Cele mai bune 10 alimente antidepresive

9 septembrie 2015
Pentru a lupta împotriva depresiei, consumă alimente bogate în acizi grași Omega 3, precum pește gras și fructe oleaginoase.

Cercetătorii au făcut numeroase studii pentru a găsi un leac pentru depresie. Unele dintre acestea au arătat că există alimente antidepresive, adică alimente perfect naturale ce pot alunga depresia și anxietatea, fără a duce la apariția unor efecte secundare nedorite.

Depresia este o boală foarte serioasă și, din păcate, foarte răspândită în zilele noastre. Persoanele care sunt deprimate au o senzație de tristețe, deznădejde și stimă de sine scăzută și prezintă dezinteres față de ceilalți oameni și față de viață în general.

Cauzele depresiei sunt genetice, dar și factorii de natură socială sau emoțională pot avea un impact semnificativ.

În acest articol îți vom prezenta 10 alimente antidepresive, pe care le poți mânca dacă simți că ești afectat(ă) de această boală.

Melasă

Melasa este alcătuită în mare parte din zaharoză necristalizată. Aceasta este bogată în uridină, unul din componentele ADN-ului, care stimulează procesul de producție a energiei în celule, contribuind la lupta împotriva depresiei.

Însă, din cauza conținutului de zahăr, îți recomandăm să mănânci melasă în cantități moderate.

Îți recomandăm să citești și:

6 remedii naturiste pentru depresie

Pește gras

Somonul pe lista celor mai bune alimente antidepresive

Anumite soiuri de pește, cum ar fi somonul, sardinele, tonul sau anșoa, sunt considerate alimente antidepresive. Acest beneficiu se datorează conținutului bogat de acizi grași Omega-3.

Omega 3 luptă împotriva bolilor cardiace prin reducerea nivelului de trigliceride din sânge și prevenirea apariției cheagurilor. Pe lângă aceste beneficii, studiile arată că este foarte bine să mâncăm acești pești dacă suferim de depresie și stres.

Sfeclă de zahăr

La fel ca melasa, sfecla de zahăr este un aliment bogat în uridină și este folosită pentru producerea zahărului.

Uridina mărește cantitatea de citidină din creier, fapt ce afectează producția de dopamină, un hormon care îți îmbunătățește dispoziția.

Ar fi util să citești și:

Învinge tristețea și depresia cu 8 remedii naturiste

Soia

Alimente antidepresive pe bază de soia

Consumul de soia a devenit foarte popular în ultimul timp. Multe studii arată că acest aliment are proprietăți benefice pentru sănătate.

Soia este o sursă de proteine vegetale ce poate fi consumată sub forma mai multor produse alimentare. În general, acestea sunt bogate în aminoacizi, nu conțin multe grăsimi saturate și niciun pic de colesterol.

În plus, soia conține acizi grași Omega-3. Aceștia sunt foarte benefici pentru sănătatea inimii și, așa cum am menționat deja, ajută la combaterea depresiei.

Fructele oleaginoase sunt alimente antidepresive

Nucile sunt printre cele mai bune alimente antidepresive

Fructele oleaginoase sunt o sursă importantă de acid alfa-linolenic, unul din componentele acizilor grași Omega-3. Acestea sunt alimente antidepresive care îți protejează și inima.

Orez brun

Orezul brun este bogat în vitaminele B1 și B3, dar și în acid folic. Acest aliment are un indice glicemic scăzut, drept pentru care previne scăderea glicemiei și, implicit, modificările de dispoziție asociate acesteia.

Drojdie de bere

Drojdia de bere pe lista de alimente antidepresive

Drojdia de bere este bogată în vitaminele B1, B2 și B3. În plus, acest aliment conține 16 aminoacizi care contribuie la întărirea sistemului nervos.

Fulgi de ovăz

Ovăzul conține acid folic și vitaminele B1 și B6, ce sunt benefice pentru sistemul digestiv. Totodată, acești nutrienți previn scăderea glicemiei, o cauză frecventă a schimbărilor de dispoziție și a irascibilității.

Varză

Varza în topul celor mai bune alimente antidepresive

Un studiu efectuat de către Asociația Americană pentru Cercetarea Cancerului arată că varza face parte din lista de alimente antidepresive. Motivul îl reprezintă conținutul bogat de vitamina C și acid folic, doi nutrienți care previn stresul, diferite boli coronariene și diverse tipuri de cancer.

Cacao

Cacaua este unul dintre cele mai populare alimente antidepresive. Aceasta conține seleniu, un element care ajută la reglarea dispoziției, întărește creierul și previne apariția semnelor îmbătrânirii.

Cu toate acestea, nu este indicat să consumi ciocolată în exces. În orice caz, cel mai bun sortiment este ciocolata amăruie, despre care studiile arată că este foarte benefică pentru sănătatea fizică și psihică.

  • Lang, U. E., Beglinger, C., Schweinfurth, N., Walter, M., & Borgwardt, S. (2015). Nutritional aspects of depression. Cellular Physiology and Biochemistry. https://doi.org/10.1159/000430229
  • Sanchez-Villegas, A., & Martínez-González, M. A. (2013). Diet, a new target to prevent depression? BMC Medicine. https://doi.org/10.1186/1741-7015-11-3
  • Shabbir, F., Patel, A., Mattison, C., Bose, S., Krishnamohan, R., Sweeney, E., … Sharma, S. (2013). Effect of diet on serotonergic neurotransmission in depression. Neurochemistry International. https://doi.org/10.1016/j.neuint.2012.12.014