5 alimente sănătoase de care facem exces

· 24 noiembrie 2015

Atunci când adoptăm o dietă nouă, avem tendința să ne umplem frigiderul cu tot felul de alimente sănătoase, gândindu-ne că, dacă ne îndopăm cu ele, vom deveni mai sănătoși. Dar oare știai că orice aliment, chiar și unul sănătos, ne poate afecta negativ dacă îl consumăm în exces?

În acest articol îți vom prezenta cinci alimente sănătoase pe care mulți dintre noi tindem să le consumăm în exces și cum acestea ne-ar putea face rău dacă nu începem să ne punem pofta în frâu. Citește în continuare și ia aminte!

Alimente sănătoase pe care tindem să le consumăm în exces

1. Cerealele

Probabil că știai deja că e bine să evităm cerealele cu zahăr și să optăm în schimb pentru cele de grâu integral. Însă, chiar și aceste cereale „sănătoase”, din cauza conținutului lor bogat de proteine, pot fi nocive dacă le consumăm prea des sau în porții foarte mari.

Dacă obișnuiești să te îndopi cu anumite cereale cum ar fi, de pildă, granola, află că deja probabil îți depășești cu mult necesarul zilnic de calorii. Iată ce te sfătuim: la o singură masă, nu servi niciodată mai mult de un sfert de ceașcă de granola, o ceașcă de fulgi de cereale și două cești de orez expandat.

2. Fructele uscate

Alimente sănătoase: nuci

Cu toții știm că fructele uscate sunt un aliment foarte sănătos. Acestea conțin grăsimi benefice și sunt sățioase. Însă, atunci când vine vorba de un castron mare plin de tot soiul de fructe uscate delicioase, trebuie să recunoști și tu că nu e deloc greu să întrecem măsura.

Ca să nu faci exces de acest aliment, te sfătuim să nu mănânci mai mult de o mână de fructe uscate pe zi.

3. Uleiul de măsline

O salată condimentată cu puțin ulei de măsline este într-adevăr sănătoasă. Legumele verzi sunt foarte hrănitoare și uleiul de măsline conține grăsimi mono-saturate ce sunt foarte benefice pentru sănătatea inimii tale.

Dar nu uita: o lingură de ulei de măsline conține circa 100 de calorii, deci nu este bine să consumăm acest produs în exces. Doza zilnică recomandată de ulei de măsline este de 1-2 linguri, adică suficient pentru a umple un pahar pentru țuică.

4. Humusul

O legumă proaspătă muiată în puțin humus (numit și piure de garbanzo) este o gustare foarte sănătoasă. Humusul conține proteine și grăsimi benefice, dar acesta se vinde deseori în recipiente mari, ceea ce înseamnă că probabil mulți dintre noi întrec măsura când vine vorba de acest aliment.

Te sfătuim să nu consumi mai mult de două linguri de humus pe zi!

5. Sucul de portocale proaspăt stors

Alimente sănătoase: suc de portocale

Mulțumită tuturor beneficiilor pe care ni le pun la dispoziție, fructele sunt într-adevăr alimente sănătoase. Însă, sucurile produse din acestea deseori conțin mai mult zahăr decât fibre, deci vom avea mult mai mult de câștigat dacă, de pildă, optăm pentru o portocală întreagă în locul unui pahar de suc de portocale.

În plus, trebuie să recunoști că este ceva mai greu să mănânci o portocală întreagă decât să bei pun pahar de suc, deci va fi mai puțin probabil să faci exces de acest fruct decât de sucurile preparate din el. Dacă totuși nu te poți abține, află că doza zilnică recomandată de suc de portocale este de 250 ml.