Sfaturi pentru a evita tulburările de somn la adolescenți

24 Mai, 2020
În timpul adolescenței, anumite obiceiuri și stiluri de viață pot afecta somnul copiilor. În acest articol, descoperă câteva sfaturi pentru a evita tulburările de somn la adolescenți!

Un somn odihnitor este esențial pentru o bună sănătate fizică și mintală. Cu toate acestea, adolescenții suferă din ce în ce mai mult de un somn de proastă calitate. Acesta este motivul pentru care am decis să împărtășim câteva sfaturi utile pentru a evita tulburările de somn la adolescenți.

În general, adolescenții ar trebui să doarmă cel puțin opt ore pe zi. Prin urmare, este esențial să cunoaștem diferitele cauze și factori care îi împiedică pe aceștia să se odihnească. Doar așa vom putea rezolva orice problemă de somn.

Sfaturi pentru a evita tulburările de somn la adolescenți

1. Redu riscul de îngrășare și combate obezitatea

În prezent, din ce în ce mai mulți copii și adolescenți sunt supraponderali din cauza unui stil de viață necorespunzător.

Studiile științifice arată o relație directă între adolescenții care nu pot să doarmă și indicele lor de masă corporală. Adolescenții cu IMC ridicat au adesea probleme de insomnie. Acest lucru confirmă faptul că obezitatea la copii și adolescenți devine din ce în ce mai gravă.

Dacă sunt lăsate netratate, tulburările de somn influențează obiceiurile alimentare, ceea ce înseamnă că pot agrava obezitatea. În acest sens, este esențial pentru adolescenți să urmeze o dietă echilibrată, bogată în legume, fructe, leguminoase, cereale integrale, carne slabă, pește și ouă. Mesele pe care adolescenții le servesc acasă ar trebui să se bazeze pe aceste grupuri alimentare. De asemenea, adolescenții ar trebui să evite consumul ridicat de făină albă, alimente prăjite și zahăr.

De asemenea, activitatea fizică este esențială, deoarece îi ajută pe adolescenți să-și mențină greutatea. Adolescenții trebuie să rămână activi și să evite un stil de viață sedentar.

Citește mai mult:

Cum să identifici minciunile adolescenților

2. Stabilește reguli clare în privința utilizării telefonului mobil

Un alt motiv pentru care tulburările de somn sunt frecvente în adolescență este tehnologia. Părinților le este greu să controleze numărul de ore pe care adolescenții le petrec pe telefoanele mobile și calculatoare, în fața televizorului sau jucând jocuri video.

Aceste dispozitive stimulează în exces adolescenții, ceea este dăunător pentru sănătatea lor. Utilizarea în exces a dispozitivelor electronice afectează direct sistemul nervos și modifică bioritmurile naturale ale corpului, ceea ce afectează somnul.

Cu toate acestea, dispozitivele electronice afectează și părinții, nu numai adolescenții. Așadar, utilizarea telefonului mobil trebuie reglementată pentru toată lumea. De asemenea, nu ar trebui să le permiți adolescenților să utilizeze niciun dispozitiv electronic cu două ore înainte de culcare.

3. Cere-i să renunțe la fumat

Adolescentă care fumează

Din păcate, oamenii încep să fumeze în perioada adolescenței, ceea ce poate duce la apariția insomniei.

De asemenea, studiile științifice arată faptul că există o relație strânsă între prostul obicei de a fuma și calitatea slabă a somnului la tineri. Așadar, renunțarea la fumat poate ajuta adolescentul să se odihnească în mod corespunzător.

Pentru a-ți ajuta adolescentul să depășească dependența de nicotină, trebuie să ai răbdare și să fii înțelegător. În plus, este posibil ca adolescentul să aibă nevoie de sprijin profesionist pentru a putea renunța la fumat.

4. Adoptă și tu un program corect de somn și respectă programul adolescentului

Un alt factor legat de tulburările de somn la adolescenți este menționat în mai multe studii: părinții care nu dorm noaptea. De exemplu, unul dintre părinți poate lucra în tura de noapte. În acest caz, este esențial să respecți programul de somn al tuturor membrilor familiei. Dacă adolescentului îi este deja greu să adoarmă, acesta poate fi trezit cu ușurință dacă faci zgomot.

Îți recomandăm:

3 lecții de viață pentru adolescenți

Sfaturi generale a evita tulburările de somn la adolescenți

O igienă bună a somnului va permite adolescenților să se odihnească și să aibă randament în activitățile lor zilnice.

  • Adolescentul ar trebui să meargă la culcare în fiecare seară la aceeași oră.
  • Ar trebui să urmeze o dietă echilibrată și să acorde atenție alimentelor pe care le consumă la masa de seară.
  • Asigură-te că adolescentul nu consumă stimulente (cafea, ceai, băuturi răcoritoare, băuturi energizante).
  • Ajută-l să lupte cu obezitatea.
  • Asigură-te că adolescentul evită un stil de viață sedentar și face mișcare de mai multe ori pe săptămână.
  • Adolescentul trebuie să evite fumatul și consumul de alcool sau droguri.
  • Stabilește reguli stricte în ceea ce privește utilizarea telefonului mobil și a tehnologiei în general, în special în orele de dinainte de culcare.
  • Stabilește-ți și tu, ca părinte, un program fix de somn și evită activitățile de noapte care pot perturba odihna familiei.
  • Asigură-te că dormitorul adolescentului este un loc liniștit și întunecat, cu o temperatură adecvată.
  • În unele cazuri, tulburările de somn la adolescenți pot fi legate de un exces de sarcini sau activități sociale sau școlare, așadar ai grijă ca programul copilului tău să nu fie supraîncărcat. Nu contează la ce facultate încearcă să ajungă dacă nu este sănătos în timp ce face acest lucru.

Sperăm că vei pune în aplicare aceste sfaturi pentru a ajuta adolescenții să doarmă mai bine. Numai în acest fel vor putea să își îndeplinească sarcinile de zi cu zi și să se mențină sănătoși.

  • Chen, D. R., Truong, K. D., & Tsai, M. J. (2013). Prevalence of poor sleep quality and its relationship with body mass index among teenagers: Evidence from Taiwan. Journal of School Health. https://doi.org/10.1111/josh.12068
  • Chaput, J. P., & Dutil, C. (2016). Lack of sleep as a contributor to obesity in adolescents: Impacts on eating and activity behaviors. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity. https://doi.org/10.1186/s12966-016-0428-0
  • Atkinson, G., & Davenne, D. (2007). Relationships between sleep, physical activity and human health. Physiology and Behavior. https://doi.org/10.1016/j.physbeh.2006.09.015
  • Dugas, E. N., Sylvestre, M. P., O’Loughlin, E. K., Brunet, J., Kakinami, L., Constantin, E., & O’Loughlin, J. (2017). Nicotine dependence and sleep quality in young adults. Addictive Behaviors. https://doi.org/10.1016/j.addbeh.2016.10.020