Cum îți înveți copilul să gestioneze timpul

22 iulie 2019
Este datoria părinților să-și învețe copiii cum să gestioneze timpul pentru a-i ajuta să fie productivi în ceea ce privește studiul și orele libere pentru joacă.

Este important pentru copiii să învețe să își organizeze responsabilitățile de zi cu zi și să folosească timpul în mod înțelept. Mersul la școală, temele și orele de joacă… toate pot fi făcute dacă îți înveți copilul să gestioneze timpul pe care îl are la dispoziție. Programul făcut de părinți determină cum va fi viața zilnică a copiilor.

Atunci când ambii părinți lucrează departe de casă sau când numai unul dintre aceștia se ocupă de gospodărie, viața copilului este încărcată de diverse activități. Programul său pare a fi foarte încărcat.

Însă faptul că un copil sare de la o activitate la alta nu înseamnă că acesta știe cum să folosească timpul în mod înțelept. Este foarte posibil ca nici părinții săi să nu știe cum să-și organizeze programul în mod eficient. Atât părinții, cât și copiii trebuie să dobândească abilități de gestionare corectă a timpului.

Copilul trebuie să cunoască și să prețuiască valoarea timpului

Copii la curs de înot

Copiii tăi te aud spunând probabil foarte des „Timpul înseamnă bani” sau „Nu am timp”. Dacă aceștia sunt încă mici, cel mai probabil nu înțeleg la ce te referi. Copiii nu au noțiunea timpului și nici nu știu în ce mod influențează acesta viața oamenilor.

Pe măsură ce cresc, copiii încep să înțeleagă ce înseamnă cuvinte precum „azi”, „mâine”, „chiar acum”, „mai târziu” și altele.

Cum îți înveți copilul să gestioneze timpul? Totul începe odată cu răsăritul soarelui. Trezitul trebuie să se facă la o anumită oră în fiecare zi. Apoi urmează îmbrăcatul, servirea micului dejun și mersul la școală. Aceste momente de început ale zilei reprezintă prima șansă ce ți se oferă pentru a-l învăța pe copil să-și organizeze timpul în mod eficient.

După ce se întoarce de la școală, acesta trebuie să organizeze lucrurile pentru a se putea ocupa de teme și de activitățile extracuriculare și pentru a se juca. Îi poți spune copilului că este suficient timp pentru fiecare tip de activitate și că, după ce termină, îi va rămâne timp liber și pentru a face ce vrea.

Însă nu este o idee bună nici să-l ții pe copil ocupat tot timpul. Aproape toți părinții procedează în acest mod: își copleșesc și suprasolicită copiii cu diverse activități. Copilul trebuie să învețe că, dacă este responsabil, se poate bucura de timpul liber rămas așa cum dorește. Aceasta va fi cea mai mare recompensă pentru el.

Cum îți înveți copilul să gestioneze timpul

Probabil știi deja că exemplele pe care le oferi copilului sunt de o importanță majoră. Dacă ești mereu pe fugă să duci copilul la școală sau dacă întârzii întotdeauna când trebuie să-l iei, nu îi oferi cel mai bun exemplu de gestionare corectă a timpului.

Organizează-ți temeinic propria agendă zilnică pentru ca cel mic să înțeleagă ce înseamnă gestionarea timpului petrecut la serviciu, acasă sau cu familia.

De asemenea, trebuie să gestionezi timpul pe care copilul îl dedică temelor și studiului. Acesta nu ar trebui să facă temele înainte de culcare. Lucrurile importante, precum proiectele la cere trebuie să lucreze zile întregi sau pregătirea pentru teste nu trebuie lăsate niciodată pe ultima sută de metri. Ajutându-l să organizeze corect astfel de lucruri, îți înveți copilul să gestioneze timpul.

În plus, trebuie să-l ajuți pe cel mic să înțeleagă că, dacă va fi mai productiv la efectuarea temelor sau îndeplinirea altor sarcini, va avea mai mult timp liber.

Citește mai mult:

Copiii sunt reflexia părinților – mit sau adevăr?

Pentru copii, cel mai important și interesant lucru este joaca. Prin urmare, trebuie să profităm de interesul lor pentru această activitate pentru a-i învăța importanța timpului bine organizat.

Ajută-l pe copil să-și organizeze programul

Copil care face teme

Timpul liber în care se poate juca în voie este cea mai mare recompensă pentru un copil care reușește să-și gestioneze eficient timpul. Iată câteva recomandări cheie pentru a-l ajuta să realizeze acest lucru:

Stabilește un program rezonabil

Copilul tău trebuie să aibă un program bine stabilit pe care să învețe să-l urmeze. Acesta trebuie să includă timp pentru joacă, studiu, uitat la televizor, sport sau navigat pe internet.

Copiii adoră programul bine stabilit. Însă acest lucru nu înseamnă că aceștia nu trebuie să fie niciodată spontani sau flexibili.

Creează și încurajează rutina

  • Atunci când copilul se dă jos din pat dimineața, acesta trebuie să știe că trebuie să se pregătească pentru școală.
  • Trebuie să își termine temele înainte de a se juca.
  • Este necesar să strângă jucăriile folosite și să le pună la locul lor înainte de a lua altele.
  • Înainte de a merge la culcare, copilul trebuie să aibă ghiozdanul pregătit pentru a doua zi și să facă baie.

Rutina zilnică ajută la organizarea timpului și armonizarea programului.

Vezi și:

Copiii care dorm cu părinții în același pat

Oferă roluri și responsabilități

Rolurile îi entuziasmează pe copii și îi determină să își îndeplinească responsabilitățile. Copilul tău trebuie să știe că este responsabil de „ceva” în gospodărie.

În mod similar, dacă ai doi sau mai mulți copii, trebuie să atribui roluri și responsabilități fiecăruia dintre ei. Spre exemplu, un copil poate fi responsabil de plimbatul câinelui, iar altul de udarea plantelor.

Concluzii

Cum înveți copilul să getsioneze timpul eficient

A învăța copilul cum să gestioneze timpul este un aspect foarte important, deoarece în acest mod va reuși întotdeauna să termine sarcinile la timp. În plus, organizarea corectă îl va face pe copil să fie mai responsabil. Astfel, se va putea bucura din plin de timpul liber rămas pentru activitățile sale preferate.

  • Prieto Ruz, T., España, E., & Martín, C. (2012). Algunas cuestiones relevantes en la enseñanza de las ciencias desde una perspectiva Ciencia-Tecnología- Sociedad. Revista Eureka Sobre Enseñanza y Divulgación de Las Ciencias.

rodin.uca.es/xmlui/handle/10498/14625

  • Escuela Nacional de Antropología e Historia (Mexico), C. L. (2003). Entre lo colectivo y lo individual: La experiencia de la escuela a través de relatos de vida. Nueva antropología.
  • Murga, H. V. (2014). Tipo de familia y ansiedad y depresión. Revista Médica Herediana.