Aminoacizii de cocos: proprietăți și utilizări în bucătărie
 

Aminoacizii de cocos: proprietăți și utilizări în bucătărie

Dacă vă place mâncarea asiatică, dar nu vă permiteți un consum mare de sos de soia, trebuie să descoperiți aminoacizii de cocos, un bun înlocuitor al sosului.
Aminoacizii de cocos: proprietăți și utilizări în bucătărie

Ultima actualizare: 20 Iunie, 2022

Aminoacizii de nucă de cocos sunt un înlocuitor mai sănătos pentru sosul de soia. Pot oferi anumite beneficii pentru organism atunci când sunt incluși în contextul unei alimentații variate și echilibrate.

Nu conțin gluten sau lactoză, deci sunt perfecți pentru persoanele cu diferite intoleranțe. Fără îndoială, sunt o alternativă de luat în considerare atunci când preparați mâncare asiatică.

Înainte de a începe, este esențial să subliniem că sosurile nu trebuie utilizate excesiv. Ele pot să crească dramatic densitatea energetică a multor preparate.

În plus, pot conține zaharuri simple, grăsimi trans și aditivi artificiali. Aceste elemente au un impact negativ asupra organismului, deoarece cresc nivelurile de inflamație și pot ajunge să provoace boli pe termen mediu.

Ce sunt aminoacizii de cocos?

Sos de soia
Sosul de soia este bogat în sodiu; prin urmare, este contraindicat la pacienții cu hipertensiune arterială.

Aminoacizii de nucă de cocos sunt un sos folosit pentru a înlocui sosul de soia în preparatele asiatice. Au caracteristici organoleptice foarte asemănătoare, dar mai puțin sodiu în compoziție.

Sodiul poate provoca o creștere a tensiunii arteriale la persoanele predispuse. Acest lucru este confirmat de cercetările publicate în revista Seminars in Nephrology. Din acest motiv, aportul de sare trebuie uneori redus.

Pentru obținerea aminoacizilor de cocos se folosesc două elemente: sevă organică de cocos și sare de mare organică. Este important de menționat că sarea nerafinată este un produs de calitate.

Aminoacizii de cocos oferă minerale esențiale în doze adecvate, care pot ajuta la prevenirea dezvoltării unor patologii cronice și complexe pe termen mediu. Un exemplu sunt cele de tip metabolic, precum diabetul de tip 2.

Procesul de preparare a aminoacizilor de cocos este foarte simplu. În primul rând, seva este extrasă din florile arborelui de cocos. Apoi, trece printr-un proces de fermentație și este amestecată cu sare de mare nerafinată, uscată la soare. Se obține un sos de culoare închisă cu proprietăți nutritive importante.

Informații nutriționale despre aminoacizii de cocos

Din punct de vedere al nutrienților, aminoacizii de cocos au 17 elemente. pH-ul lor este echilibrat, iar indicele glicemic este scăzut, așadar aportul lor nu va avea un impact relevant asupra nivelului de glucoză din sânge. În plus, conțin vitamine din grupul B, elemente necesare pentru ca metabolismul energetic să funcționeze eficient.

O linguriță de aminoacizi de cocos poate furniza următoarele elemente:

  • 5 calorii
  • 1 gram de carbohidrați
  • 0 grame de grăsime
  • 90 miligrame de sodiu

După cum puteți vedea, este o opțiune care poate fi inclusă în contextul unei diete hipocalorice pentru a pierde în greutate. Nu va afecta prea mult numărul caloriilor consumate pe parcursul zilei, așadar oxidarea și mobilizarea grăsimilor nu vor fi compromise.

Beneficii pentru sănătate ale aminoacizilor de cocos

Sushi cu sos de soia
Spre deosebire de sosul de soia, aminoacizii de cocos nu contribuie la dezvoltarea diabetului.

Includerea aminoacizilor de cocos în contextul unei diete variate și echilibrate poate genera o serie de beneficii pentru sănătate. În primul rând, este un produs care poate ajuta la protejarea sănătății cardiovasculare.

Există unele dovezi ce arată că nuca de cocos poate ajuta la îmbunătățirea profilului lipidic. În acest fel, transportul nutrienților prin sânge este optimizat. Nivelurile de inflamație din mediul intern vor fi reduse.

Consumul de aminoacizi de cocos poate ajuta la funcționarea sistemului metabolic. În schimb, prezența produselor din soia în dietă în mod regulat ar putea crește riscul de diabet. Înlocuirea acestor elemente cu aminoacizi de cocos are rol protector. Totuși, dovezile în acest sens nu sunt puternice și majoritatea studiilor sunt efectuate pe șoareci. oricum, schimbarea pare a fi pozitivă.

De asemenea, trebuie să evidențiem faptul că acest sos poate influența pozitiv funcționarea sistemului imunitar. Antioxidanții prezenți în nuca de cocos pot ajuta la activarea sistemului de apărare a organismului, reducând astfel incidența patologiilor de tip infecțios.

Un studiu publicat în The American Journal of Clinical Nutrition confirmă acest lucru. Desigur, este necesară și garantarea unui aport suficient și continuu de vitamina C.

Aminoacizii de nucă de cocos, un bun înlocuitor pentru sosul de soia

După cum ați văzut, aminoacizii de nucă de cocos sunt o opțiune mai bună decât sosul de soia pentru a asezona mâncărurile asiatice. Vă veți putea bucura de toată savoarea mâncărurilor chinezești fără a vă face griji cu privire la posibilele efecte nocive ale unui consum ridicat de derivați de soia cu un procent ridicat de sodiu.

Este bine să se limiteze prezența sosurilor în dietă. Ca regulă generală, este esențial să se acorde prioritate metodelor de gătit curate, deoarece acestea nu adaugă preparatelor calorii suplimentare sau grăsimi de tip trans. Atunci când folosiți sosuri, alegeți variantele de casă în loc de cele industriale. Acestea din urmă conțin mulți aditivi.

S-ar putea să te intereseze...
Nucile tigru: nutrienți, beneficii și cum se adaugă în dietă
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
Nucile tigru: nutrienți, beneficii și cum se adaugă în dietă

Nucile tigru sunt un tubercul comun în Spania, dar puțin cunoscut în lume. Îți explicăm care sunt beneficiile lor și cum pot fi consumate!



  • Adrogué, H. J., & Madias, N. E. (2014). The impact of sodium and potassium on hypertension risk. Seminars in nephrology34(3), 257–272. https://doi.org/10.1016/j.semnephrol.2014.04.003
  • Eyres, L., Eyres, M. F., Chisholm, A., & Brown, R. C. (2016). Coconut oil consumption and cardiovascular risk factors in humans. Nutrition reviews74(4), 267–280. https://doi.org/10.1093/nutrit/nuw002
  • Meydani, S. N., Wu, D., Santos, M. S., & Hayek, M. G. (1995). Antioxidants and immune response in aged persons: overview of present evidence. The American journal of clinical nutrition62(6 Suppl), 1462S–1476S. https://doi.org/10.1093/ajcn/62.6.1462S