5 alimente sănătoase de care facem exces

· 8 februarie 2019
Deși sunt sănătoase, anumite alimente trebuie consumate cu moderație pentru a ne proteja sănătatea și silueta. Iată care sunt ele!

Atunci când adoptăm o dietă nouă, avem tendința să ne umplem frigiderul cu tot felul de alimente sănătoase, gândindu-ne că, dacă ne îndopăm cu ele, vom deveni mai sănătoși. Dar știai că orice aliment, chiar și unul sănătos, te poate afecta negativ dacă îl consumi în exces?

În acest articol îți vom prezenta cinci alimente sănătoase pe care mulți dintre noi tindem să le consumăm în exces și care ne-ar putea face rău dacă nu începem să le servim în cantități moderate. Citește în continuare și ia aminte!

Alimente sănătoase pe care tindem să le consumăm în exces

1. Cereale

Probabil știi deja că este bine să eviți cerealele cu zahăr și să optezi pentru cele integrale. Însă, din cauza numărului ridicat de caloriichiar și aceste cereale „sănătoase” pot fi nocive dacă le consumi prea des sau în cantități foarte mari.

Dacă obișnuiești să te îndopi cu anumite cereale află că probabil îți depășești deja cu mult necesarul zilnic de calorii.

Iată ce te sfătuim: la o singură masă, nu servi niciodată mai mult de un sfert de ceașcă de granola, o ceașcă de fulgi de cereale și două cești de orez expandat.

Citește și:

6 alimente care trebuie evitate într-o dietă sănătoasă

2. Fructe oleaginoase

Fructele oleaginoase sunt alimente sănătoase care nu trebuie consumate în exces

Cu toții știm că fructele oleaginoase sunt un aliment foarte sănătos. Acestea conțin grăsimi benefice și sunt foarte sățioase.

Din păcate, când vine vorba de fructe uscate, este foarte ușor să întrecem măsura, mai ales dacă le servim din vase de mari dimensiuni.

Pentru a evita excesul, îți recomandăm să nu mănânci mai mult de o mână de fructe uscate pe zi.

3. Ulei de măsline

O salată condimentată cu puțin ulei de măsline este într-adevăr sănătoasă. Legumele verzi sunt foarte hrănitoare și uleiul de măsline conține grăsimi mononesaturate, benefice pentru sănătatea inimii.

Dar nu uita: o lingură de ulei de măsline conține circa 100 de calorii, deci nu este bine să consumi acest produs în exces.

Doza zilnică recomandată de ulei de măsline este de 1-2 linguri, adică suficient pentru a umple un pahar pentru țuică.

4. Humus

În caz că nu știai, humusul (numit și piure de năut) este o gustare foarte sănătoasă pe care merită să o adaugi în dietă.

Humusul conține proteine și grăsimi benefice, putând fi combinat oricând cu legume proaspete. Însă acest produs se vinde deseori în recipiente mari. Astfel, mulți dintre avem tendința să îl consumăm în cantități mai mari decât ar fi necesar.

Doza recomandată este de maxim două linguri de humus pe zi!

Te-ar putea interesa și:

Pofta de mâncare excesivă – cauze și remedii

5. Suc de portocale proaspăt stors

Sucul de portocale nu trebuie consumat în exces

Grație tuturor beneficiilor pe care ni le pun la dispoziție, fructele sunt într-adevăr niște alimente sănătoase. Însă, sucurile obținute prin stoarcerea lor conțin mai mult zahăr decât fibre.

Ai mult mai mult de câștigat dacă, de pildă, optezi pentru o portocală întreagă în locul unui pahar de suc de portocale.

În plus, trebuie să recunoști că este ceva mai greu să mănânci o portocală întreagă decât să bei pun pahar de suc, deci va fi mai puțin probabil să faci exces fructul în sine, așa cum se întâmplă în cazul sucului.

Dacă totuși nu te poți abține, află că doza zilnică recomandată de suc de portocale este de 250 ml.

  • More, J. (2014). Healthy Eating. In Clinical Paediatric Dietetics: Fourth Edition. https://doi.org/10.1002/9781118915349.ch26
  • Wardle, J., Parmenter, K., & Waller, J. (2000). Nutrition knowledge and food intake. Appetite. https://doi.org/10.1006/appe.1999.0311