Scăderea tensiunii arteriale cu 5 tehnici de respirație

· 31 ianuarie 2018
Dacă iei deja medicamente împotriva hipertensiunii arteriale, următoarele tehnici de respirație pot fi folosite ca tratament complementar. Reține însă că terapiile alternative nu pot înlocui tratamentul prescris de medic.

Scăderea tensiunii arteriale este unul dintre obiectivele tale? Hipertensiunea arterială este una dintre cele mai răspândite boli tăcute din lume.

Deseori nu realizăm cât de important este acest indicator de sănătate. Existența unui echilibru între tensiunea sistolică și cea diastolică garantează, de pildă, o bunăstare cardiacă optimă.

Este esențial să reținem anumite aspecte legate de tensiunea arterială. Dacă medicul te diagnostichează cu hipertensiune, acesta cel mai probabil îți va prescrie un tratament medicamentos pentru a ține problema sub control.

O altă măsură pe care va trebui să o adopți este să-ți monitorizezi atent dieta. Redu-ți aportul de sodiu și, pe cât posibil, evită sedentarismul.

Dar știai că ai la dispoziție o terapie simplă pentru scăderea tensiunii arteriale? Este vorba despre o serie de tehnici de respirație foarte benefice. Acestea presupun să respiri mai adânc și încet, astfel încât să-ți reduci ritmul cardiac.

Trebuie însă să te atenționăm că următoarele tehnici de respirație necesită puțin antrenament. De asemenea, nu uita că ele intră în categoria de „terapii complementare” și pot doar completa tratamentul prescris de medic.

În articolul de azi îți propunem 5 tehnici de respirație pentru scăderea tensiunii arteriale. Nu este deloc greu să le execuți și te vor ajuta să stabilești un echilibru între mintea și corpul tău.

1. Concentrează-te asupra unui cuvânt și respiră…

Scăderea tensiunii arteriale cu tehnici de repirație

O modalitate simplă de a-ți reduce tensiunea arterială este să te concentrezi asupra unui cuvânt anume. Când faci asta, „oprești” zgomotul mintal, inclusiv gândurile eratice care provoacă anxietate.

De îndată ce atingi o stare de calm intern, poți pune în aplicare tehnica de respirație. Iată ce trebuie să faci:

  • Așază-te într-un loc confortabil, cu spatele drept.
  • Alege un cuvânt (vânt, armonie, echilibru, pace, liniște, fluiditate…).
  • Repetă cuvântul încet, până când se formează o imagine în mintea ta.
  • Acum, inspiră adânc.
  • Ține-ți respirația timp de 4 secunde, apoi expiră puternic pentru câteva secunde.

2. O tehnică de respirație pentru a-ți „răcori” corpul

Următoarea tehnică de respirație pare ciudată, dar este foarte utilă în ceea ce privește reducerea ritmului cardiac. În plus, ea ajută la calmarea minții și la scăderea tensiunii arteriale.

De obicei, această tehnică de respirație este folosită de către practicanții de yoga. Ea a fost denumită Sheetali, un cuvânt sanscrit care poate fi tradus drept „un calm răcoros” sau „răcorirea trupului”. Sheetali se execută astfel:

  • Stai jos cu spatele drept.
  • Relaxează-ți umerii și brațele.
  • Inspiră într-un mod lent și relaxat.
  • Apoi, scoate limba și desenează litera U în aer cu vârful acesteia.
  • În timp ce execuți acest exercițiu, inspiră timp de 5 secunde. (Va trebui să fii extrem de concentrat.)
  • Acum, închide gura încet. Vei observa o senzație internă de răcoare foarte interesantă.

3. Tehnică pentru scăderea tensiunii arteriale în 5 minute

Scăderea tensiunii arteriale în 5 minute prin respirație

Această tehnică simplă și eficientă poate armoniza respirația, ajutându-te să-ți controlezi mintea. Pentru a o pune în aplicare, urmează pașii de mai jos:

  • Așază-te într-un spațiu confortabil, cu spatele drept.
  • Apleacă-ți capul ușor înapoi.
  • Închide ochii și pune mâinile pe genunchi.
  • Acum, inspiră și expiră încet de 5 ori. Execută acest pas cât mai încet posibil.
  • Respirația ar trebui să fie audibilă. Pentru a obține acest efect, strânge buzele de parcă ai încerca să pronunți vocala O.

4. Respirația abdominală

Respirația abdominală sau diafragmatică este una dintre cele mai celebre și, fără îndoială, populare tehnici de respirație. Când vine vorba de scăderea tensiunii arteriale, ea este cea mai eficientă dintre cele 5 tehnici prezentate în acest articol. Ca să o încerci, ține cont de următorii pași:

  • Pune o mână pe piept și cealaltă pe stomac.
  • Acum, respiră adânc pe nas. Ar trebui să simți diafragma—nu pieptul—extinzându-se.
  • Ține-ți respirația pentru câteva secunde, apoi expiră adânc.
  • Repetă acest exercițiu timp de 10 minute pentru a-ți limpezi mintea și a-ți echilibra inima.

5. Respirația nazală alternativă

Respirația alternativă pentru scăderea tensiunii arteriale

Am mai vorbit despre această tehnică de respirație și în alte articole. Respirația nazală alternativă este utilă pentru a reduce nivelul de stres și a avea un somn mai odihnitor.

De fapt, te sfătuim să încerci următorul truc după ce te-ai băgat în pat. Execută tehnica cu 30 de minute înainte de culcare, astfel încât să te bucuri de un somn vindecător și să te trezești cu o tensiune arterială mai echilibrată. Iată care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi:

  • Așază-te într-o poziție confortabilă, cu spatele drept.
  • Relaxează-te pentru câteva minute.
  • Apoi, astupă-ți nara dreaptă cu degetul mare drept.
  • Inspiră adânc prin nara stângă.
  • Când simți că nu mai poți inhala aer, astupă-ți nara stângă cu degetul inelar drept.
  • Acum, expiră prin nara dreaptă.
  • Repetă exercițiul, schimbând nările. Mai exact, după ce simți că nu mai poți inhala aer cu nara dreaptă, astup-o și expiră prin cea stângă.

Ești pregătit să încerci cele 5 tehnici de respirație pentru scăderea tensiunii arteriale descrise anterior? Inima și mintea ta îți vor fi recunoscătoare.

Sursa imaginii reprezentative: wikiHow.com