Cele mai bune soluții pentru diastaza abdominală

26 iulie 2018

Diastasis recti sau diastaza abdominală reprezintă separarea și distanțarea mușchilor abdominali. Aceasta apare în urma pierderii tensiunii musculare care duce la deteriorarea țesuturilor care unesc mușchii. Iată câteva informați utile și soluții pentru diastaza abdominală!

Corpul uman este compus din mai multe organe grupate în sisteme: digestiv, respirator, nervos, circulator, osos și muscular. Printre mușchii care acoperă corpul sunt incluși și cei abdominali, localizați în partea toracică a abdomenului.

Mușchii drepți abdominali (recti) sunt formați din două părți verticale paralele. Aceștia sunt atașați unei structuri fibroase pe bază de colagen, numită linea alba, care trece prin mijlocul mușchilor abdominali.

Tipuri de diastază abdominală

În timpul sarcinii, abdomenul femeii se mărește cu valori între 7 și 35 cm în 9 luni. Astfel, mușchii abdominali se întind și pot cauza două tipuri diferite de diastază. 

Diastază anatomică

În primul caz, mușchii abdominali se rup, provocând apariția unei umflături în zona burții. Acest tip de diastază abdominală este cauzată de exercițiile fizice.

Soluții pentru diastaza abdominală de două tipuri

Diastază funcțională

În a doua situație, mușchii abdominali se separă. Astfel, zona afectată devine forte vulnerabilă, necesitând  intervenție medicală.

Consecințele diastazei abdominale

Câteva dintre consecințele diastazei abdominale în timpul sarcinii sunt următoarele:

  • Podeaua pelvină își pierde fermitatea, provocând prolaps, incontinență urinară și dureri constante în zona pelviană.
  • Apariția unei umflături în mijlocul abdomenului în timpul antrenamentului fizic;
  • Slăbirea sprijinului asupra organelor interne;
  • Lăsarea pielii în zona abdomenului;
  • Arsuri, digestie proastă și senzație de greutate la stomac;
  • Dureri de spate;
  • Hernie ombilicală, inghinală sau abdominală.

De multe ori, în timpul sarcinii, mușchii se separă și se slăbesc. Dacă bănuiești că ai diastază abdominală, fă o programare la un medic specialist. Ține cont apoi de îndrumările sale, dar și de următoarele recomandări:

Soluții pentru diastaza abdominală

În primul rând, este important să clarificăm că este posibil ca persoana care are diastază abdominală să nu își revină niciodată în întregime, deoarece mușchii au suferit schimbări majore și nu își pot recupera forța și rezistența de dinainte. Câteva dintre cele mai bune modalități de întărire a mușchilor abdominali sunt:

Efortul fizic redus

Evită să ridici lucruri de jos, cum ar fi monede, bancnote sau obiecte mici, întrucât exerciți presiune asupra mușchilor abdominali. În plus, renunță la obiceiul de a te ridica din pat sprijinindu-te pe o parte a corpului. 

Exercițiile fizice

Soluții pentru diastaza abdominală precum exercițiile fizice

Abdomenele hipopresive ajută la recuperarea zonei afectate și la tonifierea mușchilor drepți. Nu vorbim despre un antrenament obișnuit al mușchilor abdominali, drept pentru care este necesar să ceri îndrumarea unui specialist.

Atelă pentru diastaza abdominală

Una dintre cele mai bune soluții pentru diastaza abdominală este folosirea unei atele special create pentru tratarea problemei. Însă este important de reținut că aceasta nu poate fi utilizată pe termen lung.

O alimentație sănătoasă

O alimentație sănătoasă previne constipația, fapt care ajută mușchii abdominali și podeaua pelvină prin eliberarea presiunii excesive atunci când mergi la toaletă.

O alimentație sănătoasă pe lista de soluții pentru diastaza abdominală

Întărirea podelei pelvine

Înainte de a rămâne însărcinată, ai grijă să îți tonifici mușchii abdominali și ai podelei pelvine. Există diverse exerciții speciale pe care le poți practica, acestea prevenind agravarea diastazei abdominale. În cazul în care problema are o evoluție negativă, există și alte soluții:

  • Fizioterapie
  • Electrostimulare
  • Intervenții chirurgicale

Alte recomandări și soluții pentru diastaza abdominală

Chiar dacă diastaza abdominală nu poate fi prevenită, poți ține cont de anumite recomandări pentru a reduce separarea mușchilor pe cât posibil:

  • Evită să ridici obiecte grele în timpul sarcinii.
  • Depune un efort cât mai mic în desfășurarea activităților zilnice.
  • Adaugă cantități mari de proteine și vitamina C în dietă.
  • Consumă zilnic lichide suficiente.

Anumite femei dezvoltă diastază abdominală în timpul sarcinii sau chiar după ce nasc. Recomandările de mai sus ajută la ameliorarea simptomelor.

Este necesar să cauți soluții pentru diastaza abdominală, întrucât vorbim despre o afecțiune medicală care trebuie tratată. Însă nu toate femeile se confruntă cu această problemă. Prin urmare, dacă ești însărcinată, nu îți faci prea multe griji. Această perioadă este minunată și trebuie să te bucuri de ea.

Te-ar mai putea interesa