8 strategii pentru a gestiona timpul mai bine - Doza de Sănătate
 

8 strategii pentru a gestiona timpul mai bine

A ști cum să-ți gestionezi timpul pentru a fi mai productiv este o abilitate pe care o putem învăța cu toții. Iată câteva strategii care te vor ajuta în acest sens!
8 strategii pentru a gestiona timpul mai bine

Ultima actualizare: 23 mai, 2021

Simți că nu sunt suficiente ore în zi pentru a îndeplini toate sarcinile în așteptare? Îți este greu să faci tot ce ți-ai propus? Îți propunem 8 strategii pentru a gestiona timpul mai bine!

Este timpul să-ți reorganizezi rutina zilnică. Dacă vrei să gestionezi mai bine timpul, trebuie să pui lucrurile în ordine și să fii disciplinat/ă. Secretul este să gestionezi și să folosești corect orele din zi. Acestea fiind spuse, dacă nu știi cum să faci acest lucru, iată câteva opțiuni!

Posibile motive pentru care nu ai suficient timp

Numeroase motive ne împiedică să profităm la maxim de orele zilei. Majoritatea au legătură cu modul în care gestionăm timpul. Printre cele mai frecvente sunt următoarele:

Lipsa de organizare

De obicei, faci o listă a sarcinilor în așteptare și le acorzi prioritate? Programezi executarea activităților în avans?

Dacă nu ai încercat să faci asta, este timpul să-ți creezi un nou obicei. Organizarea activităților este un aspect fundamental dacă vrei să-ți gestionezi timpul mai eficient.

Oamenii care nu știu să se organizeze și au multe sarcini în așteptare, nu știu de unde să înceapă. De asemenea, acordă prioritate lucrurilor care nu sunt la fel de urgente. Procedând astfel, investesc energia și efortul într-un mod greșit.

Pierderea timpului pe internet

Există un număr mare de oameni care petrec mult timp verificând rețelele de socializare sau navigând pe internet. Aceasta reprezintă o problemă, deoarece au tendința de a uita că există o realitate în afara ecranului și numeroase sarcini de îndeplinit.

Incapacitatea de a spune „nu”

Un alt motiv pentru care nu ai suficient timp poate fi faptul că faci compromisuri și accepți prea multe sarcini. În cele din urmă, îți depășești limitele și compromiți calitatea a ceea ce faci.

Prin urmare, dacă știi că programul tău este strâns, evită să faci mai multe activități decât ai deja pe listă. Un pas preliminar este să te organizezi și să-ți cunoști limitele.

Obiceiul de a face mai multe lucruri simultan

Mulți oameni sunt multitasking. De exemplu, în timp ce răspund la un email, vorbesc la telefon și se asigură că ceea ce este pe aragaz nu se va arde. Dacă ești unul dintre acei oameni, este timpul să începi să faci lucrurile în ordine și să te concentrezi pe fiecare sarcină pe rând.

Multitaskingul poate funcționa într-o oarecare măsură. Cu toate acestea, există un risc mai mare de a greși ceva.

Concentrarea tuturor eforturilor pe un singur lucru

Cealaltă extremă este să investești mult efort, timp și concentrare pentru un singur lucru. Acest lucru duce la neglijarea altor sarcini. Nu este greșit să te dedici unui lucru specific, dar este mai bine să fii eficient/ă și să-l termini în cel mai scurt timp posibil.

Dacă simți că nu faci progrese într-o activitate, treci la următoarea în ordinea priorităților. Nu uita să revii asupra sarcinii inițiale atunci când ai mai mult timp și mai multe resurse la dispoziție.

Femeie care cunoaște strategii pentru a gestiona timpul mai bine
Utilizarea internetului este complicată dacă nu este bine gestionată. Rețelele de socializare consumă mult timp, care nu este întotdeauna productiv.

8 strategii pentru a gestiona timpul mai bine

Să analizăm 8 strategii care te pot ajuta să gestionezi mai bine timpul. Unele dintre ele pot fi combinate cu altele și fiecare persoană va trebui să stabilească dacă se potrivesc cu preferințele sale.

1. Fă o listă cu prioritățile pentru a gestiona timpul

În noaptea dinainte sau chiar dimineața, scrie tot ce dorești să realizezi în acea zi. Apoi, acordă fiecărei sarcini un nivel de prioritate. De exemplu, pune „urgent” în dreptul acelei activități care trebuie făcute în următoarele 24 de ore; „important” pentru sarcinile care trebuie făcute în următoarele zile și „mai puțin urgent” pentru cele care pot aștepta mai mult. Acest lucru îți va permite să te concentrezi asupra celor mai relevante sarcini.

