Ameliorarea durerii în sindromul de tunel carpian

21 Iunie, 2020
Este foarte important să acorzi atenție poziției mâinii atunci când vorbești la telefon ori scrii la calculator. Ar fi bine, dacă se poate, să folosești o tastatură ergonomică pentru ameliorarea durerii în sindromul de tunel carpian.
 

Numeroase femei suferă de sindromul de tunel carpian. De multe ori, singura soluție pentru această problemă este intervenția chirurgicală. Până să ajungi însă acolo, merită să încerci ameliorarea durerii în sindromul de tunel carpian în mod natural.

Sindromul de tunel carpian: simptome

Femeie care suferă de sindromul de tunel carpian

Simptomele sindromului de tunel carpian apar între 30 și 60 de ani. Pentru că la femei tunelul carpian este mai îngust decât la bărbați, ele sunt mai expuse riscului de a suferi de această afecțiune, care se manifestă atunci când tunelul carpian (zona cuprinsă între oasele pumnului și ligamentul transversal carpian, unde se întâlnesc tendoanele mușchilor flexori ai mâinii și nervul median) este supus presiunii.

Din cauza comprimării, tendoanele se inflamează și uneori poate apărea și acumularea de lichid. Întreaga zonă devine rigidă și, după cum știi, foarte dureroasă. Deși apare, de obicei, la o mână, sindromul de tunel carpian ajunge să afecteze cu timpul ambele mâini, împiedicându-te să manipulezi anumite obiecte și să îți îndeplinești sarcinile zilnice.

Simptomele sindromului de tunel carpian includ:

 
  • Durere nocturnă. De asemenea, printre primele simptome ale acestei afecțiuni se numără și senzația de disconfort, furnicăturile și amorțelile, precum și crampele puternice la nivelul mâinii, care te pot trezi din somn.
  • Crampe care radiază spre cot și dureri la degetul mare.
  • Dificultăți la prinderea obiectelor mici și pierderea sensibilității degetelor. Prinderea obiectelor cu degetul mare și cel arătător este foarte dureroasă.

Aceste simptome apar mult mai frecvent la femeile însărcinate ca urmare a cantității exagerate de lichide reținute în țesuturi.

Îți recomandăm:

Remedii pentru sindromul de tunel carpian

Ameliorarea durerii în sindromul de tunel carpian

1. Cataplasme antiinflamatoare cu ghimbir

Ghimbir pentru ameliorarea durerii în sindromul de tunel carpian

Ghimbirul este una dintre cele mai bune plante medicinale cu proprietăți antiinflamatoare. 

Fă o pastă dintr-o linguriță de ghimbir ras și câteva picături de ulei esențial de eucalipt și mentă. Poți folosi ulei esențial cumpărat sau preparat chiar de tine. Ambele sunt la fel de bune. Toarnă peste ingredientele de mai sus o ceașcă de apă caldă și lasă totul să se răcească. Ține preparatul în frigider. Înmoaie o compresă în amestec și aplic-o pe zona cu probleme timp de o jumătate de oră.

 

2. Comprese antiinflamatoare cu chiparos și rozmarin

Rozmarin pentru ameliorarea durerii în sindromul de tunel carpian

Fă un ceai din două crenguțe de rozmarin și o ceașcă cu apă. Cât timp se răcește, masează-ți zona tunelului carpian cu puțin ulei de chiparos, despre care știi probabil că este una dintre cele mai puternice plante cu proprietăți antiinflamatoare. După masaj, aplică o compresă cu ceai de rozmarin pentru ameliorarea durerii în sindromul de tunel carpian.

3. Cataplasme cu făină de schinduf

Castron cu mălai

Ai auzit de proprietățile miraculoase ale schindufului? Este un ingredient excelent pentru cataplasmele antiinflamatoare. Acesta conține o cantitate importantă de niacină și vitamina B3, care luptă împotriva infecțiilor și ajută la calmarea durerilor.

Vitaminele și flavonoidele sunt ideale pentru tratarea osteoartritei și a altor probleme determinate de artrită. Tot ceea ce trebuie să faci este să amesteci făină de schinduf cu apă și să aplici pasta obținută pe mână, în zona tunelului carpian.

 

4. Recomandări alimentare pentru sindromul de tunel carpian

Suc de portocale pentru ameliorarea durerii în sindromul de tunel carpian

Sindromul de tunel carpian poate fi tratat și din interior, printr-o dietă care cuprinde alimente care scad inflamația și întăresc nervii, cartilajele și oasele. Ce ar trebui să faci? Este foarte simplu: începe-ți ziua cu o linguriță de semințe de in, care luptă împotriva inflamațiilor.

Orezul, legumele cu frunze verzi și bananele sunt antiinflamatoare excelente, la fel ca și grepfrutul, ananasul și sucul de portocale. Acestea conțin antioxidanți, minerale esențiale și vitamina B, așa că nu uita să le incluzi în dieta ta zilnică. Poți face un suc excelent, pe care să îl consumi la masă, din două frunze de kale și un măr verde. Dacă vei bea acest suc de trei ori pe săptămână, te vei simți mai bine.

5. Poziția corectă

Femeie care ține în mână un telefon mobil
 

Ia în calcul și următoarele sfaturi în ceea ce privește poziția corectă a mâinii în cazul în care suferi de sindromul de canal carpian. Scrisul la laptop poate provoca probleme în zona tunelului carpian. Încearcă să nu petreci prea mult timp tastând la laptop sau vorbind la telefon. Dacă ești nevoită să scrii mai multe ore la calculator, alege o tastatură ergonomică.

Există și câteva exerciții ușoare care pot ameliora simptomele sindromului de tune carpian. Rotește ușor pumnul timp de câteva minute sau apucă degetul mare stâng cu mâna dreaptă și întinde-l. Astfel, tendoanele nu își vor pierde flexibilitate și nu vor presa nervii. Exercițiile trebuie să fie întotdeauna ușoare, delicate.

Îți recomandăm:

5 exerciții pentru sindromul de tunel carpian

Sindromul de tunel carpian necesită aproape întotdeauna tratament chirurgical, dar pănă să ajungi în acel punct este bine să încerci remediile pe care ți le-am propus.