6 băuturi mai sănătoase decât apa

Hidratarea este esențială. Știai că există băuturi mai sănătoase decât apa care hidratează organismul, dar oferă și multe alte beneficii? Iată care sunt acestea.
6 băuturi mai sănătoase decât apa

Ultima actualizare: 12 Februarie, 2019

Progresele cercetărilor în naturopatie au dus la descoperirea faptului că există băuturi mai sănătoase decât apa. Este o veste extraordinară pentru persoanele cărora nu le face plăcere să bea apă simplă, dar o fac pentru sănătatea lor.

Știm cu toții cât de benefică este apa. Pământul este compus din apă, corpul uman este compus din apă. Evident, este necesar să bem apă pentru a ne proteja sănătatea. În plus, acest lichid vital este și un aliat al frumuseții. Pielea tânără, fermă și radiantă se datorează consumului de apă.

Toate băuturile de mai jos sunt naturale și neprocesate. După cum știm deja, alimentele procesate conțin potențiatori de aromă, conservanți sau alte substanțe folosite pentru scăderea costului producției. Toate acestea sunt dăunătoare pentru sănătate.

Înainte să îți dezvăluim care sunt aceste lichide minunate, reține un lucru important: băuturile naturale sunt mai benefice decât cele procesate. 

Cele 6 băuturi mai sănătoase decât apa sunt:

1. Sucul de sfeclă

Cu ceva timp în urmă, în comerț se găsea numai sfeclă la conservă. În ziua de azi, putem cumpăra sfeclă proaspătă din aproape toate supermarketurile. Astfel, avem ocazia de a profita de proprietățile benefice ale acestei legume.

Pe lângă faptul că este gustos, sucul de sfeclă conține vitaminele A, B și C, antioxidanți, calciu, aminoacizi, potasiu, magneziu, glucide și apă. 

Nu îți face griji în privința preparării. Procedează la fel ca în cazul oricărui alt suc natural. Chiar dacă sfecla îți înroșește puțin blenderul, este ușor de curățat.

2. Apa de cocos

Băuturi mai sănătoase decât apa - apa de cocos

Cititorii noștri mai tineri probabil că au auzit deja de apa de cocos din reality show-urile de supraviețuire. Uneori, participanții se hrănesc numai cu apă de cocos. Acest lucru nu este deloc surpinzător,  deoarece apa de cocos este un aliment complet, datorită nivelului său ridicat de potasiu. Acest mineral ajută la o hidratare și mai bună.

Poți găsi acest produs în anumite  supermarketuri sau în magazinele naturiste, de unde vei putea procura același lichid pe care îl obții dacă spargi o nucă de cocos.

3. Apa de aloe vera

Aloe vera este o plantă cu numeroase beneficii. În fiecare zi sunt descoperite alte efecte extraordinare ale sale, de la diminuarea cicatricilor, până la reducerea nivelului de colesterol și de trigliceride din sânge.

Datorită proprietăților sale antioxidante și detoxifiante, sucul de aloe vera curăță flora intestinală și previne îmbătrânirea prematură a celulelor. Dacă suferi de constipație, colesterol mărit sau probleme circulatorii, aceasta este băutura ideală pentru tine.

4. Băuturile pe bază de fructe

Apa cu castravete

Nu vorbim despre sucuri, ci despre apă în care ai adăugat fructe. Cele mai bune opțiuni sunt căpșunele, pepenele, busuiocul, castravetele și afinele.

Gândește-te la nevoile organismului tău și alege fructul potrivit. În acest fel, îți va face mult mai multă plăcere să bei apă.

5. Ceaiul

Ceaiurile sunt băuturi mai sănătoase decât apa. Poate că este una dintre cele mai populare și consumate băuturi, însă multe persoane nu cunosc încă toate beneficiile ceaiului. Fiecare sortiment oferă propriile sale avantaje, însă toate te ajută în felul următor:

  • Previn problemele dentare. 
  • Îmbunătățesc circulația.
  • Sunt antiinflamatoare. 
  • Împiedică dezvoltarea bacteriilor în organism.

În plus, aceste băuturi naturale ajută și la slăbit, mai ales ceaiul verde, care este un agent detoxifiant remarcabil. Acesta contribuie la eliminarea rapidă a grăsimilor și a toxinelor.

6. Guayusa

Guayusa

Această băutură nu este foarte cunoscută, dar asta nu înseamnă că nu este la fel de sănătoasă. Este vorba despre o plantă din jungla ecuadoriană, bogată în cofeină și teobromină, doi stimulenți puternici. Astfel, băutura obținută este la fel de energizantă ca yerba mate. În plus, acidul clorogenic din compoziția sa este benefic pentru inimă.

Fiind atât de energizantă, guayusa este o opțiune ideală pentru a-ți începe ziua în forță, fiind chiar mai bună decât cafeaua. Această băutură te ajută să arzi calorii și stimulează metabolismul. 

Dacă vrei să slăbești, cea mai sănătoasă metodă este arderea grăsimilor prin consumul de alimente și băuturi care îmbunătățesc digestia și metabolismul.

Hidratarea nu trebuie să fie o corvoadă. Ai la dispoziție multe lichide aromate, băuturi mai sănătoase decât apa. Această combinație unică de băuturi reprezintă unul dintre secretele unei diete complete care îți îngrijește organismul și te apără de boli.

S-ar putea să te intereseze...
Beneficiile consumului de apă pentru sănătate
Doza de SănătateCitește pe Doza de Sănătate
Beneficiile consumului de apă pentru sănătate

%%excerpt%% În acest articol îți prezentăm beneficiile consumului de apă. Acest obicei este o modalitate simplă și convenabilă de a-ți îmbunătăți s...



  • Popkin BM, D’Anci KE, Rosenberg IH. Water, hydration, and health. Nutr Rev. 2010;68(8):439–458. doi:10.1111/j.1753-4887.2010.00304.x
  • WHO, W. H. O. (2011). Guidelines for drinking-water quality. WHO. https://doi.org/10.1016/S1462-0758(00)00006-6
  • Organization, W. H. (2012). Pharmaceuticals in Drinking-water. WHO Library Cataloguing-in-Publication Data. https://doi.org/10.1331/JAPhA.2010.09186
  • Cermak, N. M., Gibala, M. J., & Van Loon, L. J. C. (2012). Nitrate supplementation’s improvement of 10-km time-trial performance in trained cyclists. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism. https://doi.org/10.1123/ijsnem.22.1.64
  • Santos, J. L. A., Bispo, V. S., Filho, A. B. C., Pinto, I. F. D., Dantas, L. S., Vasconcelos, D. F., … Matos, H. R. (2013). Evaluation of chemical constituents and antioxidant activity of coconut water (Cocus nucifera L.) and caffeic acid in cell culture. Anais Da Academia Brasileira de Ciencias. https://doi.org/10.1590/0001-37652013105312
  • Oikeh EI, Omoregie ES, Oviasogie FE, Oriakhi K. Phytochemical, antimicrobial, and antioxidant activities of different citrus juice concentrates. Food Sci Nutr. 2015;4(1):103–109. Published 2015 Jul 30. doi:10.1002/fsn3.268
  • Surjushe, A., Vasani, R., & Saple, D. (2008). Aloe vera: A short review. Indian Journal of Dermatology. https://doi.org/10.4103/0019-5154.44785
  • Rahmani AH, Aldebasi YH, Srikar S, Khan AA, Aly SM. Aloe vera: Potential candidate in health management via modulation of biological activities. Pharmacogn Rev. 2015;9(18):120–126. doi:10.4103/0973-7847.162118