2. Programează ore specifice pentru diverse activități

După ce creezi lista obligațiilor, în mod ideal, ar trebui să-ți programezi ziua în mod eficient. Asta înseamnă că fiecare activitate și sarcină ar trebui să aibă alocat propriul interval orar. De asemenea, determină timpul necesar pentru a le efectua. În acest fel, vei ști tot ce trebuie să faci și cât timp va dura.

Începe ziua efectuând activitățile cu cea mai mare prioritate și dificultate. Dimineața ai mai multă energie. Lasă cele mai simple și banale lucruri pentru sfârșitul zilei. Pe măsură ce ziua trece, vei fi din ce în ce mai obosit/ă și este mai bine să lași pentru finalul zilei lucruri care necesită mai puțin efort.

3. Evită să amâni sarcinile pentru a gestiona corect timpul

Pentru a finaliza toate sarcinile zilei, evită să amâni lucrurile. Amânarea va face ca sarcinile să se acumuleze și vei simți foarte mult stres din această cauză. În schimb, încearcă să finalizezi obligațiile la timp, astfel încât să poți rezolva posibilele complicații și să respecți în continuare programul stabilit.

4. Rezervă întotdeauna timp pentru tine

Chiar dacă ai o mulțime de activități în așteptare, trebuie să-ți acorzi timp și ție. De preferință, ar trebui să faci acest lucru înainte de începerea zilei. În acest fel, îți vei crește nivelul de energie și vei fi mai pregătit/ă să faci față stresului zilnic. Printre activitățile pe care le poți face în acest timp dedicat ție, poți medita între 10 și 20 de minute după ce te-ai trezit, ai făcut exerciții fizice sau ai servit un mic dejun sănătos și nutritiv.

5. Pregătește ce poți cu o seară înainte

Pe lista de strategii pentru a gestiona timpul mai bine avem și pregătirea în avans. Cu o seară înainte, pregătește-ți hainele, mâncarea și materialele pe care le vei folosi a doua zi. Acest lucru te va împiedica să alergi în căutarea sau pregătirea lucrurilor necesare pentru a începe ziua.

6. Păstrează spațiul de lucru curat și organizat pentru a gestiona mai bine timpul

Ordinea și curățenia la locul de muncă le permit oamenilor să se simtă confortabil și să fie mai productivi. Evită să pierzi timpul căutând lucruri din cauza dezordinii. Indiferent de locul de muncă sau spațiul alocat biroului, important este să te asiguri că păstrezi întotdeauna ordinea și curățenia.

Birou curat și ordonat
Dacă locul tău de muncă este ordonat, vei pierde mai puțin timp când vine vorba de îndeplinirea sarcinilor.

7. Elimină elementele care distrag atenția

Unele dintre cele mai importante elemente care îți distrag atenția sunt rețelele de socializare și mesageria de pe dispozitivele electronice. Când lucrăm, trebuie să evităm aceste obiceiuri, deoarece ne pot distrage atenția. Dacă este foarte dificil, există diferite aplicații care blochează rețelele de socializare sau poșta electronică în timpul lucrului.

8. Mergi la culcare devreme pentru a-ți gestiona mai bine timpul

A te odihni bine este vital dacă vrei să-ți gestionezi timpul în mod corespunzător. Prin urmare, încearcă să te culci devreme, înainte de ora 22. În acest fel, te vei bucura de beneficiile somnului și te vei trezi cu mai puține dificultăți.

Gestionarea timpului necesită perseverență

Problema nu este că ziua are prea puține ore. Este vorba despre posibilitatea de a organiza și programa timpul. De asemenea, este extrem de important să-ți cunoști capacitățile și limitele. Acest lucru îți va permite să nu te suprasoliciți cu sarcini pe care nu le vei putea îndeplini.

Pe scurt, principalele strategii pentru a gestiona timpul depind de o bună organizare a sarcinilor și de îndeplinirea adecvată a acestora. Dacă reușești să te organizezi eficient, gestionarea timpului nu va mai fi o problemă!


Toate sursele citate au fost revizuite în profunzime de către echipa noastră pentru a asigura calitatea, fiabilitatea, actualitatea și valabilitatea lor. Bibliografia acestui articol a fost considerată fiabilă și precisă din punct de vedere academic sau ştiinţific.



Acest text este oferit numai în scop informativ și nu înlocuiește consultarea cu un profesionist. În caz de îndoieli, consultați-vă cu specialistul dvs.