7 sfaturi pentru gestionarea finanțelor cu colegul de cameră
 

7 sfaturi pentru gestionarea finanțelor cu colegul de cameră

Mutarea este un pas pe care mulți sunt dispuși să-l facă, dar uneori este întârziat de probleme financiare. Acesta este motivul pentru care a locui cu colegii este o practică din ce în ce mai des întâlnită.
7 sfaturi pentru gestionarea finanțelor cu colegul de cameră

Ultima actualizare: 15 noiembrie, 2022

Împărțirea locuinței cu cineva este una dintre cele mai comune opțiuni în rândul milenialilor care caută independența față de părinți, dar nu reușesc să-și acopere singuri costurile. Mai jos, vă vom arăta câteva beneficii pe care le aduce împărțirea locuinței și cele mai bune sfaturi pentru gestionarea finanțelor cu colegul de cameră.

Noua generație de tineri între 20 și 30 de ani își dorește autonomie în toate domeniile. Situația locativă reprezintă problema cu cele mai multe complicații, mai ales la nivel economic. În acest context, împărțirea locuinței cu un coleg poate fi o soluție excelentă.

Avantajele și dezavantajele de a avea un coleg de cameră

Principalul avantaj al împărțirii locuinței cu un coleg de cameră este posibilitatea de a părăsi casa în care locuiți împreună cu familia și de a deveni independenți. Acest lucru se întâmplă deoarece costul de cumpărare sau închiriere a unei locuințe este prea mare. De multe ori, este imposibil să-l suportați singuri.

Totuși, atunci când decideți să împărțiți costul chiriei cu o altă persoană, perspectiva devine mai încurajatoare și aveți șanse mai mari să începeți o nouă viață.

Atunci când locuiți cu altcineva care se află în aceeași situație, este mai ușor să pășiți pe acest drum necunoscut. Conviețuirea este mai distractivă și mai plăcută atunci când aveți aceleași obiective și criterii asupra domeniilor precum ordinea, programul, vizitele și finanțele.

Unul dintre dezavantajele mutării cu un coleg de cameră este acela că, dacă acesta nu are aceleași priorități sau nu are un stil de viață asemănător, conviețuirea poate fi dificilă. Una dintre principalele probleme o reprezintă finanțele și modul de gestionare a acestora, astfel încât să nu reprezinte un motiv de dispută.

7 sfaturi pentru gestionarea finanțelor cu colegul de cameră

1. Venituri

Încă de la început, înainte de semnarea contractului de închiriere, trebuie să aveți în vedere că prețul închirierii locuinței nu trebuie să depășească 30% din veniturile fiecăruia dintre colegii de cameră. Aceasta este una dintre cele mai importante cerințe pe care trebuie să le îndeplinească persoanele care vor locui sub același acoperiș.

În primul rând, veniturile trebuie să fie suficiente pentru a acoperi chiria fără a sacrifica, de exemplu, cheltuielile cu mâncarea. În al doilea rând, trebuie să fiți siguri că niciunul nu va avea dificultăți atunci când vine vorba de a plăti partea sa de chirie.

Calcul financiar
Calculele trebuie să fie făcute în avans, astfel încât să nu apară surprize atunci când vă mutați cu un partener.

2. Contribuție

Fiecare trebuie să plătească aceeași sumă pentru chirie? În general, casele sau apartamentele nu au aceleași tipuri de camere, iar unele sunt mai mici decât altele sau au dotări diferite.

Nu ar fi corect ca cel care își alege un dormitor cu dressing propriu să plătească la fel ca cel care locuiește într-o cameră mai mică. Luați în considerare caracteristicile proprietății. În mod ideal, camerele locuinței trebuie să fie suficient de spațioase, dar nici prea mari (deoarece cresc costurile) și nici prea mici (deoarece pot fi incomode).

3. Responsabilitate

Este esențial ca cei care locuiesc împreună să aleagă de comun acord o persoană responsabilă pentru cheltuieli. Pe lângă chirie, există și utilitățile și taxele care trebuie plătite la timp pentru a evita problemele și majorările.

Acesta este unul dintre cele mai valoroase sfaturi pentru gestionarea finanțelor cu colegul de cameră. Trebuie să fiți organizați și să aveți timpul necesar pentru a îndeplini această sarcină.

