Cele mai bune 10 alimente antidepresive

· 9 septembrie 2015

Cercetătorii au făcut numeroase studii pentru a găsi un leac pentru depresie. Unele dintre acestea au arătat că există alimente antidepresive, adică alimente perfect naturale ce pot alunga depresia și anxietatea, fără a duce la apariția unor efecte secundare nedorite.

Depresia este o boală foarte serioasă și, din păcate, foarte răspândită în zilele noastre. Persoanele care sunt deprimate vor avea o senzație de tristețe, deznădejde și stimă de sine scăzută și vor fi dezinteresate față de ceilalți oameni și față de viață în general. Cauzele acestei boli sunt genetice, dar și factorii de natură socială sau emoțională pot avea un impact semnificativ.

În acest articol îți vom prezenta 10 alimente antidepresive, pe care le poți mânca dacă simți că ești afectat(ă) de această boală.

Melasele

Acest aliment este alcătuit în mare parte din zaharoză necristalizată. Este bogat în uridină, una din componentele ADN-ului, capabilă să crească procesul de producere de energie al celulelor, ce ajută la lupta împotriva depresiei. Însă, din cauza conținutului de zahăr, îți recomandăm să mănânci melasele cu grijă.

Peștele albastru

somon alimente antidepresive

Anumiți pești, cum ar fi somonul, sardinele, tonul sau anșoa, conțin mari cantități de acizi grași Omega-3 și sunt alimente antidepresive. Acești acizi sunt bine-cunoscuți pentru abilitatea lor de a lupta împotriva bolilor cardiace prin reducerea nivelului de trigliceride din sânge și prevenirea apariției cheagurilor. Pe lângă aceste beneficii, studiile arată că este foarte bine să mâncăm acești pești și dacă suferim de depresie și stres.

Sfecla de zahăr

Asemenea melaselor, sfecla de zahăr este un aliment bogat în uridină și este folosită pentru a obține zahărul. Uridina sporește cantitatea de citidină din creier, fapt ce afectează producția de dopamină, hormon ce determină cum ne vom simți.

Soia

lapte-2

Consumul de soia a devenit foarte popular în ultimul timp, în mare parte datorită mai multor studii ce arată că aceasta este un aliment cu multe proprietăți benefice pentru sănătatea noastră. Această sursă de proteine vegetale poate fi consumată sub forma mai multor produse alimentare ce îți vor permite să profiți de toate beneficiile oferite fără a-ți crea neplăceri. Alimente antidepresive ce conțin soia tind să fie bogate în aminoacizi, ce nu conțin multe grăsimi saturate și nici un pic de colesterol.

Soia conține acizi grași Omega-3 ce, pe lângă a fi foarte benefici pentru sănătatea inimii tale, sunt minunați și dacă suferi de depresie.

Nucile

Nuci

Nucile sunt o sursă importantă de acid alfa-linolenic, unul din componentele acizilor grași Omega-3. Îți recomandăm să mănânci nuci dacă suferi de depresie, deoarece proprietățile lor nu numai că te vor ajuta cu această problemă, dar îți vor și proteja inima.

Orezul brun

Orezul brun este bogat în vitaminele B1 și B3, dar și în acid folic. Acesta este un aliment cu un indice glicemic scăzut. Grație conținutului său de zahăr foarte scăzut, acest orez previne scăderea glicemiei, dar și modificările de dispoziție ce o însoțesc de obicei.

Drojdia de bere

drojdie-de-bere

Acest aliment este bogat în vitaminele B1, B2 și B3. În plus, mai conține și 16 aminoacizi ce sunt foarte eficienți dacă vrei să-ți întărești sistemul nervos.

Fulgii de ovăz

Ovăzul conține acid folic și vitaminele B1 și B6, ce sunt benefice pentru sistemul digestiv și previn scăderea glicemiei, o cauză frecventă a schimbărilor de dispoziție și a irascibilității.

Varza

varză-de-Bruxelles

Un studiu efectuat de către Asociația Americană pentru Cercetarea Cancerului arată că varza face parte din lista de alimente antidepresive, fiind bogată în vitamina C și acid folic, două calități ce sunt benefice pentru a preveni apariția stresului, diferite boli coronariene și diverse tipuri de cancer.

Cacaua

Când vine vorba de lupta împotriva depresiei, cacaua este unul dintre cele mai populare alimente antidepresive. Asemenea nucilor și melaselor, cacaua conține seleniu, ce ajută la controlarea dispoziției, îți întărește creierul și previne apariția semnelor îmbătrânirii. Însă, trebuie să te controlezi și nu faci abuz de ciocolată. Studiile arată că ciocolata pură (amăruie) este foarte benefică pentru sănătatea noastră fizică și emoțională.