Bea apă în funcție de greutatea ta!

· 4 noiembrie 2015
Dacă nu reușești niciodată să bei exact cantitatea de apă de care ai nevoie conform greutății tale, poți încerca să-ți aromezi apa cu fructe sau ceaiuri—dar nu adăuga zahăr!

Cantitatea de apă pe care trebuie să o bem variază în funcție de organismul nostru, deși, în general, adulții au nevoie de circa doi litri de apă în fiecare zi pentru a se menține hidratați. Organismul nostru este alcătuit din apă în proporție de 60% și, pentru a fi sănătoși, trebuie să menținem această proporție în echilibru.

Apa ne poate ajuta să slăbim și ne permite să ne menținem hidratați și să putem trăi. Însă, unii oameni fac greșeala să consume mai multă apă decât organismul lor are nevoie, fără a ști că acest obicei este de fapt nesănătos. Mai jos îți vom prezenta niște informații interesante despre câtă apă trebuie să bei în funcție de greutatea ta. Citește în continuare și o să afli exact ce trebuie să faci.

Cum putem să bem apă în funcție de greutatea noastră?

Deși multe persoane nu știu acest lucru, cantitatea de apă pe care trebuie să o bem în fiecare zi depinde foarte mult de greutatea noastră. De pildă, o persoană slabă nu trebuie să bea la fel de multă apă ca cineva mai gras. Însă, pentru că fiecare din noi are o greutate diferită, există o formulă ce ne poate ajuta să aflăm exact câtă apă trebuie să bem.

Pahar de apă

Dacă vrei să afli exact câtă apă ar trebuie să bei conform greutății tale, nu trebuie decât să-ți împarți greutatea la doi. Rezultatul acestei operații matematice foarte simple reprezintă cantitatea de apă (în uncii) de care organismul tău are nevoie în fiecare zi.

De pildă, să zicem că o persoană cântărește 116 livre (53 kg). Pur și simplu împarte această greutate la doi și vei obține 58 de uncii (26 kg). Această cantitate este echivalentul a aproximativ 5 căni de apă.

Deci nu uita această formulă: greutatea ta corporală în livre / 2 = cantitatea de apă pe care trebuie să o bei în uncii.

Situațiile speciale

  • Dacă faci sport sau practici niște exerciții foarte solicitante, te sfătuim să consumi un litru adițional de apă pentru fiecare oră de exercițiu.
  • Dacă dieta ta nu conține multe fructe și legume, te sfătuim să bei cel puțin doi litri de apă în fiecare zi.
  • Dacă suferi de anumite afecțiuni sau ai un sistem imunitar slăbit, este esențial să te menții hidratat(ă). În această situație, te sfătuim să bei ceva mai multă apă decât doza recomandată obișnuită.

Sfaturi pentru a putea bea cantitatea de apă necesară în fiecare zi

Acum că știi câtă apă e bine să bei zilnic, trebuie să te apuci să și bei această cantitate de apă dacă vrei să te menții hidratat(ă) și să slăbești. Pentru că multe persoane nu reușesc mereu să bea apă suficientă din diverse motive, mai jos îți vom prezenta câteva sfaturi ce te vor ajuta să-ți îndeplinești acest obiectiv zilnic.

  • Bea câte un pahar de apă înainte de fiecare masă. Astfel vei prinde acest obicei mai ușor și vei digera mai ușor alimentele pe care le consumi.
  • O altă variantă este să te apuci bei câte un pahar de apă în fiecare dimineață pe stomacul gol și altul seara, chiar înainte de culcare. Însă, pentru a consuma cantitatea optimă de lichide, te sfătuim să nu uiți să bei apă și în timpul zilei.
  • Dacă te deranjează faptul că apa nu are nici un gust, poți încerca să-i adaugi acesteia tot soiul arome în mod natural, însă nu folosi zahăr. Poți folosi, de pildă, fructe, plante sau ceai, printre altele.
  • Dacă tinzi să uiți cu ușurință exact câtă apă trebuie să bei în fiecare zi, te sfătuim să-ți faci un program în care să poți să notezi de fiecare dată când bei câte un pahar de apă.

Cum știu dacă beau destulă apă?

Apă rece

Cea mai simplă modalitate de a afla dacă ești deshidratat(ă) sau nu este să-ți verifici urina. Ține seamă de cât de des mergi la toaletă și ce culoare are urina ta. De pildă, dacă urina ți-e galben deschisă, înseamnă că ești hidratat(ă) așa cum trebuie. Însă, o urină de culoarea galben închis, ce are și un miros puternic, este un semnal de alarmă că trebuie să bei mai multă apă.

Dacă tinzi să ai pielea sau buzele uscate, te simți obosit(ă) și nu te poți concentra asupra treburilor tale zilnice, încearcă să bei puțin mai multă apă—acestea ar putea fi simptome ale deshidratării!