Sucul de merișoare – 5 beneficii surprinzătoare

· 6 august 2017
Știai că sucul preparat din merișoare prezintă un efect antioxidant mai puternic decât spanacul? Citește în continuare pentru a descoperi beneficiile incredibile ale acestui fruct!

Din ce în ce mai mulți producători de băuturi răcoritoare au început să ofere propriile sortimente de suc de merișoare. Este bine să consumăm sucul de merișoare din comerț? Nu este cumva la fel de nociv ca băuturile răcoritoare obișnuite?

Deși poți bea sucurile de merișoare care se găsesc pe rafturile supermarketurilor, nu este bine să faci exces. Te sfătuim să te asiguri că băuturile achiziționate sunt cât de cât naturale. Citește atent ambalajele și evită sucurile cu adaos de zaharuri și conservanți.

Merișoarele sunt niște fructe foarte mici, însă constituie o sursă semnificativă de apă. Datorită aromei și proprietăților lor importante, triburile amerindiene obișnuiau să folosească merișoarele pentru a trata diverse probleme de sănătate.

Sucul de merișoare prezintă un conținut de antioxidanți care indică faptul că merită să îl adăugăm în alimentația noastră. De fapt, această băutură este mai bogată în antioxidanți decât broccoli și spanacul. Din acest motiv, este indicat să le oferi copiilor tăi un pahar mic de suc de merișoare în fiecare zi.

În articolul de azi te invităm să descoperi principalele beneficii ale consumului de suc de merișoare.

Îți recomandăm să citești și:

5 sucuri naturale care ar putea reduce riscul de cancer

5 beneficii pentru sănătate oferite de sucul de merișoare

Sucul de merișoare are efecte anticancerigene

Prezintă un efect anticancerigen și antitumoral

Acest efect benefic al sucului de merișoare se datorează conținutului său de polifenoli. Acești compuși încetinesc dezvoltarea și răspândirea tumorilor, în special la nivelul plămânilor, al sânilor, al colonului și al prostatei.

Un alt factor care determină dezvoltarea tumorilor este reprezentat de cheagurile de sânge. Datorită conținutului său ridicat de acid salicilic, sucul de merișoare ajută la reducerea inflamațiilor care produc cheaguri.

Nu în ultimul rând, și flavonoidele conținute de această băutură inhibă dezvoltarea celulelor nocive. Acesta este motivul pentru care sucul de merișoare previne formarea tumorilor și încetinește răspândirea cancerului.

Reduce frecvența cariilor

Sucul de merișoare este benefic pentru dantură

Merișoarele prezintă un compus chimic numit proantocianidina. Rolul acestei substanțe este să încetinească acțiunea bacteriilor nocive care tind să se atașeze de dantură și să împiedice producția acizilor. Acest efect protejează dinții împotriva parodontitei și previne acumularea plăcii bacteriene.

Sucul de merișoare și o igienă orală adecvată alcătuiesc o combinație ideală pentru a proteja sănătatea cavității bucale. Reține însă că nu poți profita de aceste beneficii dacă servești suc de merișoare procesat. Multe băuturi din comerț prezintă un conținut de zahăr în exces.

Întărește oasele și dantura

Acest suc este bogat în calciu. Persoanele care suferă de osteoporoză ar trebui să bea o jumătate de pahar de suc de merișoare în fiecare zi.

Multe companii care produc această băutură îi adaugă calciu suplimentar. Însă dacă decizi să optezi pentru un suc din comerț, asigură-te că acesta are cel mai scăzut conținut de zahăr adăugat.

Deși este tentant să eviți sucul de merișoare cu totul din cauza zahărului din componența sa, ține cont de faptul că acesta îți oferă o doză suficientă de calciu pentru a evita numeroase probleme osoase. Totuși, zaharurile din băuturile pe care le consumi ar trebui să fie 100% naturale.

