10 alimente care curăță venele și arterele

16 Octombrie, 2018
Deși toate fructele sunt bogate în antioxidanți, rodiile au cea mai mare concentrație.  Cu ajutorul lor, îți poți curăța venele și arterele, prevenind ateroscleroza.

Alimentația a jucat întotdeauna un rol important în starea noastră de sănătate, indiferent dacă a influențat-o în mod pozitiv sau negativ. În timp, anumite alimente pot ajunge să blocheze arterele, provocând probleme circulatorii și alte boli cardiovasculare care pot cauza și moartea. Pe de cealaltă parte, există alimente care curăță venele și arterele. Dacă le adaugi în dieta zilnică, acestea te pot ajuta să previi chiar și alte boli.

Potrivit cercetărilor de specialitate, ateroscleroza este una dintre bolile care provoacă cele mai multe decese în fiecare an în întreaga lume. Această boală este foarte gravă, întrucât slăbește sistemul imunitar al pacientului, cauzând infecții și alte probleme de sănătate. Pe lângă ateroscleroză, arterele și venele blocate pot provoca hipertensiune și boli de inimă.

Regimul alimentar este atât de important în prevenirea afecțiunilor menționate mai sus. Astfel, îți vom prezenta în acest articol 10 alimente care curăță venele și arterele.

Usturoi

Usturoiul pe lista de alimente care curăță venele și arterele

Usturoiul este primul pe lista de alimente care curăță venele și arterele. Acest aliment are proprietăți antioxidante care luptă împotriva radicalilor liberi din organism, scăzând nivelul de colesterol rău și mărindu-l pe cel bun. Astfel, usturoiul îmbunătățește circulația și combate hipertensiunea.

Îți recomandăm să citești:

Cum să folosești usturoi pentru tratarea hipertensiunii

Ovăz

Îți recomandăm să consumi fulgii de ovăz la micul dejun, întrucât ajută digestia și îți oferă energie pentru întreaga zi. Ovăzul reduce abilitatea colesterolului rău de a se atașa de arterele tale, prevenind dezvoltarea aterosclerozei și a altor probleme cardiace.

Mere

Merele sunt alimente care curăță venele și arterele

Merele conțin o substanță numită pectină care, după spusele dr. Liz Applegate, cadru didactic și director al departamentului de sport și nutriție al Universității din California, este o fibră care se atașează colesterolului. În plus, merele conțin flavonoide, care scad cu 50% riscul de a te îmbolnăvi de boli de inimă.

Pește

Peștele gras este o sursă excelentă de acizi grași omega 3, grăsimi sănătoase de care organismul are nevoie pentru a funcționa corespunzător și pentru a curăța arterele. Cele mai benefice soiuri de pește pentru arterele tale sunt: somonul, macroul, tonul, păstrăvul, heringul și sardinele.

Curcuma

Curcuma pe lista de alimente care curăță venele și arterele

Unul dintre principalele componente ale curcumei este curcuminul, un antiinflamator care protejează inima. Studiile au arătat că, datorită acestui component, curcuma ajută la prevenirea daunelor de la nivelul arterelor care cauzează blocajul.

Spanac

Spanacul este bogat în vitaminele A și C care. Potrivit studiilor de specialitate, cei doi nutrienți împiedică oxidarea colesterolului și alte probleme precum ateroscleroza.

Fructele oleaginoase: alimente care curăță venele și arterele

Alimente care curăță venele precum fructele oleaginoase

Fructele oleaginoase ajută la prevenirea blocajelor la nivelul arterelor și la curățarea venelor. Aceste proprietăți minunate se datorează conținutului de grăsimi monosaturate și de acizi grași omega 3, esențiali pentru sănătatea arterelor. Cele mai bune sortimente sunt: alunele, migdalele, nucile pecan și arahidele.

Ulei de măsline

Uleiul de măsline extra virgin are multe beneficii pentru sănătate, ajutând, printre altele, la prevenirea bolilor de inimă. Acest produs este o grăsime monosaturată care împiedică lipirea colesterolului de pereții arteriali.

Citește și:

12 alimente pentru desfundarea arterelor

Roșii

Roșiile sunt alimente care curăță venele și arterele

Roșiile reprezintă o sursă importantă de licopen, un antioxidant care previne lipirea colesterolului rău de pereții arteriali. Potrivit studiilor de specialitate, consumul zilnic de roșii reduce riscul acumulării de plăci ateromatoase. 

Suc de rodie

S-a dovedit științific că sucul de rodie conține mai mulți antioxidanți decât oricare alt suc de fructe, inclusiv cel de mure, afine și portocale. Pe baza unui studiu efectuat pe cobai, s-a demonstrat că datorită acestei proprietăți, sucul de rodie ajută la tratarea aterosclerozei și îți protejează venele și arterele.

  • Pérez-Jiménez, F., Ros, E., Solá, R., Godás, G., Pérez-Heras, A., Serra, M., … nombre del Grupo de Unidades de Lípidos de la Sociedad Española de Arteriosclerosis, E. (2006). Consejos para ayudar a controlar el colesterol con una alimentación saludable. Clin Invest Arterioscl. http://doi.org/10.1016/S0214-9168(06)73670-1
  • Avci A1, Atli T, Ergüder IB, Varli M, Devrim E, Aras S, Durak I. Effects of garlic consumption on plasma and erythrocyte antioxidant parameters in elderly subjects. Gerontology. 2008;54(3):173-6. doi: 10.1159/000130426. Epub 2008 May 7.
  • Kapil, V., Milsom, A. B., Okorie, M., Maleki-Toyserkani, S., Akram, F., Rehman, F., … Ahluwalia, A. (2010). Inorganic nitrate supplementation lowers blood pressure in humans: Role for nitrite-derived no. Hypertension. http://doi.org/10.1161/HYPERTENSIONAHA.110.153536
  • Periago, M. J., Martinez-Valverde, I., & Ros, G. (2001). Propiedades químicas, biológicas y valor nutritivo del licopeno. Anales de Veterinaria.
  • Covas, M.-I., De La Torre, R., & Fitó, M. (2014). Scientific evidence of the benefits of virgin olive oil for human health. Medicina Balear. http://doi.org/10.3306/MEDICINABALEAR.29.02.39
  • Lavie, C. J., Milani, R. V., Mehra, M. R., & Ventura, H. O. (2009). Omega-3 Polyunsaturated Fatty Acids and Cardiovascular Diseases. Journal of the American College of Cardiology. http://doi.org/10.1016/j.jacc.2009.02.084
  • Srivastava, G., & Mehta, J. L. (2009). Currying the heart: Curcumin and cardioprotection. Journal of Cardiovascular Pharmacology and Therapeutics. http://doi.org/10.1177/1074248408329608
  • Meydani, M. (2009). Potential health benefits of avenanthramides of oats. Nutrition Reviews. http://doi.org/10.1111/j.1753-4887.2009.00256.x