Exerciții pentru eliminarea gazelor ușoare și eficiente
 

Exerciții pentru eliminarea gazelor ușoare și eficiente

Următoarele exerciții pot ajuta la eliminarea gazelor intestinale. Pentru a le executa, este nevoie doar de un spațiu optim acasă și de haine confortabile.
Exerciții pentru eliminarea gazelor ușoare și eficiente

Ultima actualizare: 27 Aprilie, 2022

Aveți constant gaze? Simțiți că asta vă afectează atunci când mergeți la serviciu sau în locuri publice? În acest caz, apelați la exerciții pentru eliminarea gazelor intestinale!

Efectuarea acestor exerciții nu va dura mai mult de 15 minute. În plus, ele pot ajuta la relaxare și la reducerea stresului. Prin practicarea lor, veți obține mai multe beneficii în același timp.

Exerciții pentru eliminarea gazelor ușoare și eficiente

Conform acestei cercetări efectuate în 2006, flatulența este o problemă comună la unele persoane. Este neplăcută, dar, în general, nu afectează în mod semnificativ sănătatea. Este cunoscută și sub numele de meteorism, adică prezența excesului de gaze în intestin, care provoacă spasme intestinale și distensie abdominală.

Exercițiile de mai jos sunt ideale pentru acele persoane care se simt inconfortabil din cauza acumulării de gaze și care doresc să obțină o ușurare rapidă. Este necesar doar un covoraș de yoga. Trebuie evidențiată importanța respirației profunde pe parcursul execuției acestor posturi, pentru beneficii maxime.

Poziția copilului (Balasana)

Exerciții pentru eliminarea gazelor intestinale

 

Această poziție vă este familiară, deoarece este adesea inclusă în sesiunile de întindere înainte și după antrenamentele la sală. Este cunoscuta sub denumirea de Balasana sau poziția copilului și este folosită pentru odihnă, calmarea corpului și calmarea emoțiilor și gândurilor. Acest lucru se datorează faptului că fluxul de sânge către cap este intensificat.

Se recomandă să mențineți această poziție pentru minim 2 minute. În acest fel, organismul este lăsat să se relaxeze pentru a elimina gazele. În plus, se poate face și invers, cu fața în sus și picioarele trase spre piept.

Cum trebuie să procedați?

  • În primul rând, stați în genunchi.
  • Trunchiul trebuie întins înainte cu brațele întinse.
  • Executați 5 cicluri de respirație (inhalare și expirare doar pe nas).
  • Se recomandă repetarea procesului de două până la trei ori.

Poziția vântului (Pavanamuktasana)

Poziție de yoga

 

Această postură trebuie menținută timp de 2 minute.

Cum trebuie să procedați?

  • În primul rând, corpul trebuie să fie poziționat pe spate, cu picioarele întinse.
  • În al doilea rând, unul dintre picioare trebuie ținut la piept.
  • Este similară cu poziția copilului inversată. Cu cât genunchiul piciorului îndoit este adus mai mult spre piept, cu atât mai bine.
  • Atunci când trageți piciorul la piept, încercați să atingeți nasul cu genunchiul. Astfel, exercițiul este mai profund și mai eficient.
  • Efectuați 6 cicluri de respirație (inhalați și expirați doar pe nas).
  • Eliminați gazele cu această postură!

Poziția plugului (Halasana)

Femeie care practică yoga

 

Poziția plugului este foarte eficientă pentru a elimina gazele intestinale. Este recomandat să aveți grijă atunci când executați această poziție, deoarece vă puteți accidenta în zona cervicală dacă vă mișcați brusc. Important este să vă relaxați și să respirați profund pe nas.

Cum trebuie să procedați?

  • În primul rând, corpul trebuie să stea pe spate. Ridicați picioarele în aer și aduceți-le spre cap, până când degetele de la picioare ating pământul.
  • Apoi, când aveți partea inferioară a spatelui ridicată, sprijiniți-vă pe umeri și brațele întinse. Greutatea va cădea asupra lor, în timp ce gâtul rămâne relaxat.
  • Țineți spatele cât mai drept posibil. Mențineți poziția 2 minute și respirați adânc.

Este important de menționat că acest exercițiu nu este recomandat persoanelor care suferă de dureri de col uterin.

Poziția cămilă (Ustrasana)

Exerciții pentru eliminarea gazelor cu poziții cu yoga

 

Această poziție ajută foarte mult la eliminarea gazelor intestinale și scade tensiunea din organism atunci când suferiți de mult stres și anxietate.

  • Mai întâi, așezați genunchii pe podea, cu tibiile depărtate la lățimea șoldurilor.
  • Apoi, aplecați corpul înapoi într-un arc, până când atingeți călcâiele cu mâinile.
  • Odată ce călcâiele sunt prinse cu mâinile, gâtul trebuie relaxat în timp ce umerii se deplasează cât mai departe de urechi.
  • Respirați adânc și mențineți poziția timp de 1 sau 2 minute.

Informații despre gazele intestinale

Bărbat cu probleme de stomac

Cauzele gazelor sunt diverse, cum ar fi alimentația. Potrivit acestor informații oferite de experții de la Clinica Mayo, schimbările în alimentație pot fi eficiente pentru a reduce cantitatea de gaz pe care o generează organismul.

În alte circumstanțe, gazele apar din cauza intoleranței la anumite alimente. Apar constipația și sindromul de colon iritabil. Așa cum ne informează Medline Plus, aceasta este o complicație care afectează intestinul gros. Poate provoca crampe abdominale, balonare și modificări ale obiceiurilor intestinale.

Prin urmare, dacă suferiți de gaze regulat și cauza este necunoscută, cel mai bine este să consultați un medic pentru un diagnostic și un tratament adecvat. Disconfortul nu trebuie ignorat.

Este esențial să aveți grijă de voi și să urmați o dietă cu alimente care să nu provoace daune organismului. A avea o dietă echilibrată și a face yoga sau a face mișcare sunt câteva sfaturi care vă pot ajuta să aveți un stil de viață sănătos.

This might interest you...
5 infuzii pentru a combate gazele intestinale
Doza de Sănătate
Citește pe Doza de Sănătate
5 infuzii pentru a combate gazele intestinale

%%excerpt%% Vrei să descoperi câteva infuzii pentru a combate gazele intestinale? În articolul de azi îți prezentăm 5 variante care și-au dovedit e...