăceri culinare.

Cel mai neplăcut aspect atunci când vine vorba despre o dietă este interdicția de a consuma numeroase alimente. Însă nu ești un robot.

Ai pofte și dorințe, iar atunci când nu le poți satisface, pot apărea sentimente de tristețe sau frustrare care fac „obiectul” interzis și mai atrăgător.

Nu este nicio problemă dacă îți acorzi permisiunea de a savura un desert sau o baghetă delicioasă din când în când. Nici măcar nu trebuie să te limitezi la o poftă pe lună, o dată pe săptămână este perfect.

Desigur, este un stil de viață, dar nu trebuie nici să exagerezi în respectarea anumitor reguli.

Poți să optezi pentru anumite alternative sănătoase ale preparatelor de care ți-e dor: pâine de casă cu nuci în locul celei cumpărate, chipsuri de banane, dulciuri din gelatină, etc.

4. Cântărește-te mai des

Nu este nevoie să te cântărești în fiecare zi, dar încearcă să o faci o dată pe săptămână sau de două ori pe lună. Cu atât mai mult cu cât activitatea fizică din timpul curei de slăbire este din ce în ce mai redusă.

Dacă te cântărești, poți să-ți observi clar evoluția. Este important să păstrezi un jurnal în care să notezi toate schimbările. De exemplu, dacă într-o săptămână ai adăugat un anumit aliment în dietă și ai remarcat o ușoară creștere în greutate, poți să întrebi nutriționistul dacă există vreo legătură între acestea.

Te-ar putea interesa și:

Bea apă în funcție de greutatea ta!

Același lucru este valabil și în cazul în care te antrenezi mai multe ore și observi că te simți slăbit și ai pierdut câteva kilograme. În acest caz, este necesar să discuți cu antrenorul și cu nutriționistul tău.

5. Cu siguranță ai piele lăsată pe brațe, dacă ai atins greutatea ideală

Ai pielea lăsată pe brațe dacă ai atins greutatea ideală

Este posibil ca pielea lăsată să nu fie din vina ta. Multe persoane sunt predispuse la apariția acestei probleme neplăcute. Ea depinde, în general, de numărul de kilograme pierdute. Oricum ar fi, pielea nu se contractă pentru a se „potrivi” unui braț mai subțire, ci atârnă într-un mod inestetic.

Unele persoane optează pentru o intervenție chirurgicală pentru a îndepărta pielea în exces. Altele s-au obișnuit cu ea. Oricare ar fi alegerea ta, nu uita că acest așa zis defect este un indiciu clar al efortului pe care l-ai depus pentru a atinge greutatea ideală.

Bine ai venit într-o nouă etapă a vieții

După ce ți-ai atins greutatea ideală, intri într-o altă etapă a vieții. Pregătește-te pentru ea și învață să-ți iubești corpul și felul în care arăți acum. Poate există unele detalii care nu te mulțumesc pe deplin, dar poți să lucrezi asupra lor.

  • Kuk, J. L., Ardern, C. I., Church, T. S., Hebert, J. R., Sui, X., & Blair, S. N. (2009). Ideal weight and weight satisfaction: Association with health practices. American Journal of Epidemiology. https://doi.org/10.1093/aje/kwp135
  • Lemmens, H. J. M., Brodsky, J. B., & Bernstein, D. P. (2005). Estimating ideal body weight – A new formula. In Obesity Surgery. https://doi.org/10.1381/0960892054621350
  • Phillips, S., Edlbeck, A., Kirby, M., & Goday, P. (2007). Ideal body weight in children. Nutrition in Clinical Practice. https://doi.org/10.1177/0115426507022002240