Retenția de apă: metode de prevenire

· 24 aprilie 2016
Ceaiurile diuretice sunt cea mai bună opțiune pentru a elimina excesul de lichide din organism. Acestea ajută la eliminarea toxinelor și reduc umflăturile specifice retenției de apă. 

Există mai multe motive pentru care ți se umflă mâinile și picioarele: o zi încărcată la serviciu, faptul că ești supraponderal, sarcina, un aport crescut de sare… Dacă problema ta este retenția de apă, trebuie să știi că există diverse modalități de a o preveni. Află care sunt acestea!

Cauze ale retenției de apă

Printre posibilele cauze ale retenției de apă menționăm:

  • Hipertensiunea arterială
  • Insuficiența cardiacă
  • Obiceiurile alimentare proaste
  • Faptul că ești supraponderal
  • Consumul ridicat de sare
  • Schimbările hormonale
  • Menopauza
  • Stresul
  • Problemele circulatorii
  • Consumul insuficient de apă

Atunci când organismul simte că nu primește suficientă apă, mecanismul său de apărare constă în a stoca fluidul deja prezent.

Probabil știi deja că organismul tău are nevoie de lichide pentru a-și îndeplini toate funcțiile vitale. Tocmai de aceea trebuie să-i aduci apă din exterior.

Acesta este motivul pentru care ți s-a spus de milioane de ori că trebuie „să bei doi litri de apă pe zi”. Probabil ți s-a părut că doi litri este o cantitate prea mare, dar te asigurăm că nu este deloc așa.

Retenția de apă poate afecta și gleznele

Atunci când suferi de retenție de apă, este posibil să existe o cauză ascunsă ce necesită atenție. Ai grijă să te prezinți la medic și să încerci să renunți la anumite obiceiuri nesănătoase.

Cele mai bune modalități de a preveni retenția de apă

În primul rând, este necesar să descoperi care este cauza retenției de apă și să iei în considerare zonele afectate. În general, apar umflături în următoarele regiuni:

  • Mâini
  • Picioare
  • Glezne
  • Laba piciorului
Ciorapii compresivi pot preveni retenția de apă

Pentru a preveni această neplăcere, care nu este doar o problemă estetică, ci și una de sănătate, este recomandat să adopți un stil de viață sănătos.

Ține cont de următoarele sfaturi:

Mărește-ți aportul de alimente cu un conținut bogat de apă

Adaugă în dietă fructe precum portocalele, merele, perele, piersicile și afinele. Acestea sunt bogate în vitamine și antioxidanți.

Fă mișcare pentru a-ți îmbunătăți circulația

Pentru a stimula circulația sângelui către extremitățile inferioare, apelează la activități precum mersul pe bicicletă, dansul sau plimbările în natură.

Bea opt pahare de apă pe zi

Știi deja că minimul de apă necesar pentru buna funcționare a organismului este de doi litri zilnic.

Redu consumul de sare

Dacă nu reușești să renunți complet la sare, atunci optează pentru sarea de Himalaya (sare roz). Poți să o înlocuiești și cu mirodenii, zeamă de lămâie și oțet.

Cu cât vei consuma mai puțină sare, cu atât vei renunța mai ușor la obiceiul de a ține solnița pe masă, pentru a evita tentația.

Renunță la alimentele procesate

Este bine să eviți și semipreparatele, deoarece acestea sunt foarte bogate în sodiu, elementul fiind ascuns în lunga listă de ingrediente. Printre acestea se află și peștele dat prin pesmet, cârnații / mezelurile și tot ceea ce se numește „junk food”.

Adaugă proteine în dieta ta zilnică

Nu uita că un consum insuficient de proteine scade producția de albumină, fapt ce duce la acumularea de apă în țesuturi.

Dormi între șapte și opt ore pe zi

Fă câte o pauză din când în când și nu sta în aceeași poziție ore întregi. Fie că stai în picioare sau pe scaun la locul de muncă, încearcă să îți schimbi postura cât mai des.

Somnul și relaxarea sunt esențiale pentru a preveni retenția de apă la nivelul picioarelor, gleznelor și labei piciorului.

Bea ceaiuri din plante diuretice

Există multe plante care îți pot fi de ajutor dacă apa simplă nu te atrage. Ceaiurile naturale oferă organismului lichidele de care are nevoie și o mare diversitate a gustului.

Nu purta haine strâmte

Acest aspect este foarte important dacă obișnuiești să stai foarte mult timp pe scaun. În cazul unei călătorii lungi cu avionul, poartă șosete de compresie. Sau poți chiar să le porți în fiecare zi la serviciu pentru a reduce presiunea la nivelul picioarelor.

Aceste șosete sunt excelente pentru prevenirea retenției de apă cauzate de problemele circulatorii.

Evită alimentele procesate și rafinate, precum făina albă și zahărul

Acest lucru este valabil și pentru sucurile acidulate și consumul excesiv de cafea. Acestea elimină „rezervele” de apă și aderă la fibrele musculare.

Optează pentru o dietă diversificată

Încearcă să consumi mereu fructe și legume de sezon. Cantitatea recomandată este de cinci porții pe zi. Adaugă în dietă și câteva alimente sărace în carbohidrați și sodiu, dar bogate în proteine animale sau vegetale (cartofi, ovăz, soia).

Aceste alimente ajută ficatul să producă o substanță ce previne acumularea de lichid de-a lungul membranelor celulare.

Plante care combat retenția de apă

Ceaiul de păpădie combate retenția de apă

Pentru a trata această problemă, poți apela cu încredere la plantele diuretice. Iată o listă cu cele mai bune opțiuni:

Păpădie

Păpădia este cea mai eficientă plantă pentru combaterea retenției de apă. Este recomandat să bei ceai de păpădie înainte de masa de prânz și cină. În plus, păpădia ajută la eliminarea toxinelor și îmbunătățește digestia. 

Coada-calului

Coada-calului este o altă plantă pe care este bine să o ai în casă. Aceasta stimulează eliminarea excesului de apă prin urină, reduce umflăturile, facilitează eliminarea grăsimii și a toxinelor, combate celulita și acționează ca un laxativ natural. Bea una sau două căni de ceai pe zi.

Ceai verde

Probabil știi deja cât de benefic este ceaiul verde pentru organism. Acesta arde grăsimile, accelerează metabolismul și ajută la eliminarea toxinelor. În plus, ceaiul verde combate retenția de apă!

Ceaiul verde este recomandat adesea persoanelor care doresc să slăbească.