Rețetă de unt de alune și utilizarea acestuia
 

Rețetă de unt de alune și utilizarea acestuia

Dacă vă place untul, nu puteți rata următoarea rețetă. Are caracteristici organoleptice optime și poate fi consumată ca atare sau alături de alte preparate.
Rețetă de unt de alune și utilizarea acestuia

Ultima actualizare: 22 Iunie, 2022

Untul de alune reușește să îmbunătățească caracteristicile organoleptice ale multor feluri de mâncare datorită aromei sale ușoare. Este un produs care poate fi preparat acasă într-un mod simplu cu puține ingrediente, obținând un rezultat excelent în câteva minute. Vă vom învăța cum să pregătiți cea mai bună rețetă de unt de alune și să profitați la maxim de un ingredient care poate deveni esențial în bucătărie.

Rețetă de unt de alune

Înainte de a începe, este esențial să rețineți că untul nu este rău pentru sănătate, așa cum se susține de mulți ani. Important este să evitați supunerea lui la temperaturi ridicate pentru perioade lungi de timp pentru a evita modificarea configurației spațiale a acizilor săi grași.

După cum am menționat, alegerea unui unt de calitate este importantă. O variantă este să apelați la sortimentele Bio, care trec printr-o serie de controale stricte pe tot parcursul procesului de fabricație.

Untul de alune este minunat când este întins pe pâine. De asemenea, poate fi folosit pentru a găti diverse feluri de mâncare din carne de pasăre, cum ar fi puiul. Desigur, rețineți că este un ingredient foarte energizant; prin urmare, poate fi consumat cu moderație. Aflați cum să-l pregătiți!

Rețetă de unt de alune

Ingrediente

Pentru a face o rețetă delicioasă de unt de alune, sunt necesare următoarele produse:

  • Unt nesărat
  • Sare

[/atomik-recipe-ingredients]

Pas cu pas

  1. Puneți untul într-o cratiță la foc mediu.
  2. Așteptați să fiarbă până capătă o culoare maro închis.
  3. În timpul procesului, este posibil să se formeze o spumă la suprafață. Dați-o deoparte.
  4. Odată ce untul devine maro, capătă treptat o aromă de alune.
  5. Ajustați sarea și puneți întregul conținut al cratiței într-un recipient.
  6. Puneți untul în frigider pentru a se solidifica din nou.
  7. Odată ce textura sa este optimă, poate fi servit.

Considerații cu privire la untul de alune

Calitatea untului original este crucială, astfel încât rezultatul să nu fie dăunător sănătății. Un profil adecvat de acizi grași va rezista mai bine la căldură, prevenind formarea lipidelor trans.

Acești compuși pot să crească nivelurile de inflamație în mediul intern, favorizând dezvoltarea patologiilor complexe. Acest lucru este dovedit de un studiu publicată în revista BMJ.

Desigur, grăsimile nu consumate în exces. Este în regulă să reprezinte aproximativ 30% din caloriile zilnice, dar trebuie să asigurați întotdeauna o stare de echilibru.

Borcan cu unt de alune
Untul nu trebuie să se ardă pentru a evita apariția lipidelor trans nocive.

Rețineți faptul că, pentru prepararea untului de alune trebuie folosită o oală deschisă la culoare. Este important să fiți atenți la timpii și temperaturile de gătire. Deși este esențial ca untul să devină maro, nu trebuie să se ardă. În acest caz, pot apărea lipidele trans nocive. Când untul este gata, trebuie să fie transferat rapid într-un alt recipient pentru a nu se lipi.

Untul de alune, delicios ca gustare

După cum ați văzut, este ușor să faceți unt de alune de casă, o variantă a untului clasic cu aromă deosebită de alune coapte. Se poate consuma cu pâine sau se poate folosi în diferite rețete cu carne.

Merge bine chiar și cu tocănițe grație aromei sale unice. Se păstrează destul de bine în frigider, așa ca puteți prepara o cantitate moderată.

S-ar putea să te intereseze...
Ce este supa Pho și care sunt beneficiile ei?
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Ce este supa Pho și care sunt beneficiile ei?

Supa Pho este un preparat exotic care are o densitate nutrițională mare și care este sănătos dacă este consumat cu moderație.



  • de Souza, R. J., Mente, A., Maroleanu, A., Cozma, A. I., Ha, V., Kishibe, T., Uleryk, E., Budylowski, P., Schünemann, H., Beyene, J., & Anand, S. S. (2015). Intake of saturated and trans unsaturated fatty acids and risk of all cause mortality, cardiovascular disease, and type 2 diabetes: systematic review and meta-analysis of observational studies. BMJ (Clinical research ed.)351, h3978. https://doi.org/10.1136/bmj.h3978
  • Conway, B., & Rene, A. (2004). Obesity as a disease: no lightweight matter. Obesity reviews : an official journal of the International Association for the Study of Obesity5(3), 145–151. https://doi.org/10.1111/j.1467-789X.2004.00144.x