4 tratamente alternative pentru sforăit

5 iulie 2020
Sforăitul poate fi cauzat de anumite probleme de sănătate și obiceiuri nocive. Astăzi îți propunem câteva tratamente alternative care te pot ajuta să-l ții sub control.

Persoanele care sforăie – precum și cele nevoite să doarmă lângă acestea – încearcă să găsească soluții care să remedieze problema. În fond, sforăitul zilnic poate fi asociat anumitor afecțiuni, cum ar fi tulburările cardiovasculare sau respiratorii. În articolul de azi, îți vom prezenta câteva tratamente alternative pentru sforăit, ale căror proprietăți au fost studiate de cercetători. Însă, în anumite cazuri, eficacitatea lor se bazează doar pe date anecdotice. Cu toate acestea, te-ar putea ajuta să ții sub control sforăitul și să eviți opțiunile invazive.

Tratamentele clasice pentru sforăit

Sforăitul survine atunci când aerul care circulă spre plămâni întâmpină o rezistență, însă poate fi și un simptom al problemelor respiratorii. Când este sever, specialiștii îl consideră a fi o tulburare de somn.

Timp de mulți ani, tratamentul de bază pentru sforăit a fost reprezentat de o intervenție chirurgicală ce constă în stimularea electrică a mușchilor dilatatori ai căilor respiratorii superioare.

Terapia CPAP

Femeie conectată la un aparat CPAP
Aparatele CPAP sunt indicate în caz de apnee în somn obstructivă, deoarece facilitează circulația adecvată a aerului în timpul somnului.

CPAP este un acronim pentru o sintagmă care se poate traduce ca „presiune pozitivă continuă în căile respiratorii”. Medicii recomandă folosirea aparatelor CPAP pentru a ține sub control apneea în somn și, implicit, sforăitul.

Acest dispozitiv exercită presiune asupra limbii și gâtului pentru a menține căile respiratorii deschise, facilitând circulația aerului. Din păcate, terapia CPAP poate avea reacții adverse.

Cele mai bune tratamente alternative pentru sforăit

1. Diete sărace în sodiu

Deși nu există multe studii cu privire la acest subiect, unii specialiști le recomandă pacienților care sforăie să adopte o dietă săracă în sodiu și bogată în diuretice naturale. Această soluție ar putea fi utilă deoarece reduce nivelul fluidelor acumulate în corp, factor asociat apneei în somn.

Când te întinzi în pat, aceste fluide circulă de la picioare spre gât. Așadar, combaterea retenției de fluide ar putea ameliora sforăitul. Specialiștii ne propun următoarele:

  • Să eliminăm sarea din dietă.
  • Să asezonăm mâncarea cu plante aromatice, condimente, usturoi, ceapă sau zeamă de lămâie, printre altele.
  • Să nu consumăm alimente procesate precum sosurile, supele, mezelurile, produsele conservate, sosul de soia sau brânza.
  • Să consumăm mai multe fructe, legume și salate.

2. Tratament cu ghimbir, curcuma și usturoi

Castron cu ghimbir sub formă de pudră
Folosirea ingredientelor naturale cu efect antiinflamator poate contribui la reducerea inflamațiilor și la ținerea sub control a sforăitului.

Acest al doilea tratament presupune să folosești trei alimente medicinale cu proprietăți antiinflamatoare: ghimbirul, curcuma și usturoiul. Dacă le consumi în mod regulat, vei reduce inflamațiile de la nivelul căilor respiratorii ce provoacă sforăitul.

Poți să incluzi alimentele menționate în dietă sau să le iei sub formă de suplimente. Acestea constituie remedii antioxidante și depurative care îți vor îmbunătăți starea generală de sănătate.

3. Tratament cu magneziu

Și suplimentele cu magneziu sunt utile împotriva sforăitului. Cercetătorii au demonstrat că acest mineral este eficient în ceea ce privește echilibrarea sistemului nervos, reducerea inflamațiilor și îmbunătățirea calității somnului, printre altele.

Citește și:

Apneea în somn – 7 trucuri pentru a o combate

Însă acest tratament trebuie completat cu îmbunătățiri ale dietei și ale stilului de viață pentru a da randament. Totodată, reține că nu trebuie să iei niciun tip de supliment fără supraveghere medicală.

4. Hipnoterapia

Specialist prezentând tratamente alternative pentru sforăit unei paciente
Unele forme de psihoterapie, precum hipnoterapia, au intrat în vizorul specialiștilor ca posibile tratamente pentru sforăit.

Hipnoterapia reprezintă un tip de psihoterapie bazat pe tehnici de relaxare ghidată și concentrare. Până de curând, aceasta a fost folosită ca tratament alternativ pentru alcoolism, fumat și pierderea în greutate.

Ar putea să te intereseze:

8 sunete produse de corp care nu trebuie ignorate

Un studiu recent sugerează că această metodă de hipnoză îi poate ajuta pe pacienții care sforăie să se recupereze. Mai exact, practicarea regulată a hipnoterapiei ar putea, în timp, să reducă intensitatea și durata sforăitului.

Tratamente ineficiente împotriva sforăitului

În zilele noastre, există numeroase aparate și produse pentru a ține sub control sforăitul într-un mod rapid și „natural”. Aceste tratamente sunt foarte tentante deoarece ne promit rezultate rapide la prețuri bune. Însă problema este faptul că eficiența lor nu a fost dovedită.

Printre produsele din această categorie se numără:

  • Brățările antisforăit cu electrozi;
  • Spray-urile pentru scurgerile postnazale, care funcționează doar atunci când cauza sforăitului este congestia provocată de răceală;
  • Benzile nazale pentru deschiderea căilor respiratorii, care au o acțiune superficială, nu vizează palatul moale și ar putea provoca congestie nazală.

Acum că ai descoperit câteva tratamente alternative pentru sforăit, nu ezita să-ți modifici dieta, să încerci hipnoterapia sau să iei suplimente cu magneziu. Nu uita nici de importanța combaterii greutății excesive și renunțării la fumat.

  • Kraft, T. (2003). Treatment options for snoring [5]. Journal of the Royal Society of Medicine. https://doi.org/10.1258/jrsm.96.9.473
  • Fiori, C. Z., Martinez, D., Gonçalves, S. C., Montanari, C. C., & Fuchs, F. D. (2015). Effect of diuretics and sodium-restricted diet on sleep apnea severity: Study protocol for a randomized controlled trial. Trials. https://doi.org/10.1186/s13063-015-0699-9
  • Gala, T. R., & Seaman, D. R. (2011). Lifestyle modifications and the resolution of obstructive sleep apnea syndrome: A case report. Journal of Chiropractic Medicine. https://doi.org/10.1016/j.jcm.2010.12.003