Te îngrași dacă mănânci repede?

07 Iunie, 2020
Viteza cu care mănânci este un factor important care influențează digestia și ajută în controlul greutății.

Multe persoane care încearcă să piardă în greutate caută noi modalități de a reduce numărul de calorii pe care îl consumă. Cu toate acestea, de multe ori, oamenii se concentrează doar pe alimentele pe care le consumă, nu și pe modul în care mănâncă. Te îngrași dacă mănânci repede?

Anumite studii științifice arată faptul că viteza cu care mănânci este legată de creșterea în greutate. Un posibil motiv pentru acest lucru ar putea fi faptul că mâncatul lent te ajută să te simți sătul mai repede. De asemenea, mâncatul mai lent pare să crească cantitatea de apă pe care o bei și extensia stomacului. Acest lucru afectează procesul biologic care determină cât de mult mănâncă o persoană.

În acest articol, vei afla tot ce trebuie să știi despre modul în care viteza cu care mănânci îți afectează greutatea.

Te îngrași dacă mănânci repede?

Hormonul sațietății

Fructe folosite drept combusytibil pentru organism
Răspunsul hormonal care induce senzația de stomac plic este lent, motiv pentru care mâncatul încet ajută la interpretarea sațietății la momentul potrivit.

Mâncatul prea rapid previne funcționarea corectă a mecanismului biologic care te anunță că ești sătul. Aceste informații sunt reglementate de o serie de hormoni, principalul fiind colecistokinina. Atunci când mănânci, începe un proces care informează creierul că ești „sătul”.

Fiind conștient de acest aspect, poți opri consumul de alimente de care nu ai nevoie, deoarece nevoile tale nutriționale sunt deja satisfăcute. Însă acest mecanism are nevoie de timp pentru a se activa. Așadar, dacă mănânci prea repede, este posibil să fi consumat mai multe alimente decât este necesar.

S-a demonstrat faptul că mâncatul prea rapid reduce secreția hormonilor care duc la apariția sațietății.

Citește mai mult:

Laptele integral sau cel degresat: care este mai bun?

Studii despre viteza cu care mănânci și câștigul în greutate

Mai multe studii științifice au arătat faptul că mâncatul mai lent poate reduce semnificativ cantitatea de alimente pe care o consumi.

Un astfel de studiu a fost realizat în rândul unui grup mic de participanți. Acesta a inclus persoane cu greutate normală și persoane care erau obeze sau supraponderale. Tuturor li s-a oferit opțiunea de a mânca într-un mod relaxat și în condiții optime. Cu altă ocazie, li sa cerut să mănânce foarte rapid.

Rezultatele au arătat faptul că toți participanții au consumat mai puțină mâncare atunci când au mâncat încet. Acestora le-a fost mai puțin foame mai târziu în comparație cu situația în care au mâncat mai repede.

Ce alimente să consumi pentru a reduce viteza cu care mănânci?

Femeie care știe că te îngrași dacă mănânci repede
Evită să mănânci făcând și altceva, deoarece acest lucru îți distrage atenția de la mâncare și te încurajează să mănânci mai repede.

Toate mesele care sunt consumate în mai puțin de 20 de minute sunt considerate prea rapide, indiferent de ceea ce mănânci.

Mai jos, îți vom oferi câteva sfaturi pentru a te ajuta să mănânci mai lent:

  • Locul în care mănânci este foarte important. Acesta trebuie să fie liniștit și să te îmbie să mănânci într-un mod relaxat. Profesioniștii ne sfătuiesc să mâncăm cu televizorul oprit, deoarece acesta ne poate distrage atenția, făcându-ne să mâncăm mai repede fără să ne dăm seama.
  • Mestecă între 20 și 25 de ori fiecare mușcătură. Pe măsură ce faci acest lucru, încearcă să identifici ingredientele pe care le consumi.
  • Folosește tacâmuri, chiar și pentru pizza sau sandwich-uri.
  • Mâncatul alături de alți oameni te ajută să socializezi și, de asemenea, să mănânci mai încet.

Citește mai mult:

Diete periculoase pentru sănătate

De asemenea, nu uita că trebuie să adopți obiceiuri alimentare corecte pentru a fi sănătos. Nu doar tipul de alimente pe care îl consumi joacă un rol decisiv, ci și rutina și obiceiurile tale, cum ar fi viteza cu care mănânci. Te îngrași dacă mănânci repede!

  • Andrade, A. M., Greene, G. W., & Melanson, K. J. (2008). Eating Slowly Led to Decreases in Energy Intake within Meals in Healthy Women. Journal of the American Dietetic Association. https://doi.org/10.1016/j.jada.2008.04.026
  • Macht, M., Meininger, J., & Roth, J. (2005). The pleasures of eating: A qualitative analysis. Journal of Happiness Studies. https://doi.org/10.1007/s10902-005-0287-x
  • Clevenger, A. P. (1991). Hábitos alimenticios. Ecología Del Oso Pardo En España. Monografías Del Museo Nacional de Ciencias Naturales, 4.