6 feluri de mâncare pe care să le mănânci noaptea fără să te îngrași
 

6 feluri de mâncare pe care să le mănânci noaptea fără să te îngrași

Poți să te bucuri de cină și să nu te îngrași. Cum? Ei bine, alegerea alimentelor potrivite și moderația sunt esențiale.
6 feluri de mâncare pe care să le mănânci noaptea fără să te îngrași
Maria Patricia Pinero Corredor

Scris și verificat de nutriționistul Maria Patricia Pinero Corredor.

Ultima actualizare: 26 ianuarie, 2023

Mulți vor să aibă o siluetă de invidiat, dar nu sunt dispuși să renunțe la mâncare. Și nici nu trebuie! Se spune că nu trebuie să mănânci noaptea, deoarece cina te face să te îngrași, dar nu este așa. Descoperă 6 feluri de mâncare pe care să le mănânci noaptea fără să te îngrași!

Adevărul este că săritul peste cină ne poate afecta sănătatea. Pentru a slăbi sau a rămâne în forma, nu trebuie să sari peste mesele principale, ci dimpotrivă. Trebuie să profiți de ele, dar nu oricum.

Secretul pentru a mânca sănătos noaptea este alegi mâncarea cu înțelepciune și să servești porții mici.

Sfaturi pentru a mânca sănătos noaptea

Ce să mănânci noaptea fără să te îngrași

 

Dacă vrem să mâncăm noaptea fără să ne îngrășam, trebuie să pregătim o cină ușoară și să stabilim un program de masă. Cel mai bine este să luăm cina cu cel puțin două sau trei ore înainte de a merge la culcare.

Nu trebuie să ne privăm de mâncare, ci să învățăm să fim moderați și să acordăm prioritate alimentelor care pot contribui nu doar la sănătate, ci și la siluetă. Trebuie să mâncăm de mai multe ori pe zi (6 mese în total, moderate și suficiente), alegând alimente care includ proteine și vitamine.

Desigur, dacă vrem să slăbim, trebuie să fim atenți nu doar la felul în care mâncăm, ci și la cât de mult ne mișcăm în fiecare zi. Stilul de viață sedentar este inamicul sănătății.

Atenție la mărimea porțiilor

Mărimea porțiilor este unul dintre secretele ca să mănânci noaptea fără să te îngrași. Câteva trucuri recomandate sunt:

  • Pune cantitatea pe care vrei să o mănânci pe o farfurie. Nu mânca direct din recipient, pentru a evita excesele.
  • Păstrează cele mai tentante alimente, cum ar fi bomboanele, chipsurile și prăjiturile, departe de vedere.
  • Mănâncă fructe sau gustări sănătoase între mese. Dacă mergem la cină înfometați, am putea ajunge să mâncăm mai mult decât am plănuit.
  • Evită alimentele bogate în carbohidrați, cum ar fi orezul, pastele, cartofii, mazărea sau pâinea seara și noaptea. Ele furnizează o cantitate mare de calorii de care organismul nu are nevoie în acest moment.

Distribuția alimentelor în farfurie este la fel de importantă ca dimensiunea porției. În mod ideal, cina ar trebui să fie 50% carbohidrați, cum ar fi verdețurile și legumele. Porția ar trebui să includă, de asemenea, 20% proteine și 30% grăsimi sănătoase, cum ar fi avocado sau nuci.

6 feluri de mâncare pe care să le mănânci noaptea fără să te îngrași

1. Ouă fierte

Bol cu ouă fierte

 

Ouăle sunt bogate în proteine și conțin aminoacizi esențiali. Ajută la satisfacerea poftei de mâncare. Dacă nu îți plac ouăle fierte, poți opta pentru o omletă franțuzească. Gătește fără ulei. Poți pune alături o salată de roșii sau oricare alta.

2. Brânză cu nuci

O porție mică de brânză conține aproximativ 100 calorii. Brânza este bogată în triptofan, proteine și cazeină. Aceasta din urmă ajută la accelerarea metabolismului.

Nucile conțin melatonină. Cercetătorii de la Universitatea din Granada au descoperit că melatonina, un hormon natural, ajută la arderea caloriilor și la prevenirea creșterii în greutate.

3. Curcan cu piure de dovleac

Piure de dovleac

 

Carnea de curcan este o sursă excelentă de triptofan și proteine sănătoase și este mai ușor de digerat decât carnea de pui. Pentru garnitură, alege un piure de dovleac. Această legumă este hrănitoare și săracă în calorii.

4. Hummus cu legume

Baza hummus-ului este năutul, un aliment bogat în vitamina B6, esențial pentru producerea de melatonină. Cea mai bună garnitură pentru acest fel de mâncare sunt legumele. Adaugă fâșii de castraveți, dovlecei sau morcov.

5. Porumb întreg

Știulete de porumb

 

Porumbul este un fel de mâncare recomandat la cină. Dar, nu vorbim de porumbul la conservă, ci de cel fiert întreg. Pune alături câteva felii de sfecla roșie sau o salată caprese.

6. Pește

Atât peștele alb, cât și peștele oceanic sunt opțiuni bune pentru o cină sănătoasă și hrănitoare. Unii recomandă mai des peștele alb, deoarece peștele oceanic are mai multe componente grase și ar trebui consumat la prânz. Cu toate acestea, ceea ce contează cu adevărat este modul în care este gătit. Nu este același lucru să mănânci un pește prăjit sau un pește la grătar.

Nu este necesar să nu mănânci noaptea, ci trebuie să mănânci corect

După cum am văzut, secretul este să păstrezi mereu moderația atunci când vine vorba de a mânca noaptea. Mărimea porțiilor, ingredientele și modul de preparare sunt factorii cheie. Servind cine uşoare, dar hrănitoare şi satisfăcătoare, vom evita să ne îngrăşăm și vom dormi mai bine.

S-ar putea să te intereseze...
Este micul dejun cea mai importantă masă a zilei?
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Este micul dejun cea mai importantă masă a zilei?

Află de ce se crede că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei și ce alimente trebuie să conțină un mic dejun sănătos!




Conținutul acestei publicații are scop pur informativ. În niciun moment nu ar trebui să faciliteze sau să înlocuiască diagnosticele, tratamentele sau recomandările oferite de către un specialist. Consultă un specialist de încredere dacă ai îndoieli și cere acordul acestuia înainte de a începe orice procedură.