3 remedii naturale pentru durerea de spate

Durerea lombară apare adesea după o cădere sau o lovitură la spate. Cu toate acestea, poate apărea și din cauza exercițiilor fizice executate prost, ridicării obiectelor grele sau posturii greșite.

Ultima actualizare: 06 Mai, 2021

Leziunile lombare pot provoca dureri intense de spate și talie, deși pot fi resimțite și la nivelul feselor. De obicei, sunt cauzate de o postură greșită sau de accidentări. Pentru a scăpa de această problemă, ai nevoie de remedii naturale pentru durerea de spate.

Tipuri de dureri lombare

Femeie care are nevoie de remedii pentru durerea de spate
Durerile lombare pot fi acute și pot trece rapid sau pot deveni cronice (de lungă durată).

Pentru a trata corect durerile de spate, este important să înțelegi simptomele. Două dintre cele mai frecvente tipuri de dureri de spate sunt:

Durerile lombare acute

Aceasta se caracterizează prin durere care apare după o mișcare bruscă sau o postură greșită. Durerea acută ar trebui să dispară singură după trei sau patru zile.

Durerile lombare cronice

Dacă ai dureri de spate frecvente care durează mai mult de 12 săptămâni, este posibil să ai o problemă cronică. Se estimează că aproximativ 20% din toate cazurile de dureri lombare sunt cronice și sunt asociate în mod regulat cu sarcina, obezitatea, artrita și stresul. Interesant este faptul că femeile sunt cele mai expuse riscului apariției durerilor cronice de spate.

Corectarea posturii și evitarea situațiilor care ar putea leza spatele sunt două modalități simple de a trata durerile. Însă, deși aceștia pot fi primii pași spre vindecare, poți apela și la fizioterapie, acupunctură sau masaj.

3 remedii naturale pentru durerea de spate

Coaja de salcie albă

Coaja de salcie albă este un antiinflamator și poate ajuta la ameliorarea simptomelor febrei. Din acest motiv, este adesea recomandată pentru răceli și gripă. În plus, scoarța de salcie albă este un calmant al durerii și funcționează deosebit de bine atunci când este aplicată pe articulații. Este foarte utilă pentru vindecarea durerilor de spate.

Ceaiurile din coajă de salcie albă pot fi consumate de până la trei ori pe zi, de preferință în amestec cu alte plante care îi pot spori proprietățile medicinale și îmbunătăți gustul. Îți recomandăm să folosești coada șoricelului, mentă, călin și coada calului.

Ghimbirul

Remedii naturale pentru durerea de spate cu ghimbir
Ghimbirul are proprietăți antiinflamatoare care ajută la atenuarea durerilor lombare. Folosește-l local sau într-un ceai de plante.

Ghimbirul este celebru pentru proprietățile sale antiinflamatoare puternice, ceea ce îl face unul dintre cele mai bune remedii naturale pentru durerea de spate. Poți bea ceai de ghimbir sau îl poți aplica direct pe zona dureroasă ca unguent sau compresă.

Pentru a face o infuzie, amestecă două linguri de ghimbir cu jumătate de litru de apă. Poți consuma băutura sau o poți folosi sub formă de compresă.

Mai mult, ghimbirul este popular pentru efectele sale relaxante care ajută la ameliorarea inflamației și a durerii, motiv pentru care uleiul de ghimbir este excelent pentru masaj. Pentru a-l prepara, amestecă 5 picături de ulei esențial de ghimbir cu 10 picături de ulei de migdale. Apoi, aplică amestecul direct pe zona dureroasă și masează ușor.

Gheara diavolului

Studiile arată faptul că gheara diavolului poate reduce durerile de spate pe termen scurt și necesitatea de a lua medicamente analgezice. Cu toate acestea, este important să reții faptul că trebuie să utilizezi gheara diavolului timp de cel puțin 2 până la 3 luni pentru a obține efecte de durată în tratarea durerii lombare.

Gheara diavolului este antiinflamatoare, analgezică și antispastică. Datorită proprietăților sale analgezice, utilizarea sa este recomandată pentru tratarea inflamației țesuturilor osoase și a tendoanelor. Există capsule de gheara diavolului în doze de 450-500 mg.

Gheara diavolului poate preveni și spasmele. Din acest motiv, oamenii o folosesc pentru a trata probleme digestive precum gazele, lipsa poftei de mâncare sau distensia abdominală.

Cum să împiedici revenirea durerii

Femeie care face yoga
Practicile regulate de relaxare pot ajuta la prevenirea durerilor și a tensiunii musculare.

Una dintre cele mai bune modalități de a preveni durerile de spate este evitarea stresului și anxietății. Stresul are efecte dăunătoare asupra corpului și este una dintre principalele cauze ale tensiunii musculare, care duce la durere și disconfort.

Prin urmare, atunci când simți disconfort în zona lombară, stai pe un scaun și apleacă-te înainte, atingându-ți coapsele cu pieptul. Stai în această poziție câteva secunde. Ar trebui să simți întinderea zonei lombare.

În plus, consumul de ceaiuri de plante cu lămâie și lavandă va ajuta la calmarea nervilor și la ameliorarea tensiunii musculare. Desigur, fizioterapia, exercițiile de recuperare, acupunctura și practicile de relaxare și concentrare, cum ar fi yoga, tai chi și meditația, sunt modalități eficiente de a trata și preveni durerile de spate.

Concluzie

Pentru a preveni durerile de spate și pentru a avea un corp sănătos, nu uita să faci mișcare regulată, să te întinzi și să încerci să ai o greutate sănătoasă. Și, în cele din urmă, verifică-ți constant postura.

S-ar putea să te intereseze...
Cele mai bune exerciții pentru spate cu gantere
Doza de SănătateCitește pe Doza de Sănătate
Cele mai bune exerciții pentru spate cu gantere

Încorporarea unor exerciții pentru spate cu gantere în rutina de antrenament îți îmbunătățește postura și poate preveni leziunile.



  • Buka, A. J. (1934). Lumbago. The American Journal of Surgery. https://doi.org/10.1016/S0002-9610(34)90179-3
  • Mauro, G. L., Martorana, U., Cataldo, P., Brancato, G., & Letizia, G. (2000). Vitamin B12 in low back pain: a randomised, double-blind, placebo-controlled study. European Review for Medical and Pharmacological Sciences.
  • Da Silva, A. G., De Sousa, C. P. G., Koehler, J., Fontana, J., Christo, A. G., & Guedes-Bruni, R. R. (2010). Evaluation of an extract of Brazilian arnica (Solidago chilensis Meyen, Asteraceae) in treating lumbago. Phytotherapy Research. https://doi.org/10.1002/ptr.2934
  • Dunford E, DClinPsy MT. Relaxation and Mindfulness in Pain: A Review. Rev Pain. 2010;4(1):18–22. doi:10.1177/204946371000400105
  • Gagnier, J. J., Chrubasik, S., & Manheimer, E. (2004). Harpgophytum procumbens for osteoarthritis and low back pain: a systematic review. BMC complementary and alternative medicine, 4, 13. https://doi.org/10.1186/1472-6882-4-13