Îmbunătățește sănătatea cardiacă

Sucul de merișoare îți protejează inima

Sucul de merișoare îți poate reduce riscul de a suferi de o tulburare cardiacă. Acest beneficiu se datorează conținutului său de flavonoide.

Flavonoidele acționează asemenea antioxidanților. Ele reduc riscul declanșării unor arfecțiuni precum arterioscleroza, o boală care presupune îngustarea arterelor din cauza acumulării excesive de lipide, calciu și colesterol la nivelul sângelui.

Cel mai mare pericol la care ne expune arterioscleroza este obstrucționarea fluxului sanguin. Această problemă împiedică sângele să ajungă în cantități suficiente în anumite regiuni ale organismului.

Dacă nu obții un tratament adecvat, arterioscleroza îți afectează grav sănătatea, mărind inclusiv riscul de a suferi un infarct sau AVC.

Printre beneficiile sucului de merișoare se numără și abilitatea sa de a curăța sângele de elemente toxice, ceea ce previne tulburările hepatice.

Combate obezitatea

Sucul de merișoare ajută la slăbit

Când bei suc de merișoare, îți ajuți corpul să elimine grăsimea acumulată din cauza acizilor organici. Însă asta nu înseamnă că un pahar de suc de merișoare poate înlocui o sesiune de exerciții fizice. De asemenea, consumul de suc de merișoare nu exclude necesitatea unei alimentații echilibrate.

Din contră, o dietă adecvată te ajută să eviți consumul de grăsimi inutile și, cu puțină mișcare, vei elimina grăsimea deja acumulată. Pe cont propriu, sucul de merișoare nu poate elimina kilogramele în plus.

Te-ar putea interesa și:

Fructe care ard grăsimi și ajută la slăbit

Servește un pahar de suc de merișoare în fiecare zi pentru a fi mai sănătos

Ținând cont de informațiile de mai sus, suntem siguri că ți s-a făcut poftă de puțin suc de merișoare. Trebuie însă să ai grijă cât de mult consumi.

Gustul acestei băuturi poate fi excesiv de dulce, iar multe persoane nu îl suportă. Dacă și tu te numeri printre ele, include sucul de merișoare în smoothie-uri sau diluează-l cu apă.

Dacă nu reușești să renunți la băuturile răcoritoare din comerț pentru că îți place senzația pe care ți-o oferă gustul acidulat, încearcă rețeta următoare:

Ingediente

  • 2 căni de suc de merișoare
  • ½ cană de sifon
  • Cuburi de gheață (după gust)

Instrucțiuni

  • Amestecă bine toate ingredientele. Băutura rezultată va fi foarte revigorantă și, în plus, este mult mai sănătoasă decât sucurile din comerț.
  • Poți crește sau reduce cantitatea de suc de merișoare inclusă în funcție de cât de dulce vrei să fie băutura.
  • Sæterdal, I., Underland, V., & Nilsen, E. S. (2012). Cranberries for preventing urinary tract infections. Alternative Therapies in Health and Medicine. https://doi.org/10.1097/01.ju.0000161240.35027.9a
  • Dohadwala, M. M., Holbrook, M., Hamburg, N. M., Shenouda, S. M., Chung, W. B., Titas, M., … Vita, J. A. (2011). Effects of cranberry juice consumption on vascular function in patients with coronary artery disease. American Journal of Clinical Nutrition. https://doi.org/10.3945/ajcn.110.004242
  • Duthie, S. J., Jenkinson, A. M., Crozier, A., Mullen, W., Pirie, L., Kyle, J., … Duthie, G. G. (2006). The effects of cranberry juice consumption on antioxidant status and biomarkers relating to heart disease and cancer in healthy human volunteers. European Journal of Nutrition. https://doi.org/10.1007/s00394-005-0572-9
  • Côté, J., Caillet, S., Doyon, G., Dussault, D., Sylvain, J. F., & Lacroix, M. (2011). Antimicrobial effect of cranberry juice and extracts. Food Control. https://doi.org/10.1016/j.foodcont.2011.02.024