Consecințele frecvente ale deshidratării

29 decembrie 2018
Pe lângă faptul că potolește setea, apa ajută creierul să se mențină în stare optimă, lubrifiază musculatura și susține eliminarea impurităților din organism. Nu trece cu vederea peste următoarele simptome ale deshidratării.

Apa este un lichid esențial vieții, de care organismul uman are nevoie pentru a realiza o serie de procese chimice.  Deoarece multe persoane nu știu care sunt efectele pe care această problemă de sănătate le produce, în articolul de azi te invităm să descoperi consecințele frecvente ale deshidratării. Citește în continuare și ia aminte!

În ciuda importanței sale, majoritatea dintre noi nu consumăm apă suficientă. În timp, acest neajuns poate provoca o serie de probleme de sănătate.

Deși organismul are abilitatea de a se curăța pe cont propriu, lipsa de apă poate îngreuna acest proces, crescând nivelul de toxine din corp. Drept consecință, se declanșează inflamații, crește riscul dezvoltării bolilor cronice și apar o serie de simptome care afectează calitatea vieții.

Te-ar putea interesa și:

Deshidratarea: 13 consecințe negative

Este indicat să bem cel puțin doi litri de apă în fiecare zi. Putem satisface acest necesar și consumând sucuri naturale, fructe și supe. Însăun consum insuficient de apă poate cauza deshidratare și anumite reacții interne și externe.

9 dintre consecințele frecvente ale dehidratării

Probleme digestive

Probleme digestive sunt consecințele frecvente ale deshidratării

Unul dintre primele simptome ale deshidratării este reprezentat de declanșarea unor probleme la nivelul tractului gastrointestinal. 98% din mucoasa care căptușește stomacul este alcătuită din apă. Din acest motiv, deshidratarea afectează această căptușeală, provocând indigestie, constipație și arsuri la stomac.

Dureri articulare pot fi consecințele frecvente ale deshidratării

Se estimează că 80% din compoziția cartilajelor care protejează articulațiile este constituită de apă. Din acest motiv, atunci când nu consumăm apă suficientă, sănătatea articulară poate fi compromisă.

Deshidratarea crește riscul de a suferi de artrită și de alte tulburări inflamatorii cu 60%. Această problemă poate afecta direct și discurile vertebrale, favorizând declanșarea herniilor de disc.

Uscarea gurii și a pielii

Uscarea gurii face parte din consecințele frecvente ale deshidratării

Deshidratarea nu este invizibilă. Când ne confruntăm cu această problemă, stratul delicat de piele care acoperă buzele se deshidratează și, deoarece nu primește suficientă umezeală, se poate crăpa.

În plus, deshidratarea dereglează producția de uleiuri a pielii, drept pentru care buzele vor fi opace și deshidratate. Deși avem la dispoziție numeroase produse pentru a hidrata buzele, ca să prevenim deshidratarea acestora, este indicat să atacăm problema pe plan intern.

Nivel scăzut de energie

90% din plasma sanguină este alcătuită din apă. Când nu bem apă suficientă, inima noastră întâmpină dificultăți în a pompa sângeleși a aproviziona celulele organismului cu oxigen. Astfel, nivelul de energie scade și întâmpinăm dificultăți în a avea o stare mentală și fizică optimă.

Tulburări renale

Tulburările renale sunt consecințele frecvente ale deshidratării

Rolul rinichilor fiind filtrarea deșeurilor și producția urinei, sănătatea acestor organe este direct afectată de consumul de apă.

Persoanele afectate de deshidratare au un nivel ridicat de toxine în sânge și suferă de probleme ca retenția de apă sau balonarea. Deshidratarea crește riscul de a dezvolta o infecție de tract urinar și calculi renali.

Te-ar putea interesa și:

Cum să faci un deshidrator solar de alimente

Probleme circulatorii

Când nu bem apă suficientă, circulația sanguină este încetinită și, după doar câteva zile, sângele se poate acumula în exces, provocând varice. Este esențial să tratăm deshidratarea corespunzător, această problemă de sănătate crescându-ne riscul de a suferi de hipertensiune arterială și de a face un infarct sau AVC.

Scăderea masei musculare este una dintre consecințele frecvente ale deshidratării

Scăderea masei musculare face parte din consecințele frecvente ale deshidratării

Mușchii au nevoie de apă pentru a absorbi nutrienții în mod corect și a se menține puternici. Deshidratarea poate cauza pierderi semnificative ale masei musculare, provocând lăsarea mușchilor și crescându-ne riscul de a experimenta leziuni.

Când efectuezi exerciții cu impact ridicat, este important să îți satisfaci necesarul zilnic de lichide. Acest obicei îți va asigura un nivel optim de electroliți, va completa lichidele pierdute și te va ajuta să eviți balonarea.

Agravarea depresiei

Deshidratarea afectează direct sănătatea emoțională. Lipsa de lichide la nivelul țesuturilor cerebrale mărește nivelul de cortizol și provoacă stres. Așadar, deshidratarea poate declanșa episoade grave de depresie.

Foamea este una dintre consecințele frecvente ale deshidratării

Foamea face parte din consecințele frecvente ale deshidratării

Deshidratarea poate crește pofta de mâncare, determinându-ne să consumăm mai multe calorii decât este indicat. Dacă suferim de această problemă, simțim nevoia să scormonim prin frigider de mai multe ori pe zi și să consumăm alimente bogate în apă.

Din păcate, deshidratarea îngreunează digestia alimentelor consumate, provocând un câștig în greutate semnificativ.

Tu consumi apă suficientă în timpul zilei? Acum că știi care sunt efectele nocive ale deshidratării, crește-ți aportul de apă, astfel încât să îți protejezi sănătatea.

  • Subudhi, A. W., Askew, E. W., & Luetkemeier, M. J. (2012). Dehydration. In Encyclopedia of Human Nutrition. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-375083-9.00068-4
  • Cheuvront, S. N., & Kenefick, R. W. (2014). Dehydration: Physiology, assessment, and performance effects. Comprehensive Physiology. https://doi.org/10.1002/cphy.c130017
  • Shinozaki, K., & Yamaguchi-Shinozaki, K. (2000). Molecular responses to dehydration and low temperature: Differences and cross-talk between two stress signaling pathways. Current Opinion in Plant Biology. https://doi.org/10.1016/S1369-5266(00)00067-4