4. Cheltuieli comune

Una dintre cele mai practice modalități de a ține evidența cheltuielilor este folosirea unei aplicații în care fiecare înregistrează costurile care sunt comune. La sfârșitul lunii, acestea se adună și se împart. Totuși, cea mai importantă întrebare este: care sunt cheltuielile comune?

De exemplu, în ceea ce privește mâncarea, puteți face o listă de cumpărături pe care să o folosiți la supermarket. Alimentele cumpărate astfel sunt considerate comune.

Totuși, dacă unul dintre colegii de cameră are gusturi sau preferințe pentru alimente mai scumpe sau anumite mărci, atunci va trebui să le cumpere individual pentru a evita problemele. În acest caz, aceste produse trebuie să fie etichetate acolo unde sunt depozitate.

5. Cheltuieli suplimentare

Aceasta este o altă problemă care trebuie clarificată atunci când se stabilesc regulile pentru conviețuire. Ce se întâmplă dacă numai unul dintre colegii de cameră dorește să contracteze un serviciu de televiziune prin satelit? Dacă ambii îl folosesc, costurile trebuie împărțite. Bunul simț este esențial atunci când locuiți cu un coleg de cameră.

O altă situație care ar putea genera tensiune este hrana. Să presupunem că ați fost la cumpărături pentru o perioadă mai lungă de timp, dar colegul de cameră și-a invitat prietenii și aceștia au consumat totul într-o singură noapte. Pentru a evita aceste situații neplăcute, decideți care cheltuieli sunt comune și care nu.

6. Mobilier

Sugestia noastră este să încercați să cumpărați împreună cât mai puțină mobilă și cât mai puține electrocasnice. La sfârșitul perioadei de conviețuire, împărțirea acestora poate fi dificilă.

Faceți un inventar cu ceea ce există deja și cu ce poate contribui fiecare dintre viitorii colegi. Apoi, vedeți ce vă lipsește și cumpărați ce aveți nevoie la comun.

7. Vizite frecvente

Nu este același lucru să primiți o vizită din când în când cu vizita prietenilor colegului de cameră în fiecare zi. Este corect să analizați în ce măsură persoanele care vă vizitează frecvent (cei care petrec noaptea în locuință) ar trebui să contribuie la costurile cu alimentele și utilitățile.

Fete care au dispute financiare
Dacă aceste probleme nu sunt rezolvate în timp util, pot duce la ruperea relației dintre colegii de locuință.

Sfaturile pentru gestionarea finanțelor cu colegul de cameră se bazează pe comunicare

Aceasta a fost o scurtă trecere în revistă a considerentelor financiare de care trebuie să țineți cont pentru ca împărțirea locuinței cu un coleg să fie suportabilă. Cel mai important lucru pe care ar trebui să-l faceți este comunicați și să stabiliți totul în prealabil: obiceiuri, program, mâncare, cheltuieli, gusturi personale, vizite, etc.

Comunicarea stă la baza prieteniei, iar pentru ca cheltuielile să fie corecte pentru toată lumea, chiar și cel mai mic detaliu trebuie pus la punct încă de la început.

Sperăm că v-am ajutat să faceți acest pas foarte important și să găsiți cel mai potrivit coleg de locuință pentru a dobândi independența atât de dorită de toată lumea!

S-ar putea să te intereseze...
8 moduri de a înfrunta frica atunci când începi un nou proiect
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
8 moduri de a înfrunta frica atunci când începi un nou proiect

Acceptă că incertitudinea face parte din orice poveste. Descoperă 8 moduri de a înfrunta frica atunci când începi un proiect!



  • Tavera Uribe, I. C. (2018). Motivadores e inhibidores de los millennials con independencia económica para la compra de alimentos saludables como frutos secos y semillas a través de medios en línea(Doctoral dissertation, Universidad EAFIT).
  • Solís Rodríguez, F. T. (2020). Motivaciones de las generaciones millennial y centennial para la creación de nuevas empresas. Instituto de Ciencias Sociales y Administración.
  • Ledesma, D. S. S. (2021). Análisis conceptual sobre los Millennial, una generación de retos, distinción de la actitud emprendedora. In Crescendo11(4), 405-423.
  • Sora Barreto, L. A. (2020). Cartilla financiera: cómo manejar sus finanzas personales.
  • Andrade, C. P., Dulcey, J. A., & Gomez, M. J. S. (2011). Mis finanzas personales. Aguilar.
  • Delgado, L. O. F. (2009). Las finanzas personales. Revista Escuela de Administración de Negocios, (65), 123-144.