Cum să previi creșterea glicemiei

21 Februarie, 2021
Când vine vorba de dieta zilnică, trebuie să avem în vedere că anumite produse declanșează creșteri ale zahărului din sânge. Multe sunt foarte dăunătoare pentru corp. Așadar, trebuie să adoptăm obiceiuri mai sănătoase.

Hiperglicemia și creșterile bruște ale zahărului în sânge pot duce la boli grave, cum ar fi diabetul. Chiar și fără a ajunge într-o astfel de extremă, oricine poate simți simptomele consumului excesiv de zahăr, cum ar fi pierderea bruscă în greutate, setea excesivă și oboseala constantă. Cum poți să previi creșterea glicemiei?

Unii pacienți prezintă vedere încețoșată, edeme și somnolență. Persoanele cu diabet zaharat de tip I și II au probleme cu respirația și ritmul cardiac. Ceea ce este important este prevenirea acestor probleme. Vestea bună este că există modalități de a o face.

Cum să previi creșterea bruscă a glicemiei

Bea multe lichide

Evitarea deshidratării ar trebui să fie unul dintre obiectivele tale în lupta împotriva hiperglicemiei. De fapt, consumul de apă este atât o măsură preventivă, cât și o parte a tratamentului de recuperare. Un corp deshidratat nu face decât să-ȚI înrăutățească starea de sănătate. Orice lichid este bun, atât timp cât nu este procesat și nu conține zahăr.

Citește mai mult:

8 plante care scad glicemia în mod natural

Ține evidența nivelului de zahăr din sânge

Persoană care își măsoară glicemia
Printr-o analiză a glicemiei sau a hemoglobinei A1C, vei afla nivelul zahărului din sânge.

Persoanele cu diabet știu că măsurarea nivelului zahărului din sânge este principalul lor aliat. De fapt, toată lumea ar trebui să fie conștientă de acest lucru. Persoanele cu predispoziție la această afecțiune trebuie să-și monitorizeze constant nivelul glicemiei.

Cel mai important lucru este măsurarea glucozei înainte de fiecare masă. Aceasta ar trebui să fie între 80 și 130 mg/dL. Este normal ca acest indicator să crească după consumul de alimente, așa că va trebui să-ți măsori nivelul zahărului din sânge și după ce mănânci. Acesta nu trebuie să depășească 180 mg/dL.

În prezent, există dispozitive speciale cu ajutorul cărora poți obține o analiză a nivelului de glucoză în doar câteva secunde. Dar nu-ți face griji dacă nu ai un glucometru, există și o altă modalitate de a face acest lucru.

Testul de hemoglobină A1C – controlul glucozei

Testul de hemoglobină A1C este destinat celor care nu și-au verificat niciodată nivelul zahărului din sânge. Acesta este un test de sânge care îți permite să afli nivelul mediu de glucoză din ultimele trei luni. Este un punct de plecare excelent pentru a controla acest indicator al corpului.

Metoda se bazează pe măsurarea hemoglobinei. Această componentă, prezentă în celulele roșii din sânge, captează glucoza atunci când nivelurile sale din sânge sunt ridicate. Timpul de înjumătățire al celulelor roșii din sânge este de 120 de zile, astfel încât măsurarea va indica media glicemiei în acel moment.

În mod ideal, toată lumea ar trebui să facă acest examen medical de două ori pe an. Ne-am îngriji mai bine și orice specialist ne-ar putea recomanda o dietă sau un tratament specific. În orice caz, este bine să ai și un glucometru pentru a menține o evidență zilnică a glicemiei.

Încearcă să nu fumezi

Previi creșterea glicemiei renunțând la fumat
Un stil de viață nesănătos joacă un rol important în dezvoltarea diabetului și a altor boli metabolice conexe.

Obiceiurile nesănătoase sunt o sursă inepuizabilă de boli. Știm acum că există o relație între fumat și creșterea nivelului de glucoză. Prin urmare, una dintre cele mai bune modalități de a evita diabetul este să renunți complet la fumat.

Renunțarea sau reducerea consumului de tutun și băuturi alcoolice poate reduce riscul de boli de inimă și accident vascular cerebral. Aceste patologii pot duce la complicații grave în mijlocul unei crize de hiperglicemie. De asemenea, trebuie să măsori și alți indicatori, cum ar fi nivelul colesterolului și tensiunea arterială.

Citește mai mult:

Hiperglicemia și diabetul: semne de avertizare

Controlul consumului de carbohidrați

Consumul de glucide simple este principala cauză a creșterii bruște a glicemiei. Trebuie să reții faptul că acestea sunt absorbite rapid atunci când sunt procesate de sistemul digestiv, ducând la creșterea glicemiei. Acest lucru confirmă importanța unei nutriții echilibrate pentru corpul uman.

Conform teoriilor carbohidraților, substituirea carbohidraților simpli cu tipuri de carbohidrați complecși ne permite să avem niveluri bune de glucoză și o sănătate digestivă mai bună. Există produse alimentare ce conțin glucide sănătoase, cum ar fi fructele, legumele și leguminoasele.

În plus, este important să faci exerciții fizice în mod regulat. De fapt, orice activitate fizică este bună pentru reglarea nivelului de glucoză și împiedicarea acumulării sale sub formă de grăsime.

Așadar, începe cu o plimbare ca să previi creșterea glicemiei. Dar reține faptul că, pentru ca exercițiile fizice să fie eficiente, trebuie să faci un efort real, întotdeauna adaptat nevoilor tale personale. După cum poți vedea, trebuie să faci o prioritate din reglarea glicemiei, pentru a evita problemele de sănătate în viitor.

  • Universidad de Santander. 2017. Cómo prevenir la diabetes. Extraído de: https://www.udes.edu.co/images/2017B/Documentos/CONSEJOS_PARA_PREVENIR_LA_DIABETES.PDF
  • Connie Crawley, MS, RD, LD · Especialista de extensión en nutrición y salud. Cómo prevenir la diabetes tipo 2. Extraído de: https://www.cdc.gov/diabetes/diabetesatwork/pdfs/SP-preventingtype2diab.pdf
  • Kids Health. Los carbohidratos y la diabetes. (2016). Recuperado el 6 de octubre de 2020. https://kidshealth.org/es/parents/carb-diabetes-esp.html
  • Clínica Mayo. Hiperglucemia en la diabetes. (2019). Recuperado el 6 de octubre de 2020. https://www.mayoclinic.org/es-es/diseases-conditions/hyperglycemia/diagnosis-treatment/drc-20373635
  • Diabetes mellitus y riesgo cardiovascular. Recomendaciones del grupo de trabajo Diabetes Mellitus y Enfermedad Cardiovascular de la Sociedad Española de Diabetes 2009. (2010). Clinica e Investigacion En Arteriosclerosis. https://doi.org/10.1016/j.arteri.2010.03.004
  • The global diabetes community. Water and Diabetes. (2019). Recuperado el 6 de octubre de 2020. https://www.diabetes.co.uk/food/water-and-diabetes.html