De ce nu ar trebui să bem apă rece după masă

29 Noiembrie, 2018
Dacă bem apă mai multă, acidul secretat de stomac pentru procesarea hranei se diluează. Acest fapt îngreunează digestia. Ne vom simți greoi, lipsiți de vlagă după masă și ne vom continua cu greu activitățile.

Mulți oameni obișnuiesc să bea apă rece după masă cu toate că s-a dovedit faptul că acest lucru are un efect negativ asupra sănătății. Poate că exagerăm puțin dacă numim acest obicei periculos. Este totuși un obicei care poate crea disconfort și chiar durere. De aceea mulți specialiști ne recomandă să evităm a bea apă rece după masă.

De ce nu este bine să bem apă rece după masă?

Înainte de toate, trebuie să amintim că acest lucru nu a fost probat științific. Merită totuși luat în considerare, când veți avea de gând să beți un pahar cu apă rece după masă.

Dacă bem apă rece după ce am mâncat, ne putem alege cu o indigestie. Temperatura scăzută a acesteia va schimba consistența mâncării și va încetini digerarea acesteia.

Te-ar putea interesa și:

Descoperă terapia cu apă pentru slăbit

Spre exemplu, mâncarea grasă se solidifică de obicei când este amestecată cu apă rece și devine mai greu de digerat. Un proces de digestie mai îndelungat poate provoca refluxul acidului gastric.

Dacă bem apă mai multă, acidul secretat de stomac pentru procesarea hranei se diluează. Acest fapt îngreunează digestia. Ne vom simți greoi, lipsiți de vlagă după masă și ne vom continua cu greu activitățile.

band-apă-rece

Consumul de apă rece după masă îi poate afecta și pe cei care suferă de sensibilitate dentară, migrene sau dureri severe de cap.

Un pahar de apă rece poate chiar declanșa o migrenă, cauza dureri de stomac și balonare, pentru că în combinație cu apa anumite alimente își măresc volumul. Durerea se prelungește atunci când bem prea multă apă, împiedicând digestia.

Stomacul nostru este făcut să prelucreze mâncarea la temperatura corpului. Dacă mâncarea este prea rece sau prea caldă, ne supunem organismul la un efort suplimentar pentru procesul digestiei. La fel se întâmplă și atunci când mâncarea este prea condimentată. Greu de digerat, poate provoca în unele cazuri diaree.

Cum ar trebui băută apa

Experții sunt de părere că nu este bine să bem apă după masă. Totuși, recunosc faptul căorganismul nostru are nevoie zilnic de o cantitate importantă de apă pentru a funcționa corespunzător.

Unii consideră că cel mai bine ar fi să bem apă înainte de masă pentru că ne va da senzația de sațietate și vom mânca mai puțin. Nu uitați că apa are 0 calorii și că putem bea peste 2 l pe zi.

Unii oameni sunt de părere că dacă beau apă în timpul mesei vor suferi de retenție. În realitate, apa stimulează funcția renală și contribuie la hidratare.

Pentru a nu provoca problemele digestive menționate mai sus, experții ne recomandă să înlocuim apa rece cu apa la temperatura camerei.

Te-ar putea interesa și:

Este bine să bem apă foarte rece?

Beneficiile consumului de apă

band-apa-2

Faptul că apa rece, consumată împreună cu alimentele, poate da diferite probleme, nu înseamnă că apa, în general, nu este bună. Este important să bem zilnic multă apă. S-a demonstrat că aceasta este esențială pentru hidratarea organismului și îndeplinirea funcțiilor vitale.

Apă hidratează organele și țesuturile, îmbunătățește circulația și stimulează eliminarea toxinelor. Consumul de apă este foarte benefic și esențial pentru sănătatea noastră și starea de bine.

Sperăm că v-a plăcut articol nostru pe teme consumului de apă rece după masă!

  • Davy BM, Dennis EA, Dengo AL, Wilson KL, Davy KP. Water consumption reduces energy intake at a breakfast meal in obese older adults. J Am Diet Assoc. 2008;108(7):1236–1239. doi:10.1016/j.jada.2008.04.013
  • Stookey JJ. Negative, Null and Beneficial Effects of Drinking Water on Energy Intake, Energy Expenditure, Fat Oxidation and Weight Change in Randomized Trials: A Qualitative Review. Nutrients. 2016;8(1):19. Published 2016 Jan 2. doi:10.3390/nu8010019
  • Ma J., Hu W., Wu D., Zhang Q., Peng C., Cao K., Su H., Drinking cold water increases blood pressure in healthy young students. Blood Press Monit, 2014. 19 (2): 118-9.
  • Turner T., Chen X., Zahner M., Opsahl A., et al., FGF21 increases wáter intake, urine output and blood pressure in rats. PLoS One, 2018.
  • Brown CM., Dulloo AG., Montani JP., Water induced thermogenesis reconsidered: the effects of osmolality and water temperature on energy expenditure after drinking. J Clin Endocrinol Metab, 2006. 91 (9): 3598-602.